تحلیل تکنیکال فانتوم FTM؛ تاریخ 3 شهریور 1403

فانتوم از جمله ارزهایی بود که در هفته گذشته و پس از ریکاوری قیمت بیت کوین توانست رشد خوبی را تجربه کند و به نوعی پامپ شود. این افزایش قیمت سبب شد تا فانتوم بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد چرا که به طور کلی یکی از مرزارزهای مستعد بازار شناخته می‌شود و شرایط فاندامنتالی مناسبی هم دارد.

امروز ۳ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال فانتوم همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت این توکن بپردازیم و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را مشخص کنیم. این تحلیل تکنیکال کمک خواهد کرد از تصمیمات هیجانی دوری کنید و طبق اصول به سرمایه‌گذاری خود بپردازید. به نظر شما فانتوم هم می‌تواند مانند سولانا که یکی از رقبای اصلی خود است رشد‌های چندین برابری را تجربه کند؟

در 24 ساعت گذشته قیمت فانتوم حدود 7 درصد رشد داشته و با سهم بازار 1.35 میلیارد دلار رتبه 57 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم FTM در تایم فریم روزانه (1D)

تعیین روند قیمت به صورت کلی و در تایم فریم‌های بالا یکی از پارامترهای مهم موفقیت در بازار مالی است. این کار سبب خواهد شد که تمایلات بازیگران اصلی و حاکم بر بازار را بشناسید و طبق آن عمل کنید. تصمیم‌گیری بر خلاف جریان اصلی بازار باعث نابودی سود و حتی اصلا سرمایه هر معامله گری خواهد شد. در اینجا به کمک تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم روزانه قصد داریم روند قیمت فانتوم را مشخص کرده و تا در مورد خرید یا فروش این رمزارز بتوانیم دقیق‌تر نظر بدهیم.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم FTM در تایم فریم روزانه (1D)

 

نمودار تحلیل تکنیکال فانتوم در این تایم فریم حاوی نکاتی مهم برای افرادی است که قصد ورود به بازار را دارند. اگر دقت کنید مشاهده خواهید کرد که فانتوم پس از رسیدن به محدوده حمایتی مهم و استاتیک خود در 0.27 دلار، هم‌زمان با رشد بیت کوین از خود واکنش مثبت نشان داده و با کندل‌های پرقدرت از کف کانال نزولی به سقف این کانال به حرکت درآمده است. کراس کردن خط EMA20‌ به سمت بالا و همچنین قدرت بالای خریداران در اندیکاتور RSI از عوامل مهم و امیدوارکننده هستند.

اما همچنان نباید فراموش کرد که فانتوم از کانال نزولی خود خارج نشده است و تغییر روند زمانی رخ می‌دهد که کندل‌های قیمت بتوانند بالاتر از خط روند نزولی تثبیت داشته باشند. عبور از این خط روند که با مقاومت استاتیک 0.55 دلار هم‌پوشانی دارد دشوار و حائز اهمیت است. در حال حاضر آخرین کندل شکل‌گرفته در تایم فریم روزانه الگوی مناسبی ندارد و کمی باعث نگرانی شده با این حال تا زمانی که قیمت بالاتر از EMA20 قرار دارد امیدواری‌ها برای ادامه این روند به قوت خود باقی هستند.

در صورت عبور فانتوم از محدوده مقاومتی گفته شده و تثبیت بالای خط روند نزولی به احتمال زیاد روند تغییر کرده و باید منتظر یک رالی صعودی باشیم. مهم‌ترین مقاومت‌های پیش رو برای فانتوم نیز 0.63 و 1 دلار خواهند بود. توجه داشته باشید که در صورت عدم عبور موفقیت‌آمیز فانتوم از خط روند، همچنان شاهد سیر ریزشی در قیمت خواهیم بود و محدوده‌های 0.40 و 0.27 دلار مهم‌ترین حمایت‌های فانتوم خواهند بود.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم FTM در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

تحلیل تکنیکال در تایم فریم 30 دقیقه بیشتر مناسب افرادی است که قصد ترید و نوسان‌گیری در کوتاه مدت را دارند و قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت (HOLD) ندارند. این افراد به از طریق آپشن‌هایی چون معامله به صورت اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش از نوسانات بازار بهره می‌برند. البته این کار در کنار جذابیت بالا ریسک بالایی هم دارد و به افرادی که مسلط بر تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه نیستند توصیه نمی‌شود.

 

تحلیل تکنیکال فانتوم FTM در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

روند قیمت فانتوم در این تایم فریم همچنان صعودی است و از مقاومت 0.48 دلار هم عبور کرده و در حال تکمیل پولبک به این ناحیه می‌باشد. اگر دقیق‌تر به نمودار نگاه کنید متوجه خواهید شد که فانتوم در حال فشرده شدن در یک الگوی مثلث شکل است. شکست این مثلث به سمت بالا یا پایین سبب ادامه مسیر به همان جهت خواهد شد و همین امر ریسک نوسان‌گیری در فانتوم را بالا برده است. با این حال تا زمانی که فانتوم بالاتر از خط روند خود قرار دارد بهتر است اولویت‌ خود را به پوزیشن‌های buy اختصاص دهید و چنانچه قیمت به پایین‌تر از این خط رسید شانس موفقیت در پوزیشن sell‌ را بیشتر بدانید.

در حال حاضر چون خط EMA20 به سمت پایین کراس شده و انیدکاتور RSI واگرایی با قیمت دارد احتمال اصلاحی قیمت تا سطوح حمایتی مهمی که بالاتر از خط روند صعودی قرار دارند وجود دارد. محدوده‌های 0.44 و 0.40 دلار مهم‌ترین این سطوح هستند.

 

سخن آخر

رشد قیمت روزهای اخیر در فانتوم سبب شده تا افراد زیادی مجددا برای خرید این رمزارز هجوم بیاورند. اطمینان از شرایط مناسب فاندامنتال نیز مزید بر علت خواهد شد. چنانچه شما هم قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است به دور از هیجان‌زدگی عمل کنید و پس از ثبیت روند صعودی نسبت به خرید خود اقدام کنید. این کار باعث خواهد شد ریسک کمتری را متوجه سرمایه خود کنید. برای اطلاع از صعودی شدن قیمت می‌توانید رفتار فانتوم را در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال زیرنظر بگیرید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها