تحلیل تکنیکال فانتوم FTM؛ تاریخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

برای سرمایه‌گذاری صحیح در بازارهای مالی علی‌الخصوص بازار ارزهای دیجیتال توجه صرف به تحلیل فاندامنتال یا تحلیل تکنیکال نمی‌تواند کافی باشد. اگر وضعیت بنیادین یک ارز مناسب به نظر برسد دلیلی کافی برای ورود به آن محسوب نمی‌شود. نوسان و فراز فرود قیمت ماهیت بازار است و بدون این نوسانات بازار مالی معنی ندارد. به منظور کسب بیشترین بهره‌وری از سرمایه‌گذاری و تحمل کمترین ضرر بهتر است تحلیل تکنیکال را هم بررسی کنید تا متناسب با روندهای شکل گرفته در بازار تصمیم‌گیری کنید.

امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال فانتوم با نماد FTM همراه شما هستیم. به کمک تحلیل تکنیکال فانتوم سعی می‌کنیم روند قیمت را تشخیص داده و سپس مهم‌ترین محدوده‌های قیمت که شامل حمایت‌ها و مقاومت‌ها هستند را تعیین کنیم.

قیمت فانتوم در 24 ساعت گذشته تقریبا 4.5 درصد افزایش یافته است. ضمنا مارکت کپ این رمزارز 976.8 میلیون دلار است و رتبه 68 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم FTM در تایم فریم روزانه (1D)

همانطور که گفته شد یکی از اهداف مهم در تحلیل تکنیکال، تعیین روند قیمت می‌باشد. این کار به شما کمک خواهد کرد از احساسات حاکم بر بازار آگاه شوید و تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ کنید. اگر به تجربیات قبلی خود یا اطرافیان دقت کنید متوجه خواهید شد که سود و اصل سرمایه زمانی از دست می‌رود که برخلاف جریان اصلی بازار حرکت کنید. برای تعیین روند قیمت فانتوم به سراغ تحلیل تکنیکال این رمز ارز در تایم فریم روزانه (1D) می‌رویم تا تحلیل منطقی‌تری ارائه دهیم. این کار به کمک نمودار سایت tradingview صورت می‌گیرد.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم FTM در تایم فریم روزانه (1D)

 

با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال فانتوم در این تایم فریم روند نزولی قیمت به خوبی قابل مشاهده است. قیمت فانتوم از حدود 5 ماه گذشته وارد این کانال شده است. طی این روند ریزشی حمایت استاتیک 0.63 دلار هم از دسته رفته است. در حال حاضر قیمت فانتوم فاصله زیادی با سقف کانال نزولی خود دارد اما نکات مثبت و امیدوارکننده‌ای در این نمودار به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین نکته رسیدن قیمت فانتوم به حمایت استاتیک 0.25 دلار است که موجب واکنش مثبت در قیمت شده و اگر این حمایت تثبیت داشته باشد کمک به‌سزایی در مورد افزایش قیمت خواهد کرد. اندیکاتور RSI نیز وارد فاز مثبت شده و قدرت خریداران در بازار را نشان می‌دهد. چنانچه این نشانه‌ها باعث شوند کندل‌ها از خط آبی رنگ EMA20 عبور کنند باعث افزایش امیدواری می‌شود.

تایید شدن روند صعودی زمانی رخ می‌دهد که فانتوم از مقاومت داینامیک خود (خط روند نزولی) عبور کند و بالای آن تثبیت داشته باشد. در حال حاضر مقاومت‌های داینامیک و استاتیک فانتوم تقریبا در یک منطقه هستند و همین امر سختی کار را بیشتر می‌کند. چنانچه FTM موفق نشود از این سطوح عبور کند همچنان در روند نزولی خود باقی خواهد ماند.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

تحلیل تکنیکال در تایم فریم 30 دقیقه باعث می‌شود نوسانات کوچک بازار هم قابل مشاهده باشند و این حالت برای افرادی مناسب است که به صورت روزانه در بازار ترید و نوسان‌گیری انجام می‌دهند. ترید به صورت روزانه به سبب امکان استفاده از اهرم در معاملات جذابیت بالایی دارد اما در صورتی که تسلط کافی بر مباحث تحلیل تکنیکال نداشته باشید باید از انجام این کار پرهیز کنید.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

در این تایم فریم روند حرکتی فانتوم صعودی است و در حال درگیر شدن با مقاومت 0.35 دلار می‌باشد. تا زمانی که قیمت فانتوم بالای خط روند قرار داشته باشد شانس موفقیت در پوزیشن‌های buy بیشتر است و عبور از ناحیه 0.35 دلار سبب کم‌تر شدن ریسک در این پوزیشن نیز می‌شود. محدوده 0.42 دلار اولین مقاومت جدی در این مسیر صعودی به شمار می‌رود.

 

سخن آخر

فانتوم از جمله رمزارزهایی است که پتانسیل خوبی برای رشدهای قابل توجه دارد و شرایط فاندامنتال این توکن گواه این سخن است. اما بررسی تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که روند فعلی قیمت ریزشی است و علی‌رغم مشاهده نشانه‌های مثبت هنوز از این کانال نزولی خارج نشده است. اگر به دنبال ریسک پایین‌تر برای خرید هستید نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را زیر نظر بگیرید و بعد از مشاهده واکنش مثبت نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها