چگونه از شبکه آوه وام بگیریم؟

بازار ارزهای دیجیتال فقط محدود به خرید و فروش نیستند و می توانند خدمات بسیار زیادی به سرمایه گذاران ارائه دهند. شبکه آوه یکی از شبکه های بلاک چینی است که علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال، شرایطی را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند به صورت غیرمتمرکز وام بگیرند. در واقع شبکه آوه مانند بانک های سنتی به کاربران خود تسهیلاتی در قالب وام اعطا می کند. اما شبکه آوه چیست و چگونه کار می کند؟ چطور می توان با استفاده از ارز دیجیتال آوه از این شبکه وام گرفت؟ در ادامه مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و با شبکه آوه و ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم.

 

شبکه آوه چیست و چگونه کار می کند؟

 

شبکه آوه چیست و چگونه کار می کند؟

شبکه آوه (Aave) از مطرح‌ ترین پلتفرم‌های وام دهی (Lending) در سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای محسوب می شود که در بستر بلاک چین اتریوم پیاده‌ سازی شده است. آوه یک شبکه مالی غیرمتمرکز متن باز است که به افراد اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دنیای واقعی را بدون نیاز به استفاده از یک واسطه متمرکز، وام دهند و وام بگیرند. زمانی که کاربران ارزهای دیجیتال خود را وام می‌ دهند، سود دریافت می کنند و زمانی که وام می‌گیرند، باید سود پرداخت کنند.

شبکه آوه در بخش وام دهی در فضای دیفای در حال تبدیل شدن به یک رهبر می باشد. یکی از دلایل قدرتمند بودن شبکه آوه این است که بر خلاف سایر پروتکل ها، کاربران برای وام گرفتن به احراز هویت نیاز ندارند. کاربران دارایی‌های دیجیتال خود را در حوضچه‌های نقدینگی سپرده‌ گذاری می‌کنند و این دارای ها تبدیل به وجوهی می‌شود که پروتکل می‌تواند با کمک آن ها به کاربران وام دهد. افراد برای واریز دارایی باید به یکی از کیف پول های Web 3.0 مانند متامسک دسترسی داشته باشند.

اصلی ترین رکن سیستم آوه استخرهای وام دهی هستند که امکان وام دهی و وام گیری را برای افراد فراهم می کند. کاربران دارایی های که می خواهند وام بدهند را به این استخرها واریز می کنند و کسانی که می خواهد وام دریافت کنند با ارائه وثیقه از این استخرها وام می گیرند. سرمایه گذاران امکان این را دارند که رمز ارزهای مختلفی در شبکه آوه واریز کنند و سودهای متفاوتی دریافت کنند. درصد سودهای رمزارزها مدام در حال تغییر است و ممکن است بعضی از آن ها درصد سود بالاتری ارائه کنند.

 

نحوه وام دهی و وام گیری در شبکه آوه

 

نحوه وام دهی و وام گیری در شبکه آوه

شاید با شنیدن خبر درباره دریافت وام از شبکه آوه شما نیز دوست داشته باشید از این شبکه استفاده کنید. بنابراین در ادامه مطلب می خواهیم به بررسی چگونگی وام گرفتن و وام دادن در شبکه آوه بپردازیم.

هر استخر که در شبکه AVVE وجود داشته باشد امکان وام دهی نیز دارد. برای دریافت وام ابتدا باید استخر مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار در ابتدا باید وارد سایت آوه شوید و کیف پول خود را به شبکه متصل کنید. بعد از اتصال کیف پول، یکی از بازارهای آوه که شامل بازار دوم و بازار سوم است را انتخاب کنید.

در قسمت بعد، دو بخش Your Supplies و Your borrows نمایش داده می شود. در بخش Supplies کاربران می توانند توکن ها و رمز ارزهای خود را جهت وام دادن به دیگران قرار دهند و سود دریافت کنند. همچنین در بخش Borrows سرمایه گذاران دارایی های خود را به عنوان وثیقه قرار می دهند و می توانند از از شبکه آوه وام دریافت کنند. 

برای دریافت وام به گذاشتن وثیقه نیاز است و مقدار وثیقه باید بیشتر از مبلغ دریافت وام باشد. در شبکه AAVE نرخ وثیقه گذاری تقریبا بین 50 تا 70 درصد سپرده است و وام گیرندگان باید Collateralization Ratio (نسبت وثیقه) را نسبت به نوسانات ارز دیجیتال وام گرفته شده، حفظ کنند. اگر Collateralization Ratio رعایت نشود وام دهنده می تواند وثیقه را جهت تسویه وام بفروشد. هر کاربر در ازای پرداخت وام های خود، یک aToken دریافت می کند. به عنوان مثال برای پرداخت ده واحد رمز ارز DAI، ده واحد aToken به سرمایه گذار تعلق می‌گیرد.

 

وام های فلش (Flash Loans) شبکه آوه چیست؟

 

وام های فلش (Flash Loans) شبکه آوه چیست؟

وام های فلش در واقع وام های فوری شبکه آوه هستند که سرمایه گذاران برای گرفتن این وام ها نیاز به وثیقه ندارند. این وام‌های به کاربران امکان گرفتن وام فوری را می دهند و در عین‌ حال امنیت استخر ذخیره را تضمین می‌کنند. در واقع این وام ها به این صورت هستند که شبکه به جای وثیقه شرایط زمانی محدودی برای وام گیرندگان در نظر می گیرد. شرایط زمانی به این صورت است که وام باید قبل از استخراج بلاک بعدی در بلاک چین اتریوم پرداخت شود. اگر پرداخت وام قبل از شروع بلاک بعدی پرداخت نشود تراکنش با شکست مواجه می شود و ارز دیجیتال از استخر خارج نمی شود.

در حال حاضر شبکه های وام دهی دیگری مانند آدا لند ADA Lend، پلتفرم وام دهی کامپاند و دیگر شبکه های وام دهی وجود دارند که برای کاربران خود تسهیلاتی را ارائه می دهند. اما پلتفرم آوه با ابداع کردن انواع وام ها توانسته است از دیگر رقبای خود پرطرفدار تر باشد. وام های فلش یک روش کاملا ابداعی است که انقلابی جدید در دنیای امور مالی ایجاد کرده است. بیشتر وام های فلش توسط تریدرهای حرفه ای و کسانی که آربیتراژ انجام می دهند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید آوه

 

نحوه خرید آوه از صرافی بیت ایمن

دریافت وام از شبکه آوه نیازمند به پرداخت کارمزد است که این شبکه برای پرداخت کارمزد از توکن بومی خود آوه (AAVE) استفاده می کند. بنابراین کاربران برای اینکه فعالیت خود را در شبکه آوه انجام بدهند نیازمند خرید ارز دیجیتال آوه هستند که می توانند این توکن را از صرافی بیت ایمن به راحتی خریداری کنند. 

برای خرید ارز دیجیتال آوه از سایت بیت ایمن، پس از وارد شدن به صفحه اصلی وب سایت با کلیک بر روی دکمه خرید و فروش، وارد بازار خرید و فروش آوه می شوید. پس از انتخاب گزینه خرید، صفحه ای با عنوان خرید آوه برای شما نمایش داده می شود. اکنون دو گزینه تحت عنوان سفارش عادی و سفارش فوری پیش روی شما قرار خواهد گرفت. در سفارش عادی قیمت مورد نظر توسط کاربر تعیین می شود تا با رسیدن قیمت به آن سقف قیمتی خرید انجام شود. سفارش فوری مطابق با قیمت جهانی در همان لحظه انجام خواهد شد.

شما می توانید مطابق با اولویت های خود، نوع سفارش خرید آوه را تعیین کنید. پس از خرید آوه از صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز می توانید آن را به کیف پول های ارز دیجیتال انتقال دهید و برای وام دهی و وام گیری در شبکه آوه سرمایه لازم را فراهم کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahaan
Mahaan
1 سال قبل

عالی و مختصر 👌
ممنون از زحماتتون

مهران زمان نامیان
مدیر
پاسخ به  Mahaan

امیدواریم مفید واقع شده باشه
شادمان و شادکام باشید