معرفی ارز دیجیتال ایپ کوین (APE)

هر روزه دنیای متاورس و توکن‌های غیرمثلی در حال پیشرفت هستند. بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) نیز یکی دیگر از توکن‌های غیر مثلی می‌باشد که توانسته توجه افراد زیاد و معروفی را به خود جلب کند. توسعه دهندگان این توکن‌ها میمون‌هایی با ظاهر خسته و بی حوصله طراحی کرده‌اند. هر کدام از این میمون‌ها با یک دیگر متفاوت می‌باشند و کاربران می‌توانند میمون مورد علاقه خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند.

همانطور که از نظر بسیاری از کاربران این توکن‌ها بامزه و جالب هستند، از نظر عده‌ای دیگر مسخره و بی فایده به چشم می‌آید. اما با در نظر داشتن این مسائل این توکن‌ها با استقبال زیادی روبرو و توسعه دهندگان به دنبال راه اندازی رمز ارز این توکن بودند. با در نظر داشتن این موضوع در سال 20202 ارز دیجیتال ایپ کوین با نماد اختصاری APE وارد بازار شد. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم تا به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز دیجیتال ایپ کوین و مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال ایپ کوین
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال APE
  4. قیمت ارز دیجیتال ایپ کوین
  5. خرید ارز دیجیتال ایپ کوین
  6. بهترین کیف پول‌های APE

 

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست

 

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin) رمز ارزی است که بر روی بستر اتریوم (ERC-20) قرار دارد. این توکن رمز ارز حاکمیتی پروژه ایپ یات کلاب می‌باشد. این پروژه قصد دارد به عنوان پروتکلی غیرمتمرکز برای نوآوری ابتکارهای مختلف طراحی شده است. همچنین توکن APE قادر است برای کاربران شرایطی فراهم کند تا بتوانند به فضای وب 3 دسترسی پیدا کنند. یعنی دارندگان APE به طور مثال می‌توانند از این توکن برای خرید بازی‌هایی که توسط ایپ یات کلاب ساخته شده است استفاده کنند.

جالب است بدانید APE با سایر توکن‌های ایپ یات کلاب تفاوت دارد و یک توکن مثلی می‌باشد. یعنی ارزش هر APE با ایپ کوین دیگری برابر می‌باشد. برهمین اساس به راحتی می‌توانید این رمز ارز را در هر صرافی ارز دیحیتال که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند معامله کنید.

 

تاریخچه ارز دیجیتال ایپ کوین

 

تاریخچه ارز دیجیتال ایپ کوین

اکنون که با ارز دیجیتال ایپ کوین و سازمان ایپ یات کلاب آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه این رمز ارز داشته باشید. جالب است بدانید بعضی از رمز ارزها همچون ارز دیجیتال رپد بیت کوین توسط شخص خاصی راه اندازی نشده است. توکن APE نیز جز همین رمز ارزها می‎‌باشد. طبق داده‌های سایت ApeCoin، این رمز ارز توسط سازمان ایپ کوین دائو (ApeCoin DAO) راه اندازی شده است.

به نوعی ApeCoin DAO یک سازمان غیر متمرکز برای دارندگان ارز دیجیتال ایپ کوین می‌باشد. که این سازمان بیشتر برای رای گیری و اعلام نظرات اعضا طراحی شده است. همچنین دارندگان توکن APE می‌توانند درسازمان ایپ کوین دائو درباره نحوه تخصیص صندوق اکوسیستم، قوانین حاکمیتی، انتخاب پروژه‌ها و غیره تصمیم بگیرند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال APE

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال APE

رمز ارز ApeCoin همچون سایر رمز ارزها از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. در بخش بالا سعی داشتیم به بعضی از ویژگی‌های این توکن اشاره کنیم. اما این رمز ارز و پروژه آن از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار می‌باشد. به طور مثال پلتفرم این رمز ارز فعالیت‌های زیادی در بازی‌کامپیوری دارد و به نوعی جزو رمز ارزهای حوزه گیمینگ می‌باشد.

همچنین ارز دیجیتال ایپ کوین یکی از ارزهای دیجیتال توسعه یافته در حوزه وب 3 می‌باشد و کاربردهای زیادی در این حوزه دارد. البته کاربردهای این رمز ارز تنها به فضای وب 3 محدود نمی‌شود، بلکه به نوعی در حوزه متاورس نیز پر کاربرد است. برهمین اساس این رمز ارز برای کاربران شرایطی فراهم کرده است تا بتوانند از قابلیت‌های متاورس استفاده کنند و به عنوان یکی از رمز ارزها حوزه متاورس شناخته می‌شود.

 

قیمت ارز دیجیتال ایپ کوین

 

قیمت ارز دیجیتال ایپ کوین

ارز دیجیتال ایپ کوین در اواخر سال 2020 راه اندازی شد. اما با در نظر داشتن اینکه رمز ارز نوپایی می‌باشد در مدت زمان کوتاهی نوسانات زیادی را به همراه داشت. این نوسانات به حدی بود که در روهای اول راه اندازی و پس از لیست شدن در صرافی بایننس با رشد بسیار زیادی روبرو شد. اما این روند صعودی طولانی مدت نبود و پس از آن زمان روند نزولی را در پیش گرفت.

یکی از دلایلی که این رمز ارز توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند، نوسانات بالا توکن APE می‌باشد. البته ارز دیجیتال ایپ کوین در حال حاضر جایگاه 62 بازار ارز دیجیتال را نصیب خود کرده است. همچنین در زمان نوشتن این مقاله توکن APE با ارزش بازار 517,455,294 دلار و قیمت 1.40 دلار معامله می‌شود.

 

خرید ارز دیجیتال ایپ کوین

 

خرید ارز دیجیتال ایپ کوین

اگر قصد خرید ارز دیجیتال ایپ کوین را دارید بهتر است به دنبال یک پلتفرم مطمئن برای خرید رمز ارز خود باشید. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم روزهای اولی که رمز ارز APE وارد بازار شد، صرافی بایننس این توکن را در لیست رمز ارزهای خود قرار داد. انتشار این خبر توانست توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کند. البته در این مدت زمان کم، صرافی‌های معروف و شناخته شده دیگری نیز از این توکن پشتیبانی کردند.

پلتفرم‌های همچون کوین بیس، کوکوبن، کراکن و بیت هامب توکن ApeCoin را در لیست صرافی خود قرار دادند. همچنین بهتر است بدانید ممکن است به دلیل تحریم‌هایی که کشور ایران در این سال‌ها شاهد آن بوده نتوانید در پلتفرم‌های خارجی معامله انجام دهید. اما در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از رمز ارز APE و چندین رمز ارز دیگز پشتیبانی کند.

 

بهترین کیف پول‌های APE

 

بهترین کیف پول‌ های APE

پس از خرید ارز دیجیتال ایپ کوین و سایر رمز ارزها باید به فکر یک کیف پول مطمئن برای  نگهداری دارایی خود باشید. البته توکن APE بر روی بستر اتریوم قرار دارد و پیدا کردن یک کیف پول مطمئن برای این رمز ارز کار دشواری نیست. زیرا بیشتر کیف پول‌های شناخته شده و امن از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. از همین رو ما در این بخش قصد داریم شما را با چند کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری شناخته شده برای رمز ارز APECOIN آشنا کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک والت (Atomic Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

اکنون که با ارز دیجیتال ایپ کوین آشنا شدید به راحتی می‌توانید با اطلاعات کامل معاملات خود را انجام دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها