معرفی ارز دیجیتال آپتوس (APT)

با گذشت زمان و آشنایی هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران با دنیای ارز دیجیتال پروژه‌های نوینی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار بودند و به نوعی برای برطرف کردن مشکلات پروژه‌های قبلی به وجود آمدند. اما یکی از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران از ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال تا به امروز با آن درگیر بودند، مقیاس پذیری و هزینه کارمزد‌ این بازار مالی می‌باشد. پروژه‌های زیادی با هدف برطرف کردن این مشکلات راه‌اندازی شدند اما هر یک از آن‌ها با ایراداتی روبرو بودند.

پروژه آپتوس به کمک توکن حاکمیتی خود که ارز دیجیتال آپتوس نام دارد با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری راه‌اندازی شد و نوعی به عنوان قاتل سولانا شناخته می‌شود. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این پروژه و مباحث زیر بپردازیم.

 

ارز دیجیتال آپتوس چیست؟

 

ارز دیجیتال آپتوس چیست؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم پروژه‌های بسیار زیادی وارد بازار ارز دیجیتال شدند که هر یک قصد داشتند مشکل مقیاس پذیری پروژه‌های قبلی را برطرف کنند. سولانا که یکی از پروژه‌های قدیمی در فضای بلاک‌چین می‌باشد که تا حدی توانست با مشکل مقیاس پذیری مقابله کند. اما بلاک‌چین ارز دیجیتال آپتوس که با نماد اختصاری APT شناخته می‌شود موفق شد به دلیل سرعت و مقیاس پذیری بالا به یکی از پروژه‌های آینده دار دنیای رمز ارزها تبدیل شود و خیلی زود خود را بین رقبای بلاک‌چین‌ لایه اول توسعه یافته، همچون اتریوم، سولانا و بایننس قرار دهد.

البته باید به این نکته دقت کرد که پروژه ارز دیجیتال آپتوس در زمان بسیار مناسبی وارد بازار شد. زمانی که هزینه بالای شبکه اتریوم و قطعی متعدد شبکه سولانا و بایننس مشکلات عمده‌ای برای فعالان حوزه ارز دیجیتال به وجود آورده بود. در همین بین با وجود این مشکلات تیم توسعه دهنده آپتوس ادعا می‌کند که توانسته‌اند شبکه‌ بلاک‌چین لایه اول را مقیاس پذیر، ایمن، قابل اطمینان و البته قابل ارتقا طراحی کنند که با زبان برنامه‌نویسی Move نوشته شده است.

 

تاریخچه ارز دیجیتال آپتوس

 

تاریخچه ارز دیجیتال آپتوس

اکنون که با ارز دیجیتال آپتوس آشنا شدید بهتر است بدانید راه‌اندازی این پروژه متفاوت توسط ذهن ایده پرداز دو فردی با نام‌های مو شیخ (Mo Shaikh) و اوری چینگ (Avery Ching) راه‌اندازی شده است. هر دو آن‌ها از کارمندان با سابقه شرکت متا می‌باشند که در حال حاضر مو شیخ، به عنوان مدیر عامل پروژه و اوری چینگ مدیر ارشد فناوری آپتوس فعالیت می‌کنند.

شرکت متا در گذشته درصدد راه‌اندازی پروژه‌ای به نام دییم (Diem) بود، پروژه‌ای با بلاک‌چین اختصاصی که با مشکلات عمده ای رو برو شد و این دو توسعه دهنده بزرگ پس از شکست در پروژه دییم تصمیم گرفتند به صورت جداگانه شروع به فعالیت کنند. برهمین اساس پس از گذشت سه سال با تلاش و بکارگیری تجربیات چندین ساله خود در حوزه بلاک‌چین توانستند پروژه‌ای موفق در روز 12 اکتبر 2022 راه‌اندازی کنند. همچنین پس از گذشت چند روز در 17 اکتبر 2022، شبکه اصلی بلاک چین APTOS با نام آپتوس آتم (Aptos Autumn) در دسترس کاربران قرار گرفت.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال آپتوس

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال APT

سرمایه‌گذاران پروژه ارز دیجیتال آپتوس را راهکاری برای برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری می‌شناسند زیرا این پروژه می‌تواند در ثانیه 130,000 تراکنش را به راحتی پردازش کند. البته پیش از ظهور آپتوس، سولانا درصدد برطرف کردن این مشکل بود و در حال حاضر در هر ثانیه می‌تواند 50000 تراکنش را پردازش کند. اما بهتر است بدانید تنها ویژگی پروژه APTOS مقیاس پذیری بالا نمی‌باشد بلکه این پروژه از مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. که ما سعی داریم در این بخش به تعدادی از آن‌ها بپردازیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال آپتوس بازیابی رمز عبور کاربران می‌باشد. گاه ممکن است شما کلید خصوصی خود را فراموش کرده و به دنبال بازیابی دارایی خود باشید که در این شرایط ممکن است دارایی شما برای همیشه ار دسترس خارج شود. اما توسعه دهندگان آپتوس این پروژه را به شکلی طراحی کرده‌اند تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی و با روشی امن دارایی خود را بازیابی کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پروژه ارز دیجیتال آپتوس سازگاری بالا این پروژه با فناوری‌های نوین می‌باشد که این موضوع باعث محبوبیت هر چه بیشتر پروژه آپتوس شده است. به طور مثال آپتوس از قراردادهای هوشمند و بسیاری از توکن‌های غیرمثلی پشتیبانی می‌کند و امکان راه‌اندازی بسیاری از پروژه‌های غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین آپتوس امکان پذیر است.

 

قیمت ارز دیجیتال آپتوس

 

قیمت ارز دیجیتال آپتوس

بازار ارز دیجیتال یکی دیگر از بازارهای مالی پر نوسان می‌باشد که برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازار باید بتوانید ریسک‌های زیادی را مدیریت کنید. ارز دیجیتال آپتوس نیز یک رمز ارز نوپا می‌باشد که در مدت زمان کوتاهی نوسانات بسیار زیادی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. این رمز ارز اولین بار با قیمت 7.6539 دلار وارد بازار شد و تا مدتی روند نزولی را در پیش داشت و در 30 دسامبر 2022 با پایین قیمت خود یعنی 3.09 دلار روبرو شد.

اما این روند نزولی طولانی مدت نبود و در مدت کوتاهی سرمایه‌گذاران توانستند سود خوبی را از ارز دیجیتال آپتوس به دست آورند و در 30 ژانویه 2023 این توکن به بالاترین قیمت خود یعنی 19.90 دلار رسید. همچنین طبق داده‌های سایت coinmarketcap در حال حاضر ارز دیجیتال آپتوس با ارزش بازار 1,437,199,134 دلاری روبرو است و حجم معاملات 24 ساعته آن چیزی حدود 136,268,329 دلار می‌باشد. همچنین در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 6.37 دلاری در حال معامله می‌باشد و در در جایگاه ۳۵ بازار ارز دیجیتال قرار دارد.

 

خرید ارز دیجیتال آپتوس

 

خرید ارز دیجیتال آپتوس

اگر قصد خرید ارز دیجیتال آپتوس را دارید در ابتدا باید به دنبال یک پلتفرم مطمئن برای انجام معاملات خود باشید. بسیاری از پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز خارجی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. اما برای انجام هر گونه معامله‌ای باید از یک پلتفرم مطمئن برای انجام معاملات خود استفاده کنید. پلتفرم‌هایی همچون بایننس، کوینکس، بای بیت از این توکن پشتیبانی ‌می‌کنند.

البته نکته قابل توجه این است که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی از ارز دیجیتال آپتوس و تعداد زیادی رمز ارز جدید پشتیبانی می‌کند. برهمین اساس پس از ورود رمز ارزهای جدید از جمله آپتوس به صرافی بیت ایمن می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت معاملات خود را به راحتی انجام دهید.

 

بهترین کیف پول‌های آپتوس

 

بهترین کیف پول‌های APTOS

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال آپتوس تازه تاسیس می‌باشد. اما در همین مدت زمان کوتاه تواسته به دلیل نوسانات و ویژگی‌های بسیار زیاد توجه عموم سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و آن‌ها به دنبال خرید این رمز ارز باشند. اما پیش از خرید توکن APT باید به این نکته توجه کنید که بهتر است برای نگهداری دارایی خود از یک کیف پول مطمئن استفاده کنید. این روزها کیف پول‌های زیادی از ارز دیجیتال آپتوس پشتیبانی می‌کنند که ما قصد داریم چند نمونه از آن‌ها را برای شما نام ببریم.

  • کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول سیف پل (Safe Pal)
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول پترا ولت (Petra Wallet)
  • کیف پول ترزور (Trezor)

ما سعی داشتیم بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال APTOS را به شما معرفی کنیم اما بهتر است بدانید با محبوبیت بسیار زیاد این توکن انتظار می‌رود تعداد بیشماری کیف پول متفاوت از این رمز ارز پشتیبانی کنند.

 

جمع بندی

آپتوس (Aptos) یک بلاک چین نسل جدید است که با هدف بهبود مقیاس پذیری، امنیت و کارایی در فناوری بلاک چین طراحی شده است. آپتوس از الگوریتم اجماع جدیدی به نام HotStuff استفاده می‌کند که باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش زمان تایید آن‌ها می‌شود. این شبکه همچنین با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Move که برای ایجاد قراردادهای هوشمند امن و کارآمد طراحی شده، امکانات گسترده‌ای را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند.

به صورت کلی آپتوس به دنبال ایجاد یک اکوسیستم بلاک چینی است تا بتواند از کاربردهای مختلف از جمله مالی، بازی و اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی کند. از همین رو این پروژه با تمرکز بر امنیت، توانایی پشتیبانی از تراکنش‌های بالا و فراهم کردن ابزارهای توسعه دهی پیشرفته، به عنوان یکی از پلتفرم‌های نوآورانه در دنیای بلاک چین شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها