تحلیل تکنیکال فانتوم FTM؛ تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۳

اگرچه بیت کوین یک انقلاب بزرگ در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود و نوآوری بسیار زیادی دارد اما در نهایت این اختراع هم بی‌نقص نبوده و نسل‌های بعدی ارزهای دیجیتال در جهت رفع این کاستی‌ها گام برمی‌دارند. رمزارز فانتوم که با نماد FTM از جمله توکن‌هایی است که در جهت رفع مشکل مقیاس‌پذیری یا همان افزایش سرعت تراکنش‌ها به وجود آمده است. فانتوم از محبوبیت مناسبی در بازار برخوردار شده و شرایط فاندامنتال و رشد قیمتی مناسب در دوره‌های گذشته در این امر بی‌تاثیر نبوده‌اند.

امروز ۹ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال فانتوم همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت آن پرداخته و محدوده‌های مهمی که قیمت در آن‌ها واکنش نشان می‌دهد (حمایت و مقاومت) را تعیین کنیم. طی 24 ساعت گذشته فانتوم 6 درصد افزایش قیمت داشته و با حجم بازار حدود 1.32 میلیارد دلار در رتبه 63 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

 

روند قیمت فانتوم FTM

در تحلیل تکنیکال برای آگاهی بیشتر از وضعیت و احساسات حاکم بر بازار سعی می‌کنیم در مرحله اول روند قیمت دارایی مورد نظر را تشخیص دهیم. این تشخیص کمک خواهد کرد از حرکت برخلاف جریان اصلی بازار خودداری کنیم چرا که تجربه نشان داده است عمل کردن بر خلاف جریان بازار سبب ضرر یا از دست دادن سود خواهد شد. برای اینکه روند قیمت فانتوم را مشخص کنیم به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه (1D) می‌رویم. این تایم فریم کمک می‌کند نگاهی وسیع‌تر و منطقی‌تر نسبت به بازار داشته باشیم. پس در نمودار سایت tradingview تنظیمات مربوطه را اعمال کرده و تحلیل را پیش می‌بریم.

 

روند قیمت فانتوم FTM

 

با دقت به نمودار تحلیل تکنیکال فانتوم در تایم فریم روزانه متوجه می‌شویم که قیمت از حدود 4 ماه پیش وارد فاز نزولی شده و در این کانال حرکت می‌کند. طی این ریزش هم حمایت مهم و استاتیک 0.62 دلار را از دست داده و به کانال‌های پایین‌تر قیمت رسیده است. در حال حاضر کندل‌های قیمت پایین‌تر از خط میانگین متحرک نمایی (EMA20) قرار دارند و اندیکاتور rsi هنوز سیگنال صعودی صادر نکرده است. از همین رو انتظار شکل‌گیری روند صعودی قوی دور از ذهن به نظر می‌رسد و احتمال این می‌رود که FTM همچنان در کانال نزولی خود بماند.

مهم‌ترین حمایت پیش‌روی فانتوم که می‌تواند از ریزش قیمت جلوگیری کند ناحیه حمایتی 0.32 دلار است. توجه داشته باشید اگر در بازار ارزهای دیجیتال شرایط مثبت حاکم شد و فانتوم هم تحت تاثیر قرار گرفت امکان دارد به سمت بالای کانال نزولی خود حرکت کند و از سد این مقاومت بگذرد. چنانچه این اتفاق رخ دهد شرایط تغییر کرده و FTM در مرحله اول می‌تواند تا 0.62 دلار صعود کند.

 

شرایط فانتوم FTM‌ برای نوسان گیری

ممکن است سرمایه‌گذاری و خرید با دید بلند مدت (HOLD) برای برخی از افراد کافی نباشد و آن‌ها علاقه‌مند به ترید یا نوسان‌گیری روزانه در بازار پرنوسان کریپتو باشند. این نوسان بالا سبب خواهد شد که موقعیت‌های معاملاتی زیادی در جهت‌های خرید و فروش به وجود آید. این کار در کنار جذابیت بالا ریسک هم دارد و نباید بدون داشتن علم تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه به انجام آن پرداخت. جهت تعیین شرایط FTM‌ برای نوسان‌گیری تایم فریم را تغییر داده و بر روی حالت 30 دقیقه (30m) قرار می‌دهیم تا نوسانات جزئی بازار بهتر قابل مشاهده باشند.

 

شرایط فانتوم FTM‌ برای نوسان گیری

 

فانتوم در تایم فریم 30m توانسته خود را به مقاومت 0.47 دلار برساند اما در حال حاضر ظاهرا توانایی عبور از این ناحیه را ندارد. از طرفی فاصله زیادی با خط EMA20 گرفته و قیمت معمولا علاقه دارد نزدیک به این خط در حرکت باشد. اندیکاتور rsi‌ هم سیگنال‌های نزولی را با قدرت بیشتری نشان می‌دهد و مجموعه این عوامل سبب خواهند شد که شانس موفقیت در پوزیشن‌های sell را بیشتر بدانیم. در معاملات خود حتما حد سود خود را به طور منطقی در نظر بگیرید چرا که در تحلیل تکنیکال قطعیت وجود ندارد. توجه داشته باشید که اگر FTM به بالای 0.47 دلار برسد تحلیل بالا فاقد اعتبار خواهد شد و اولویت به پوزیشن‌های buy اختصاص می‌یابد.

 

سخن آخر

فانتوم همواره از محبوبیت خوبی بین فعالین بازار ارزدیجیتال برخوردار بوده و به دلیل شرایط مناسب فاندامنتالی معمولا خرید این رمزارز توصیه می‌ؤود. در حال حاضر بررسی تحلیل تکنیکال فانتوم نشان می‌دهد خرید این توکن با دید بلند مدت می‌تواند همراه با ریسک باشد چرا که هنوز موفق نشده از کانال نزولی قیمت خود خارج شود. چنانچه قصد دارید خرید کم‌ریسک‌تری داشته باشید بهتر است منتظر رسیدن قیمت به سطوح مهم و واکنش مثبت در این نواحی باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها