تحلیل تکنیکال اتریوم ETH؛ تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

اتریوم پس از بیت کوین بزرگترین ارزدیجیتال می‌باشد و به عنوان پرچمدار آلت کوین‌ها نیز شناخته می‌شود. بنابراین فارغ از اینکه قصد خرید این رمزارز را داشته باشید یا خیر توجه به شرایط قیمتی آن الزامی می‌باشد. دیگر رمزارزهای بازار به سبب اهمیتی که اتریوم دارد نیم نگاهی به وضعیت آن دارند و علاوه بر آن بسیاری از توکن‌ها بر بستر بلاکچین اتریوم و یا در راستای تکمیل فعالیت‌های آن ایجاد شده‌آند و به همین سبب تاثیرات فراوانی از آن می‌پذیرند.

امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال اتریوم همراه شما هستیم تا روند قیمتی آن را مشخص کنیم، مهم ترین محدوده های حمایت و مقاومت آن را تعیین کرده و وضعیت این رمزارز را نسبت به بیت کوین بسنجیم. به نظر شما اتریوم می تواند عملکردی بهتر نسبت به بیت کوین داشته باشد؟

طی 24 ساعت گذشته اتریوم 2.5 درصد افزایش قیمت داشته و با مارکت کپ 321.9 میلیارد دلاری ضمن قرارگرفتن در رتبه 2 بازار 15 درصد از دامیننس مارکت را به خود اختصاص داده است. به این معنی است که 15 درصد از کل سرمایه بازار کریپتو در اتریوم جریان دارد.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم ETH در تایم فریم روزانه (1D)

یکی از مهم‌ترین معیارها برای تشخیص زمان خرید یا فروش یک دارایی، مشخص نمودن روند کلی قیمت می‌باشد. تصور کنید بدون آگاهی از روند بازار اقدام به خرید در ناحیه اشباع شده کنید یا در میانه یک روند صعودی اقدام به فروش کنید. در چنین حالتی به راحتی سود و اصل سرمایه خود را از دست خواهید داد. بنابراین به کمک تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم روزانه سعی در تعیین روند قیمت این رمزارز داریم. تحلیل در تایم فریم روزانه باعث می‌شود دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم . به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی تحلیل ارائه شده اعتبار بیشتری خواهد داشت.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم ETH در تایم فریم روزانه (1D)

 

قیمت اتریم که برای ماه‌ها در یک کانال مستطیل شکل با سقف و کف 4100 و 2800 دلار قرار داشت همزمان با ریزش بازار طی دو هفته گذشته از این کانال خارج شد و تا 2100 دلار سقوط کرد. در حال حاضر اتریوم شرایط حساسی را سپری می‌کند چرا که در حال تکمیل پولبک به ناحیه شکسته شده 2800 دلار می‌باشد.

اگر اتریوم موفق شود طی ریکاوری قیمت از سد 2800 دلار عبور کند و بالاتر از این ناحیه تثبیت داشته باشد می‌تواند به درون کانال قبلی خود برگشته و سپس به پله‌های بالاتر قیمت یعنی 3500 و 4000 دلار برسد. اما در صورتی که این پولبک تکمیل شود و پس از جمع‌آوری نقدینگی، اتریوم پایین‌تر از 2800 دلار تثبیت داشته باشد باید منتظر روند نزولی در قیمت باشیم.

در صورت وقوع روند نزولی مهم‌ترین حمایت‌های پیش روی اتریوم به ترتیب 2100 ، 1900 و 1500 دلار خواهند بود.

فعلا اندیکاتور RSI به سمت بالا کراس شده است که تا حدودی می‌تواند نشان دهنده افزایش قدرت خریداران در بازار باشد اما همچنان کندل‌ها پایین‌تر از خط آبی رنگ EMA20 قرار دارند که نشان از تزلزل در این ناحیه دارد. برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد ادامه روند اتریوم باید منتظر واکنش قیمت در بازه 2500 تا 2800 دلار باشید. عبور اتریوم از هرکدام از این نواحی مشخص کننده روند خواهد بود.

 

بررسی نمودار اتریوم – بیت کوین (ETHBTC)

اگر به دنبال معیاری هستید که وضعیت اتریوم را نسبت به بیت کوین و کلیت بازار بسنجد بررسی تکنیکال نمودار ETHBTC می‌تواند کمک شایانی به شما کند. این نمودار بیانگر وضعیت قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین است و هرچقدر به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد بیانگر وضعیت بهتر اتریوم خواهد بود. صعودی شدن این نمودار می‌تواند یک سیگنال قوی برای خرید اتریوم باشد.

 

بررسی نمودار اتریوم - بیت کوین (ETHBTC)

 

اگر به نمودار ETHBTC دقت کنید متوجه خواهید شد که طی 2 سال گذشته روند این نمودار منفی بوده و فاصله بیت کوین و اتریوم در حال افزایش است. شاید یکی از دلایل مهم عدم رشد اتریوم نسبت به بیت کوین را در همین نمودار بتوانید پیدا کنید. همچنان نیز نشانه‌ای قوی مبنی بر تغییر روند مشاهده نشده و کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20‌ در حال تشکیل هستند و اندیکاتور RSI در فاز منفی قرار دارد.

به منظور اینکه زمان مناسبی را برای خرید اتریوم پیدا کنید حتما این نمودار را زیرنظر بگیرید و پس از خارج شدن شاخص از روند نزولی می‌توانید با اطمینان بیشتر نسبت به خرید اقدام کنید.

 

سخن آخر

اتریوم همواره یکی از رمزارزهای قوی و مورد اعتماد در بازار بوده است و در دوره‌های صعودی گذشته هم افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. با این حال در شرایط فعلی و پس از بررسی تحلیل تکنیکال مشخص شده که وضعیت جالبی از لحاظ قیمت ندارد و خرید آن می‌تواند ریسک را به دنبال داشته باشد. جهت اینکه ریسک خرید را پایین بیاورید منتظر واکنش مثبت قیمت در نواحی یاد شده در تحلیل تکنیکال باشید و پس از مشاهده نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها