چگونه تراکنش های خود را پیگیری کنیم؟

در حوزه ارز دیجیتال زمانی که شما تراکنشی انجام می دهید و این تراکنش شما اعم از واریز و برداشت به مقصد نمی رسد همواره در جستجوی راه حلی برای پیگیری آن می باشید. اگر شما به حساب بیت ایمن واریز داشته باشید و عملیات شما انجام نشده باشد حتما باید از طریق مبدا خود پیگیری های لازم را انجام دهید. اگر واریز کوین به حساب بیت ایمن باشد می توانید از طریق کیف پول یا صرافی ارز دیجیتالی که انتقال انجام دادید پیگیری کنید.

اگر واریز شما تومانی باشد و مبلغ واریزی از حساب شما کسر شده باشد طی 72 ساعت به حساب بانکی شما بازگردانده می شود در غیر این صورت حتما به صرافی اطلاع دهید تا بررسی های لازم را انجام دهند.

البته این شرایط فقط برای واریز به حساب صرافی بیت ایمن می باشد. زمانی که کاربران از صرافی بیت ایمن برداشت می کنند در صورت عدم انتقال تراکنش خود به پشتیبانی بیت ایمن اطلاع می دهند. پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین صرافی بیت ایمن همواره آماده پاسخ به تمامی سوالات کاربران می باشد. اما در کنار پشتیبانی 24 ساعته ما نیز در این مقاله قصد داریم تا نحوه پیگیری تراکنش ها را به شما آموزش دهیم.

 

نحوه پیگیری تراکنش های تومانی

زمانی که تراکنش شما اعم از برداشت تومانی یا کوین انجام نشده باشد نیاز به نگرانی نیست. زیرا باتوجه به روش هایی که در این مقاله به شما آموزش داده می شود می توانید تراکنش های خود را به راحتی پیگیری کنید. هنگامی که شما از پلتفرم بیت ایمن برداشت تومانی انجام می دهید باید دقت کنید که برداشت ها به بانک آینده و بانک ملت به صورت آنی انجام می شود و برداشت سایر بانک ها طبق سیکل پایا صورت می گیرد.

البته اگر از زمان سیکل پایا گذشت و مبلغ برداشتی شما در حساب بانکی تان قرار نگرفت باید وارد سایت شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

 

صفحه اصلی بیت ایمن

 

سپس وارد قسمت تاریخچه سایت شوید، در قسمت تاریخچه، شما اطلاعات تراکنش های خود را که اعم از زمان، نوع، نام رمز ارز، شبکه، مقدار آن رمز ارز، موجودی و رسید تراکنش می باشد را مشاهده می کنید.

برای پیگیری تراکنش ها حتما باید به قسمت رسید تاریخچه دقت کنید. اگر در قسمت رسید تاریخچه شما کد پیگیری صادر شده باشد به این معناست که تراکنش شما از طرف بیت ایمن تایید شده است. بر همین اساس در این صورت باید با توجه به کدی که برایتان صادر شده است از طریق بانک پیگیری های لازم را انجام دهید.

 

کد پیگیری تراکنش تومانی

 

نحوه پیگیری تراکنش های رمز ارزها

وقتی شما از طریق حساب کاربری بیت ایمن برداشت کوین انجام می دهید، اگر برداشت شما در بستر شبکه های BEP20 ،TRC20 ،ERC 20 و BTC باشد به صورت آنی انجام می شود. اما اگر برداشت شما بر بستر همین شبکه ها بود اما به مقصد نرسید می توانید طبق روش هایی که در این بخش به آن اشاره می کنیم پیگیری کنید.

مراحل پیگیری تراکنش رمز ارزها تا حدودی مشابه با مراحل پیگیری برداشت تومانی می باشد. ابتدا باید وارد سایت شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس در سمت راست صفحه شما بر روی گزینه تاریخچه کلیک کنید.

 

تاریخچه

 

پس از ورود به قسمت تاریخچه سایت بیت ایمن، همانطور ک در بخش بالا به آن اشاره شد اطلاعات Transaction خود را مشاهده می کنید.

 

کد پیگیری تراکنش رمز ارزها

 

اما برای پیگیری های لازم شما تنها به رسید اطلاعات تراکنش ها نیاز دارید. اگر در قسمت تاریخچه، شناسه تراکنش یا TX ID برای شما درج شده باشد می توانید از طریق آن کد پیگیری کنید. بهتر است بدانید هش تراکنش یک کد منحصر به فرد می باشد که به صورت اعداد و ارقام نمایش داده می شود.

 

 نحوه استفاده از بلاک اکسپلورر در پیگیری تراکنش ها

بلاک اکسپلورر (Block Explorer) یا همان جستجوگر بلاک چین، وب سایتی است که هرگونه اطلاعات فنی در خصوص بلاک چین ها، نرخ هش شبکه، داده های تراکنش، آدرس کیف پول و دیگر اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند. البته برای پیگیری Transaction ID از طریق بلاک اکسپلورر باید تمامی مراحلی که در دو بخش بالا انجام دادید را مجدد طی کنید. برهمین اساس در قسمت تاریخچه پس از صدور TX ID شما دو گزینه با نام های کپی TX Hash و Explorer را مشاهده می کنید که از این دو روش می توانید تراکنش خود را پیگیری کنید.

اگر بر روی گزینه مشاهده Explorer کلیک نمایید نسبت به شبکه ای که تراکنش خود را انجام داده اید، یک سایت بلاک اکسپلورر برای شما باز می شود. به طور مثال برای شبکه BEP 20 سایت Bsc Scan، برای شبکه TRC 20 سایت Tronscan و برای شبکه ERC 20 سایت EtherScan نمایش داده می شود.

 

هش تراکنش

 

 

زمانی که بر روی گزینه مشاهده Explorer کلیک کنید دو گزینه سبز رنگ با نام confirm و Success را باید مشاهده کنید، درج این دو کلمه در بلاک اکسپلورر به این معناست که عملیات شما به درستی انجام شده است.

 

ترون اسکن

 

البته اگر با وجود Success و confirm، برداشت شما انجام نشده بود حتما باید از یکسان بودن شبکه انتقال مبدا و مقصد خود مطمئن شوید و در صورت یکسان بودن شبکه ها می توانید از طریق مبدا و مقصد خود پیگیری های لازم را انجام دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها