آینده اتریوم چه خواهد شد؟

آرک اینوست (شرکت سرمایه گذاری در آمریکا که در سال 2014 تاسیس شد) ارزش بازار اتریوم را در سال 2030، 20 تریلیون دلار تخمین زد. ارزش فعلی بازار اتریوم (ETH) در ژانویه سال 2022 حدود 305 میلیارد دلار است. همچنین این شرکت قیمت هر بیت کوین را بیش از یک میلیون دلار پیش بینی می کند. البته تمام این پیش بینی ها به متغیرهایی چون؛ گسترش نفوذ اتریوم در سیستم بازار های سنتی و افزایش استفاده از بیت کوین بستگی دارد. در صورت تحقق پیش بینی های شرکت آرک اینوست، قیمت هر اتریوم در سال 2030 بین 170.000 دلار الی 180.000 دلار خواهد رسید. شرکت آرک اینوست توسط کتی وودز (Cathy wood) که مدیرعامل آن است، بر حوزه فناوری تمرکز دارد. دارایی تحت مدیریت این شرکت به بیش از 12 میلیارد دلار می رسد. 

طبق گزارش های سالانه آرک اینوست؛ رشد اقتصاد غیر متمرکز دیفای (DEFI) در دو سال گذشته، به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث رشد شبکه اتریوم از نظر کارایی و حتی بهینگی شد. در یکی از این گزارش ها این گونه جذابیت های دیفای (DEFI) اشاره می شود:

“دیفای می تواند در عین حال که هزینه های واسطه گری و ریسک معاملات مالی را کاهش می دهد، همکاری و شفافیت در خدمات مالی را به ارمغان می آورد.” 

طبق این گزارش، قرارداد های هوشمند (smart contracts) و برنامه های غیر متمرکز (DApps) اتریوم باعث می شوند که در آینده خدمات بانکی مثل وام دهی، کارگزاری ها، صرافی ها، مدیریت دارایی، بیمه و مشتقات آن همگی بر بستر Ethereum قرار بگیرند. جهت آشنایی کامل و صفر تا صد با اتریوم می توانید به مقاله اتریوم چیست؟ مراجعه کنید تا با تاریخچه، اهداف و آینده این ارز و همچنین مفاهیم آلت کوین، معرفی اتریوم 2.0، قرارداد های هوشمند و فعالیت های دیفای آشنا شوید.

 

رکورد جدید هش ریت اتریوم

 

رکورد جدید هش ریت اتریوم

به گزارش کوین تلگراف: هش ریت اتریوم برای اولین بار از 1.11 پتاهش بر ثانیه (ph/s) فراتر رفت. رکورد قبلی در 13 ژانویه، به دست آمد که در آن، هش ریت اتریوم به 1.08 پتاهش بر ثانیه رسید. این رکورد در زمانی به دست آمد که قیمت (ETH) از 4.450 به 3.300 کاهش پیدا کرد. 

علت رکورد جدید، سرازیر شدن ماینرها به شبکه Ethereum است. چرا که در سال اخیر رشد قیمت (ETH) بیشتر از بسیاری از ارزها حتی بیت کوین بوده. پس این دلیل باعث به صرفه بودن استخراج اتریوم بیش از هر زمان دیگری است. طبیعتا هجوم این ماینرها باعث افزایش نرخ استخراج می شود. افزایش هش ریت به معنی افزایش گره ها در بلاک چین اتریوم است. هر چه این گره ها بیشتر باشند سرعت و امنیت بلاک چین Ethereum بیشتر می شود. با انجام این اتفاقات و تغییرات در بلاک چین Ethereum شبکه بیش از پیش غیر متمرکز خواهد شد.

در دسامبر 2021 جامعه ی اتریوم تصمیم بر ارتقا ی Ethereum و انتقال پروژه به Ethereum 2.0 گرفت. این انتقال یا مهاجرت را ارتقای اِرو گلیسیر (Arrow Glacier) می نامند. پیش از مهاجرت به اتریوم 2.0 باید فرایند انتقال از الگوریتم اجماع اثبات کار (poW) به الگوریتم اجماع اثبات سرمایه (poS) صورت گیرد. پس از این انتقال و مهاجرت با انفجار “بمب سختی” رو به رو هستیم که طی آن فرایند استخراج فیزیکی و سخت افزاری در Ethereum بی معنی خواهد بود . پس از بمب سختی شبکه به اصطلاح وارد “عصر یخبندان” می شود و فرایند انتقال به طور کامل صورت می گیرد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اکبر
اکبر
2 سال قبل

پس این اتریوم 2.0 کی میاد؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  اکبر

سلام
احتمالا تا پایان سال 2022 این نسخه وارد بازار خواهد شد