معرفی ارز دیجیتال بالانسر (BAL)

با پیشرفت روز افزون جهان کریپتوکارنسی پلتفرم‌های جدیدی وارد بازار شدند که هر یک از آن‌ها از ویژگی‌ها و مزایای مختلفی برخوردار بودند. این روزها نیز پلتفرم‌هایی تحت عنوان بازارساز خودکار یا همان AMM وارد بازار شدند که خدمات جذابی را با خود به ارمغان آورده اند. بالانسر نیز جزو پلتفرم‌های AMM می‌باشد که با کمک توکن بومی خود یعنی ارز دیجیتال بالانسر در چند ماه اخیر پیشرفت زیادی داشته و توانسته است توجه عموم فعالان حوزه ارز دیجیتال را به خود جلب کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با رمز ارز BAL بیشتر آشنا کنیم و به مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال بالانسر چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال بالانسر
  3. ویژگی های بالانسر
  4. قیمت ارز دیجیتال بالانسر
  5. خرید ارز دیجیتال بالانسر
  6. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بالانسر

 

ارز دیجیتال بالانسر چیست؟

 

ارز دیجیتال بالانسر چیست؟

ارز دیجیتال بالانسر با نماد اختصاری BAL در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود که یک توکن ERC-20 مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد که توسط گروهی از توسعه‌دهندگان اتریوم راه‌اندازی شده ‌است. امروزه ما پروژه Balancer را بیشتر به عنوان پروتکل سازنده بازار خودکار (AMM) یا مبادله غیر متمرکز می‌شناسیم. اما اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر پروتکل بالانسر و رمز ارز آن را توضیح دهیم باید بگوییم ارز دیجیتال بالانسر، مانند سایر ارزهای دیجیتال با فناوری بلاک چین کار می‌کند و از طریق شبکه‌های توزیعی و بلاک چینی قابل معامله است. همچنین این پروژه یک پروتکل مالی دیجیتال است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا سبدهای متنوعی از ارزهای دیجیتال را مدیریت و توزیع کنند.

همچنین پروتکل بالانسر می‌تواند به عنوان DEX (صرافی غیر متمرکز) نیز در نظر گرفته شود. جایی که تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران می‌توانند رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط این پروتکل را با بهترین قیمت در بازار ارز دیجیتال به صورت مستقیم خریداری یا مبادله کنند. البته پروژه ارز دیجیتال بالانسر یا بلنسر یک پلتفرم لایه دوم هم محسوب می‌شود که بر روی UniSwap ساخته شده و به بازار سازها اجازه می‌دهد چندین دارایی با میزان متفاوت را در یک استخر واحد ترکیب کنند.

نکته: بازار ساز خودکار نوعی پروتکل غیر متمرکز است که با تکیه بر فرمول‌های ریاضی می‌تواند دارایی‌های متفاوت را قیمت‌گذاری کند. قیمت‌گذاری در بازارسازهای خودکار به جای استفاده از دفتر سفارشات که در صرافی‌های سنتی وجود دارد، بر اساس الگوریتم‌ها انجام می‌شود. بازارسازها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به اختلاف قیمت خرید و فروش کم در دفتر سفارشات دست پیدا کنید.

 

تاریخچه ارز دیجیتال بالانسر

 

تاریخچه ارز دیجیتال بالانسر

اکنون که با پروتکل بالانسر و رمز ارز حاکمیتی آن آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه آن نیز داشته باشید. ارز دیجیتال بالانسر در سال 2020 توسط فرناندو مارتینلی (Fernando Martinelli)، کارآفرین بزرگ حوزه دیفای و مایک مک‌دونالد (Mike McDonald)، مهندس امنیت راه‌اندازی شد. اولین بار در تاریخ 25 ژوئن 2020 در وب سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) لیست شد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال BAL

 

ویژگی های بالانسر

پلتفرم بالانسر با توجه به ویژگی‌های خود توانسته یکی از پر استفاده‌ترین پلتفرم‌های تبادل‌ نقدینگی ارز دیجیتال باشد. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

این پلتفرم تلاش می‌کند با حذف واسطه‌های متمرکز، نقدینگی فضای دیفای را ارتقا دهد و روند انجام معاملات و تعیین ارزش دارایی‌های دیجیتال را تسهیل کند. پلتفرم‌های محبوب دیگر مثل یونی سواپ (UniSwap) و کرو (Curve) نیز از این سیستم خودکار و غیر متمرکز استفاده می‌کنند.

تفاوت بزرگی پروتکل بالانسر با سایر پلتفرم‌ها دارد این است که از چندین دارایی متفاوت پشتیبانی می‌کند. یعنی پلتفرمی مثل یونی سواپ از استخرهای نقدینگی (Liquidity Pool) استفاده می‌کند که در آن دو توکن یا کوین با نسبت یک‌ به ‌یک وجود دارد، اما در بالانسر امکان پشتیبانی از چندین کوین و توکن در یک استخر مشخص وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های پروتکل بالانسر داشتن کیف پول‌هایی همچون متامسک یا کوین‌بیس، می‌باشد که با بستر اتریوم سازگار است و از امکانات این پروتکل نیز استفاده می کنند. البته پروتکل و ارز دیجیتال بالانسر در حال حاضر با حدود 25 هزار تامین‌کننده نقدینگی و بیش از 3‌ میلیارد دلار نقدینگی قفل شده (TVL) و هزاران دلار سود حاصل از کارمزد معاملات روزانه، روش های بهینه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌کند.

 

قیمت ارز دیجیتال بالانسر

 

قیمت ارز دیجیتال بالانسر

اولین قیمت ثبت شده ارز دیجیتال بالانسر در سایت کوین مارکت کپ معادل 12.43 دلار می‌باشد که در عرض چند روز به مرز 8 دلار رسید. در ماه آگوست 2020، روند قیمتی ارز دیجیتال Balancer دوباره صعودی شد و تا 34 دلار نیز افزایش پیدا کرد. اما BAL نتوانست قیمت را تثبیت کند و قیمت توکن بالانسر دوباره تا 9 دلار سقوط کرد. البته در اوایل سال 2021 و همزمان با رشد بازار ارز دیجیتال توکن BAL در یک روند صعودی خوب و طی چرخه صعودی بازار توانست اوج قیمتی خود را در 4 می 2021 در 74 دلار ثبت کند. همچنین این توکن توانست در همان ابتدای کار 3 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند.

در حال حاضر قیمت BAL حدود 4.27 دلار می‌باشد و مارکت کپ آن 219,479,316 دلار می‌باشد. حجم معاملات روزانه ارز بالانسر نیز در زمان نوشتن این مقاله 4,949,629 دلار است و توانسته جایگاه 129 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

 

خرید ارز دیجیتال بالانسر

خرید ارز دیجیتال بالانسر

برای خرید ارز دیجیتال بالانسر ابتدا باید به دنبال یک صرافی مطمئن برای خرید رمز ارز خود باشید. صرافی‌هایی همچون کوین بیس پرو، بایننس، هوبی گلوبال و یونی سواپ می‌توانید رمز ارز بالانسر را خریداری کنید. همچنین می‌توانید این رمز ارز را از خود پلتفرم بالانسر نیز خریداری کنید. پس از انتخاب یک صرافی امن، تنها نیاز است روند ثبت نام و احراز هویت را بگذرانید و پس از آن می‌توانید خرید خود را انجام دهید. البته نکته قابل ذکر این است که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن هم به زودی از رمز ارز Balancer پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید توکن BAL را در این صرافی خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول های BAL

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بالانسر

اکنون که با ارز دیجیتال بالانسر و ویژگی‌های آن آشنا شدید، اگر قصد خرید رمز ارز BAL را دارید بهتر است پس از انتخاب یک صرافی امن به دنبال یک کیف پول مطمئن برای نگهداری دارایی‌های خود باشید. همانطور که در اوایل مقاله اشاره کردیم رمز ارز Balancer بر روی استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند. برهمین اساس می‌توانید از کیف پول‌هایی که از استاندارد ERC-20 اتریوم پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. در ادامه به چند نمونه از این کیف پول‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. کیف پول متامسک (MetaMask)
  2. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  3. کیف پول مای اترولت (MyEtherWallet)
  4. کیف پول ترزور (Trezor)
  5. هایپر‌پی (HyperPay)

پس از خرید رمز ارز مورد نظر می‌توانید دارایی خود را در صرافی ارز دیجیتال نیز نگهداری کنید اما با استفاده از این کیف پول‌ها اطمینان خاطر دارید که دارایی‌های شما در جایی امن و مطمئن قرار دارند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها