تحلیل تکنیکال فانتوم; 21 خرداد 1403

قطعا یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار فانتوم می باشد.این رمز ارز با تکیه بر تیم قوی و پروژه‌هایی که به طور مداوم در حال به‌روز‌رسانی هستند سبب علاقه‌مندی فعالان بازار به خود شده است. شاید به خاطر همین دلایل باشد که اکثر افراد خرید فانتوم را توصیه می‌کنند و داشتن این رمزارز را یکی از واجبات می‌دانند. امروز 21 خرداد 1403 و در این مقاله به سراغ تحلیل تکنیکال فانتوم FTM می رویم و مهم‌ترین مناطق حمایتی و مقاومتی آن را مشخص می‌کنیم.

با استفاده از شاخص‌های تحلیل تکنیکال روند کلی حرکتی فانتوم را حدس می‌زنیم و بررسی خواهیم کرد که در حال حاضر FTM مناسب سرمایه گذاری خواهد بود یا خیر. لازم به توضیح است که سعی می‌شود تحلیل‌های ارائه شده به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شکل ممکن ارائه شوند تا بیشترین بازدهی را برای افراد با سطوح مختلف سواد تکنیکال داشته باشند.

 

تحلیل روند کلی قیمت فانتوم

 

تحلیل روند کلی قیمت فانتوم

منظور از روند کلی قیمت یعنی اینکه تشخیص دهیم تمایل حرکت قیمت به کدام سمت می‌باشد. این کار سبب می‌شود که در تایم فریم‌های مختلف به دنبال فرصتی باشیم تا در جهت کلی روند وارد بازار شویم. برای این کار باید به سراغ تایم فریم‌های بالاتر برویم و تحلیل تکنیکال را آنجا به کار ببریم. اگر نگاهی به نمودار قیمت فانتوم در تایم فریم 4 ساعته داشته باشیم مهم‌ترین موضوعی که متوجه می‌شویم این است که قیمت بعد از شکستن سطح مقاومتی 0.62 دلار جهش قیمتی بسیار خوبی داشته و توانسته از مرز 1.20 دلار هم عبور کند. اما این رشد قیمت دارای تثبیت مناسب در سطوح بالای قیمتی نبوده و مجددا قیمت فانتوم به محدوده 0.65 رسیده است.

نکته امیدوار کننده اینجا نمایان می‌شود که فانتوم در محدوده 0.64 دلار کف‌سازی و تثبیت مناسبی را طی 3 هفته اخیر انجام داده و حالا این محدوده به یک حمایت قوی برای Fantom تبدیل شده است. روند کلی قیمت فانتوم در سه هفته اخیر سایدوی بوده است. یعنی نه حالت صعودی مطلق و نه حالت نزولی مطلق داشته است. بلکه قیمت در یک کانال قیمتی با سقف و کف مشخص در حال نوسان می‌باشد. به نظر می‌رسد فانتوم بعد از رشد انفجاری تا محدوده 1.2 دلار نیاز به استراحت داشته باشد.

نمودار تکنیکال فانتوم نشان می‌دهد در حال حاضر FTM روند اصلاحی در پیش گرفته و سعی دارد خود را به کف کانال، یعنی محدوده 0.64 دلار برساند و از آن نقطه مجددا حرکت صعودی خود را آغاز کند. از همین رو اگر قصد خرید فانتوم را دارید بهتر است اجازه دهید قیمت به پایین‌ترین نقطه کانال برسد و پس از مشاهده کندل‌های تاییدیه برای خرید این ارز اقدام نمایید.

 

آیا فانتوم برای نوسان گیری مناسب است؟

 

آیا فانتوم برای نوسان گیری مناسب است؟

اگر تایم فریم معاملاتی خود را تغییر دهید و برای نوسان گیری به سراغ تایم فریم های پایین‌تر بروید در نمودار تحلیل تکنیکال فانتوم مشاهده خواهید کرد که وضعیت این ارز برای نوسان گیری مناسب نمی‌باشد و ریسک بالایی دارد. آنچه در تایم فریم 15 دقیقه مشاهده می‌شود ریزش شدید قیمت و بالا بودن نوسانات هیجانی است. در چنین شرایطی معاملات دارای ریسک به ریوارد مناسبی نیستند و به علت بالا بودن احساسات در بازار از میزان صحت تحلیل‌ها کاسته می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید بر روی فانتوم معامله کنید بهتر است دست نگه دارید تا شرایط بازار به ثبات نسبی برسد و سپس وارد موقعیت معاملاتی شوید.

 

جمع بندی

تحلیل تکنیکال فانتوم به ما نشان می‌دهد که این ارز در حال حاضر برای ورود مناسب نمی‌باشد و برای یافتن نقطه ورود مناسب باید منتظر واکنش قیمت به سطوح مهم حمایت و مقاومت باشیم. مهم‌ترین سطح حمایتی پیش روی فانتوم عدد 0.66 و اولین سطح مقاومتی مهم نیز عدد 0.73 دلار می‌باشد. بدیهی است شکست هر یک از این سطوح شما را در یک موقعیت مناسب برای ورود به بازار قرار می‌دهد. اما محتمل‌ترین حالت از نظر ما برگشت قیمت از محدوده 0.65 دلار می‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها