تحلیل تکنیکال فانتوم FTM؛ تاریخ 31 خرداد 1403

ارز دیجیتال فانتوم FTM توکن بومی پلتفرم fantom می‌باشد که برای رفع مشکل مقیاس پذیری یا همان افزایش سرعت تراکنش ها نسبت به اتریوم ایجاد شده است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود 1.52 میلیارد دلار (مارکت کپ) در رتبه 56 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. فانتوم به سبب ویژگی‌هایی که دارد یکی از توکن‌های محبوب بازار به شمار می‌رود و به همین دلیل امروز 31 خرداد 1403 به سراغ تحلیل تکنیکال فانتوم رفته‌ایم. هدف اصلی از تحلیل تکنیکال یک ارز، پیدا کردن محدوده‌های مهم معاملاتی یعنی حمایت‌ها و مقاومت‌های قیمت می‌باشد. ضمنا تعیین روند قیمت نیز با کمک تحلیل تکنیکال صورت می گیرد. پس از تعیین روند قیمت می توان تصمیم گیری بهتری جهت خرید یا فروش ارز اتخاذ کرد.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 4h

هدف از تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 4h مشخص کردن روند کلی قیمت این ارز می‌باشد. معمولا تایم فریم های بالاتر از 1 ساعته، اعتبار بیشتری به تحلیل‌های مربوط به روند قیمت می‌بخشند. با این تفاسیر به سراغ نمودار Tradingview می‌رویم تا نمایی واضح‌تر از روند قیمت فانتوم داشته باشیم.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 4h

 

روند رو به رشد قیمت فانتوم در سال 2024 پس از رسیدن به 1.2 به اتمام رسید و از این ناحیه شروع به ریزش کرد. ریزش FTM تا محدوده 0.6 دلار ادامه داشت. اما در این ناحیه فانتوم با ناحیه حمایتی خود برخورد کرد و تا سطح 1 دلار بالا آمد و به نوعی پولبک خود را تکمیل کرد. در نهایت محدوده 1 دلار نیز مانع از ادامه رشد قیمت فانتوم شد و مجددا از این ناحیه شاهد ریزش قیمت بودیم. روند نزولی در فانتوم همچنان ادامه دار بوده چرا که در نمودار تحلیل تکنیکال این ارز مشاهده می‌شود که کندل‌های قیمت در حال ثبت قله و دره‌های پایین‌تر نسبت به یکدیگر هستند. فعلا مهم ترین نکته‌ای که در تحلیل تکنیکال فانتوم وجود دارد از دست رفتن ناحیه حمایتی 0.6 دلار می‌باشد که در گذشته مانع از ریزش قیمت شده بود.

به نظر می‌رسد در حال حاضر شاهد اصلاح صعودی در روند ریزشی فانتوم هستیم و قیمت در جهت تکمیل پولبک به ناحیه شکسته شده یعنی 0.6 دلار حرکت می‌کند. در صورت تکمیل پولبک و تثبیت قیمت پایین تر از 0.6 دلار انتظار ادامه روند نزولی تا 0.4 دلار را خواهیم داشت به دلیل اینکه اولین حمایت مهم در این ناحیه می‌باشد. اما در صورتی که روند بازار ارزهای دیجیتال و مشخصا بیت کوین، تغییر کرد و مثبت شد، فانتوم نیز می‌تواند مجددا از ناحیه 0.6 دلار رشد خود را آغاز کند.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 30m

زمانی که قیمت به سطوح مقاومت یا حمایت خود می‌رسد فرصت مناسبی جهت نوسان گیری پدید می‌آید. در حال حاضر هم چنین شرایطی برای FTM به وجود آمده است. تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 30m کمک می‌کند تا با بررسی جزئی‌تر نمودار قیمت، موقعیت بهتری در جهت بهره بردن از بازار داشته باشیم.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم 30m

 

فانتوم در تایم فریم 30m پس از تاچ کردن محدوده 0.47 دلار موفق شده تا بالای 0.5 دلار بیاید و تثبیت مناسبی داشته باشد. در حال حاضر و با توجه به کراس شدن EMA20 به سمت بالا احتمال می‌رود فانتوم بتواند تا ناحیه 0.6 دلار هم رشد کند. توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال هیچ امری قطعی نیست و باید برای شرایطی که احتمال کمتر دارند هم آماده باشید. بنابراین اگر قیمت فانتوم از همین ناحیه شروع به ریزش کرد پتانسیل این را دارد که مجددا محدوده 0.47 دلار را لمس کند.

 

سخن آخر

روند کلی قیمت فانتوم نزولی می‌باشد و این روند برای صعودی شدن نیاز به زمان و تثبیت قیمت دارد. در حال حاضر مهم ترین محدوده قیمت 0.6 دلار می‌باشد و واکنش به این محدوده می تواند سیگنال بلند مدتی ورود یا خروج را صادر کند.  در صورتی که FTM موفق شود این سطح را به سمت بالا بشکند می‌توانید برای خرید این ارز به صورت بلندمدت برنامه ریزی کنید اما در غیر این صورت بهتر است منتظر رسیدن قیمت به نواحی پایین‌تر باشید. در تایم فریم های پایین نیز به دلیل تمایل فانتوم به تکمیل پولبک، اولویت با پوزیشن های buy باشد و با رعایت حد سود و ضرر منطقی می‌توانید وارد پوزیشن معاملاتی شوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها