پشتیبانی اینستاگرام از NFT های شبکه اتریوم، سولانا و پالیگان

شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد از فردا به صورت آزمایشی و محدود پشتیبانی از توکن‌ های NFT را آغاز می‌ کند. در این مرحله کاربران می‌ توانند NFT های خود را به صورت پست و عکس پروفایل به اشتراک بگذارند و در پروفایل خود توکن‌ های تحت مالکیت خود را ثبت کنند و حتی نام طراح آن را تگ کنند. به گزارش کوین دسک، توکن های NFT بلاک چین‌ های پرکاربرد صنعت NFT وارد instagram می‌ شوند. مرحله آزمایشی این طرح از روز دوشنبه آغاز می‌ شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام که متعلق به شرکت متا است، در صدد پذیرش و استفاده از توکن NFT شبکه‌ های بلاک چین  اتریوم، پالیگان و سولانا است. این شبکه‌ ها میزبان بخش عمده‌ ای از معاملات آیتم‌ های کلکسیونی دیجیتالی هستند که در این میان اتریوم و پروژه میمون های کسل سرآمد هستند و بیشترین ارزش بازار را در اختیار دارند.

مرحله آزمایشی این طرح شامل گروه کوچکی از طرفداران توکن‌ های NFT در آمریکا است. هنوز این موضوع مشخص نیست که آیا در زمان عرضه این ویژگی، اینستاگرام از توکن‌های NFT هر 4 شبکه مذکور پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

اینستاگرام در صدد این است تا از کیف پول‌ های محبوب و پرکاربرد نظیر متامسک پشتیبانی کند. کاربران با اتصال کیف پول به حساب کاربری اینستاگرام خود می‌ توانند مالکیت توکن NFT مدنظر را اثبات کنند. همچنین می توانند این توکن‌ ها را در پروفایل‌ های خود نشان دهند و سازندگان توکن‌ های NFT را تگ کنند.

طبق گزارشات موجود، این نکته تایید شد که برای پست و به اشتراک‌ گذاری توکن‌ های NFT، هزینه‌ ای به کاربران تحمیل نمی‌ شود. ویژگی جدید اینستاگرام احتمالا باعث می‌ شود حجم زیادی از توکن NFT بر اساس معیارها و دیدگاه‌ های فرهنگی مختلف ایجاد شود. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که بسیاری از آنها از پلتفرم instagram برای تبلیغ و بازاریابی آثار هنری خود استفاده می‌ کنند.

 

چگونه می توان NFT خود را در اینستاگرام به نمایش گذاشت؟

همانطور که اشاره شد در این مرحله تنها برخی کاربران منتخب قادر به استفاده از این ویژگی هستند. اما پس از آن احتمالا دستورالعملی برای این کار از طرف اینستاگرام منتشر خواهد شد. ولی به صورت کلی احتمالا سازوکار بر این خواهد بود که شما باید کیف پول حاوی NFT خود را به برنامه اینستاگرام متصل کنید و گزینه‌ های نحوه نمایش توکن خود را انتخاب کنید.

 

آیا استفاده از NFT در اینستاگرام شامل کارمزد یا هزینه می شود؟

مطابق اعلام اینستاگرام خدمات اشاره شد در این بخش قرار است به صورت رایگان ارائه شود. ضمن اینکه به دلیل عدم جابجایی توکن شما در بلاک چین، کارمزد انتقال نیز وجود نخواهد داشت. پس به نظر می‌ رسد حداقل در بخش عادی خدمات NFT اینستاگرام شما هیچ هزینه‌ ای را پرداخت نخواهید کرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
2 سال قبل

چقدر عالی اینجوری خیلی خوب میشه ساپورتش کرد

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  احمد

بله اینستاگرام خیلی فضای خوبی برای تبلیغ و خرید و فروش NFT هست

شایان
شایان
2 سال قبل

واقعا بهترین سایتی هستید که تو این چندوقت دیدم همه چیز عالی

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شایان

متکریم از شما🙏🙏

سارا
سارا
2 سال قبل

امنیت بالا واقعا با بیت ایمن فقط امکان پذیره

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سارا

متشکرم🙏🙏