گوگل برای بلاک چین و Web3 تیم ویژه تشکیل می دهد!

گوگل کلود، یکی از بخش‌ های مجموعه گوگل، روز گذشته اعلام کرد در حال تشکیل یک تیم درون‌ سازمانی است. این تیم قصد دارد در زمینه ارائه خدمات مورد نیاز توسعه‌ دهندگان حوزه بلاک چین و برنامه‌های بلاک چینی فعالیت کند. اولویت اول توسعه‌ دهندگان فعال در حوزه Web3 تبدیل کند. او می‌ گوید بسیاری از مشتریان گوگل درخواست کردند که این شرکت خدمات خود را در زمینه Web3 و دیگر فناوری‌ های مرتبط با ارزهای دیجیتال گسترش دهد.

 

زیرساخت های آینده Web3

یک تیم داخلی با تمرکز انحصاری بر توسعه Web3، تعهد گوگل را به نوآوری که در این فضا مشاهده می‌ شود، نشان می‌ دهد. همچنین به دنبال ایجاد یک تیم دارایی دیجیتال در ژانویه است که نتیجه علاقه گسترده به توکن‌ های غیرقابل تعویض یا NFT بود.

آمیت زاویری اضافه کرد که حرکت‌ های آینده برای گوگل می‌ تواند مستلزم سیستمی باشد که دسترسی به اطلاعات بلاک چین و همچنین فرآیندی ساده برای ساخت و اجرای گره‌ های مبتنی بر بلاک چین برای تراکنش‌ ها را ساده‌ تر می‌ کند. ظاهرا آگهی‌ های شغلی جدید در ابزار داخلی Grow Google ظاهر شده است.

با این وجود، کسانی هستند که توجه گوگل به وب 3.0 را ارزشمند نمی دانند. مهندس نرم افزار معروف آمریکایی، گریدی بوچ، ناامیدی خود را توییت کرد و گفت که این اتلاف منابع است.

 

فناوری بزرگ Web 3

گوگل تنها غول فناوری بزرگ نیست که آینده زیرساخت های غیرمتمرکز را در نظر گرفت. شرکت های بزرگ فناوری دیگری نیز مثل متا و آمازون نیز ورود خود را به فضا با مشارکت Metaverse و علاقه NFT آغاز کردند. با این حال، چالش برای گروه فناوری بزرگ در درون خود فضای Web3 است که آنها وارد آن می شوند. دنیای کریپتو از روش‌ های غیرمتمرکز و همتا به همتا به وجود آمد که از نظارت و برداشت اطلاعات شرکت‌ هایی مانند گوگل پیشی گرفت.

برای کسانی که با فضا با هدف آزادی بیشتر در حوزه دیجیتال تعامل دارند، ورود غول هایی مانند گوگل و متا می تواند باعث نگرانی شود. با این حال، طبق مصاحبه با Zavery و CNBC، برنامه های اولیه گوگل قصد دارد به پذیرش فناوری های نوآورانه Web3 کمک کند. وی گفت: «ما نمی‌خواهیم مستقیما بخشی از موج ارزهای دیجیتال باشیم. ما فناوری‌ هایی را برای شرکت‌ها ارائه می‌ دهیم تا از ماهیت Web3 در کسب‌ و کارها و شرکت‌ های فعلی‌ شان استفاده کنند و از آن بهره ببرند.»

در حال حاضر، خدمات ابری گوگل در مقایسه با آمازون و مایکروسافت عملکر ضعیفی دارد. این تیم جدید به تقویت رشد در این زمینه کمک می کند، که در آن پیشنهادات اولیه می تواند شامل مدیریت بهتر گره و نرم افزار داده مبتنی بر بلاک چین از طریق برنامه های شخص ثالث باشد. این فقط می تواند آغازی برای ردپای گوگل در فضای غیرمتمرکز باشد. اگر گوگل بتواند از تمرکز بیش از حد چشم پوشی کند، شرط بندی آنها برای ورود به دنیای Web3 می تواند قابل توجه باشد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما
نیما
2 سال قبل

مطالب جامع و کامل بود

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  نیما

ممنون خوشحالم که براتون مفید واقع شد

سارا
سارا
2 سال قبل

بسیار عالی

مهتاب
مهتاب
2 سال قبل

بهترین سایت، سایت شماست واقعا

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  مهتاب

ممنون از نظر شما 🙏🙏

شادمهر
شادمهر
2 سال قبل

ای کاش میشد تو این بازار خراب بیت ایمن بهمون بگه الان چیکار کنیم بخریم یا بفروشیم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شادمهر

توصیه برای هر کسی و در هر طمانی بسته به نوع معاملات فرق می کنه ولی تو این بازار خرسی مثل الان باید با احتیاط خیلی بیشتری عمل کرد بهتره کامل یادبگیرین حتی اگه بتونین بهتره دمو کار کنین

شیما
شیما
2 سال قبل

❤️❤️👏🏻👏🏻