تحلیل تکنیکال اتریوم ETH؛ تاریخ 27 تیر 1403

تحلیل تکنیکال اتریوم به عنوان پرچمدار آلت کوین‌های بازار حائز اهمیت می‌باشد. ورود سرمایه به بازار کریپتو از طریق بیت کوین صورت می‌گیرد و دروازه ورود این سرمایه به سایر ارزها از طریق اتریوم است. آلت کوین ها برای شروع روند خود توجه زیادی به وضعیت اتریوم دارند. ضمنا خود اتریوم هم طرفداران بسیاری در دنیا دارد و سرمایه‌گذاری های عظیمی در این پروژه انجام شده است.

اتریوم در واقع نسل دوم ارزهای دیجیتال است که برای رفع کاستی‌های بیت کوین از جمله مشکل مقیاس پذیری (سرعت تراکنش‌ها) به وجود آمده است. این نکته قابل ذکر است که با تغییر ساز و کار این رمزارز و مهاجرت از سیستم PoW به سیستم PoS دیگر امکان استخراج این ارز وجود ندارد. امروز ۲۷ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتریوم در کنار شما هستیم تا ضمن بررسی روند قیمت، محدوده‌های مهم برای خرید و فروش این رمزارز را شناسایی کنیم.

اتریوم که با نماد ETH شناخته می‌شود در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 409 میلیارد دلار می‌باشد. با این حساب دامیننس ETH حدود 18 درصد می‌باشد و این بدان معنی است که 18 درصد از کل سرمایه بازار کریپتو در اتریوم جریان دارد.

 

روند قیمت اتریوم به چه شکل است؟

برای اینکه بدانید الان وقت خرید اتریوم هست یا خیر باید در ابتدا روند قیمت ETH را تعیین تکلیف کنید. مشخص شدن روند قیمت باعث می‌شود تا حد ممکن از تصمیمات اشتباه در امان باشید و حرکتی خلاف جریان بازار انجام ندهید تا موجب ضرر و زیان بشود.
جهت اینکه روند قیمت را مشخص کنیم تحلیل تکنیکال اتریوم را در تایم فریم چهار ساعته 4h انجام می‌دهیم تا دید بهتر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. برای این کار هم از نمودار سایت tradingview کمک می‌گیریم.

با نگاهی به نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم 4h متوجه می‌شویم که قیمت طی 4 ماه گذشته هیچ روند صعودی یا نزولی ممتدی نداشته و فقط در یک مسیر ساید وی حرکت می‌کرده است. به بیان روشن‌تر اتریوم در یک کانال مستطیل شکل قیمت با سقف 4100 دلار و کف 2800 دلار محصور شده است.

 

روند قیمت اتریوم به چه شکل است؟

 

اتریوم بعد از برخورد با سقف کانال به سمت محدوده حمایتی کف کانال در حرکت بود که خبر فروش بیت‌ کوین‌های دولت آلمان منتشر شد و باعث شدت گرفتن این روند نزولی شد. اما هم‌زمان با رسیدن اتریوم به محدوده 2800 دلار فروش این بیت کوین‌ها به اتمام رسید و روند قدرتمند صعودی در اتریوم پدیدار شد به طوریکه اکنون اتریوم در محدوده 3400 دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر به نظر می‌ٰسد اتریوم پس از یک رشد بی‌وقفه از کف کانال تا 3500 دلار نیازمند استراحت باشد و امکان اصلاح تا 3200 دلار وجود دارد. ضمن اینکه اندیکاتور RSI هم در محدوده اشباع خرید قرار گرفته و اصلاح قیمت را تایید می‌کند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این اصلاح، اتریوم پتانسیل رسیدن به سقف 4100 دلار را هم داشته و بعد از آن باید منتظر واکنش قیمت به این ناحیه را داریم.

بدیهی است در صورتی که اتریوم حمایت 3200 دلار را از دست بدهد شاهد افت بیشتر قیمت و احتمال تاچ مجدد ناحیه 2800 دلار خواهیم بود.

 

شرایط اتریوم نسبت به بیت کوین

یکی از روش‌های مهم برای تعیین وضعیت یک توکن، بررسی حرکت قیمت آن نسبت به بیت کوین می‌باشد. به همین منظور در این بخش تحلیل تکنیکال اتریوم نسبت به بیت کوین را انجام می‌دهیم. وضعیت اتریوم نسبت به بیت کوین طی 1 ماه گذشته صعودی شده و روند نزولی خود را به سمت بالا شکسته است.

 

شرایط اتریوم نسبت به بیت کوین

 

این بدان معنی است که فعلا شتاب حرکتی اتریوم نسبت به بیت کوین وضعیت بهتری دارد و با میزان معینی از رشد بیت کوین، اتریوم رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد. به نظر می‌ٰسد با تکمیل پولبک نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم به بیت کوین در محدوده 0.05 شاهد رشد سریع‌تری از اتریوم نسبت به بیت کوین باشیم. رشد انفجاری این شاخص در قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین فرصت مناسبی را پیش روی اتریوم و سایر ارزهای بازار قرار خواهد داد.

 

سخن آخر

شرایط اتریوم از دید فاندامنتال و تکنیکال مساعد به نظر می‌رسد و افرادی قصد خرید این رمزارز به دید بلندمدت دارند را می‌توانند با رعایت مدیریت سرمایه یک پله ورود داشته باشند. البته در ابتدا باید منتظر پولبک قیمت به ناحیه 3200 دلار باشند و در صورت مشاهده واکنش مثبت به این ناحیه اقدام خود را عملی کنند. ضمنا صعودی شدن نسبت قیمت اتریوم به بیت کوین می‌تواند خبر خوشی برای طرفداران اتریوم باشد و می‌تواند تا حدی جا ماندگی اتریوم نسبت به اتریوم را جبران کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها