اهمیت میانگین قیمت خرید در سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری و ورود سرمایه خود را به بازارهای مالی دارید بهتر است بدانید پیش از سرمایه گذاری در بازارهای مالی باید اطلاعات کافی در دست داشته باشید تا بتوانید معاملات خوبی را به بهترین شکل رقم بزنید. همانطور که همواره در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم اولین گام پیش از ورود سرمایه به بازار مالی مورد نظر، مخصوصا بازار ارز دیجیتال یادگیری مباحث آن حوزه می‌باشد. این روزها بازار ارزهای دیجیتال با محبوبیت بسیار زیادی روبرو است و همواره این بازار مالی در حال پیشرفت می‌باشد.

برهمین اساس اگر به فعالیت به این بازار مالی پیچیده و متفاوت علاقه دارید بهتر است با اطلاعت کافی معاملات خود را آغاز کنید. یکی از مباحث مهمی که در بازار کریپتوکارنسی باید به آن دقت کنید میانگین قیمت خرید یا حتی فروش در سرمایه گذاری می‌باشد. که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است و ما در ادامه مقاله قصد داریم به اهمیت میانگین قیمت خرید و مباحث زیر بپردازیم.

  1. میانگین قیمت خرید
  2. میانگین قیمت فروش
  3. عمق بازار

 

میانگین قیمت خرید

 

میانگین قیمت خرید

زمانی که وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوید و قصد خرید رمز ارزی را دارید ابتدا باید وارد پلتفرم معاملاتی مورد نظر شوید، سپس رمز ارز خود را انتخاب کنید. در این قسمت یک قیمت مشخص برای رمز ارز مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. به طور مثال زمانی که قصد دارید معاملات خود را در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن ثبت کنید، در سمت چپ صفحه لیستی مشاهده می‌کنید که به آن لیست سفارشات یا صف خرید و فروش نیز می‌گویند. این لیست به دو بخش مختلف، سفارش خرید و سفارش فروش تقسیم می‌شود که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. زیرا این لیست می‌تواند بر روی قیمت خرید و فروش رمز ارز شما تاثیر گذار باشد.

البته ما در این بخش تنها قصد داریم به لیست خرید رمز ارزها بپردازیم. برهمین اساس زمانی که شما قصد دارید رمز ارزی را خریداری کنید سفارش شما از اولین صف خرید انجام می‌شود و نسبت به مقدار رمز ارزی که قصد خرید آن را دارد به ترتیب صف‌ها برای شما خریداری می‌شود، تا زمانی که سفارش شما کامل انجام گیرد. جالب است بدانید همانطور که به آن اشاره کردیم صف خرید می‌تواند بر روی قیمت آن رمز ارز نیز تاثیر بگذارد. زیرا اولین صف که برای شما خریداری می‌شود همان قیمتی است که به عنوان قیمت لحظه‌ای رمز ارز در سایت مشاهده می‌کنید و به ترتیب زمانی که صف‌ها برای شما خریداری می‌شود قیمت‌ها نیز تغییر می‌کند.

 

میانگین قیمت فروش

 

میانگین قیمت فروش

اکنون که با میانگین قیمت خرید آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص میانگین قیمت فروش نیز داشته باشید. به طور کلی تا حدودی میانگین قیمت فروش مشابه با میانگین قیمت خرید می‌باشد. زیرا زمانی که قصد فروش رمز ارز خود را دارید در قسمت سفارشات فروش نیز چندین صف فروش قرار دارد. همچنین سفارش شما از اولین صف به فروش می‌رود و نسبت به مقدار رمز ارزی که می‌خواهید به فروش بگذارید به ترتیب صف‌ها برای شما انجام می‌شود.

همچنین همانطور که در قسمت خرید یک رمز ارز هر صف با یکدیگر از نظر قیمتی متفاوت است در فروش نی ز به همین صورت می‌باشد و ممکن رمز ارز شما با اختلاف قیمتی زیادی نسبت به قیمت صف اول به فروش برسد. البته میانگین قیمت خرید و فرش به عواملی بستگی دارد که در ادامه قصد داریم به یکی از آن‌ها بپردازیم.

 

عمق بازار چیست؟

 

عمق بازار

عمق بازار (Market Depth) یکی از اصطلاحات بازارهای مالی همچون فارکس، بورس و به خصوص ارز دیجیتال می‌باشد که به عنوان DOM نیز شناخته می‌شود. همچنین عمق بازار یکی از عواملی است که می‌تواند در میانگین قیمت خرید و فروش تاثیر به سزایی بگذارد. زیرا هر چه عمق بازار بیشتر باشد یا به نوعی بازار عمیق تر باشد میانگین قیمت خرید و فروش کمتر است و با اختلاف قیمتی کمتری صف خرید شما پر می‌شود.

اما اگر عمق بازار کم باشد اختلاف قیمتی بیشتری تا زمان پر شدن خرید صورت می‌گیرد. البته جالب است بدانید این موضوع نیز یکی از ویژگی‌های پلتفرم‌های معاملاتی می‌باشد. زیرا هر چه عمق بازار صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر باشد معامله‌ای بهتر با میانگین قیمت خرید و فروش کمتر برای کاربران به وجود می‌آید. اکنون که با میانگین قیمت خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید با اطلاعات کامل‌تری می‌توانید معاملات خود را انجام دهید و سرمایه خود را وارد بازار کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها