گسترش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

یک نظر سنجی گسترده جهانی از کاربران 16 الی 64 ساله اینترنت نشان می دهد که ارزهای دیجیتال در حال فراگیر شدن هستند. به گزارش کریپتو اسلیت، دیتا رپورتال (Data Reportal)، وب سایت ارائه دهنده دیتا های مربوط به اینترنت، اخیرا نتایج تحقیق جهانی خود را منتشر کرد. این تحقیقات نشان می دهد که از هر 10 کاربر اینترنت که بین  16 و  64 سال قراردارند، یک نفر مالک یکی از ارزهای دیجیتال است. این شرکت مشاهدات جهانی خود از روندهای اصلی مرتبط با رفتار آنلاین افراد را تجزیه‌ و تحلیل کرده و برای بخش ارزهای دیجیتال این گزارش نیز از داده‌ های گلوبال وب ایندکس (GWI) استفاده کرده است. در این تحقیق کشور های مختلف و شاخصه های جمعیتی مثل سن و جنسیت در نظر گرفته شده است.

 

رتبه ی کشور ها در تعداد سرمایه گذاران

 

تایلند رتبه اول در آمار سرمایه گذاری ارزدیجیتال

 تایلند پیشتاز این رقابت است. در این کشور از هر 10 فرد بزرگ‌ سال، بیش از دو نفر 20.1% مالک یک نوع از ارز دیجیتال هستند. بعد از تایلند، نیجریه با 19.4%، فیلیپین با 19.4%، آفریقای جنوبی با 19.4% و ترکیه با 18.6% نرخ پذیرش بیشترین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را داشتند. این کشور ها به عنوان پنج کشور برتر این لیست قرار دارند.

طبق این گزارش، با توجه به اینکه پول ملی ترکیه تقریباً نیمی از ارزش خود را در یک سال گذشته از دست داد، نرخ مالکیت ارزهای دیجیتال در این کشور طی یک سال تقریباً دو برابر شد. این نرخ در یک سال  از 10% به بیش از 18% رسید.

علاوه بر شاخص کشورها جنسیت و سن هم در این آمار در نظر گرفته شده است. طبق این آمار مردان بیشتر از زنان ارزدیجیتال خرید کردند. همچنین این آمار ها نشان می دهد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در میان مخاطبان مسن تر چندان محبوب نیست.

طبق این گزارش از هر کاربر 55 تا 64 ساله یک نفر ارزدیجیتال دارد. علاوه بر این، نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در بین آقایان 25 الی 34 سال (15.5%) بیشتر از دیگر رده های سنی است. همچنین سهم بانوان در این بازه سنی به میزان قابل توجهی کمتر(9.5%) از مردان است.

 

آمار سن و جنسیت سرمایه گذاران

 

قانون گذاری ارزهای دیجیتال و نظرات کاربران

نمی توان گفت که این نظرسنجی چه تاثیری روی سیاست گذاری کشورها می گذارد. همچنان مشخص نیست که سخت گیر بودن دولت ها ایجاد محیط های نظارتی دوستانه، چه تاثیری روی پذیرش این دارایی ها برای مردم می گذارد.

طبق نتایج آمریکا در رتبه ی چهاردهم این لیست قرار دارد و 12.7% از جمعیت آن مالک یکی از ارزهای دیجیتال است. با وجود این که امریکا به ظاهر میخواهد مقررات مربوط به رمزارزها را به یک موضوع امنیتی تبدیل کند، نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور را همچنان بیشتر از متوسط جهانی (10.2%) نشان می دهد. این در حالی است که نرخ پذیرش در کشور هایی مانند پرتغال (9.7%) و آلمان (9%) که به ظاهر دوستداران ارزهای دیجیتال هستند، کمتر از متوسط جهانی است. از طرفی کشور روسیه که در حال بررسی یک چهارچوب نظارتی جامع برای ارزهای دیجیتال است، با نرخ پذیرش 2% در انتهای فهرست قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رزیتا
رزیتا
2 سال قبل

ایشالا توی ایران هم این بازار بیشتر شناخته بشه 🤗

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  رزیتا

خوشبختانه روند پزیرش ارزهای دیجیتال در ایران در حال گسترش هست