معرفی ارز دیجیتال فرکس شیر (FXS)

با روی کار آمدن و فراگیری ارزهای دیجیتال توسعه دهندگان برای تصاحب توجه، سرمایه گذاران و تریدرها به دنبال ارائه خدمات و ویژگی‌های متفاوت بودند. از همین رو توکن‌ها و استیبل کوین‌های متفاوتی به وجود آمدند. این رمز ارزهای جدید به نوعی در حال رقابت با یکدیگر هستند یا قصد دارند مشکلات رمز ارز قبلی را برطرف کنند. برهمین اساس در این بین پروژه فرکس شیر با کمک ارز دیجیتال فرکس شیر وارد بازار شد که این روزها با نماد اختصاری FXS نیز شناخته می‌شود.

همچنین ارز دیجیتال فرکس شیر به نوعی توکن حاکمیتی پروتکل فرکس فایننس (Frax Finance) می‌باشد. توسعه دهندگان فرکس فایننس این پروتکل را به عنوان نوآورانه‌ترین زیر ساخت جهان برای استیبل کوین‌های غیرمتمرکز راه اندازی کرده‌ است. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با این رمز ارز و مباحث زیر آشنا کنیم.

  1. ارز دیجیتال فرکس شیر چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال فرکس شیر
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال FXS
  4. قیمت ارز دیجیتال فرکس شیر
  5. خرید ارز دیجیتال فرکس شیر
  6. بهترین کیف پول‌های FXS

 

ارز دیجیتال فرکس شیر چیست؟

 

ارز دیجیتال فرکس شیر چیست؟

پروتکل جذاب و متفاوت فرکس فایننس با ابتکار جدیدی که به وجود آورده است سعی دارد تحولات عظیم و متفاوتی را در بازار ارز دیجیتال به وجود آورد. برهمین اساس دو رمز ارز متفاوت را راه اندازی کرده است که ارز دیجیتال فرکس شیر یکی از دو توکن فرکس فایننس می‌باشد. که این پروتکل، FXS را به عنوان توکن حاکمیتی خود به فعالان حوزه ارز دیجیتال معرفی کرده است.

برهمین اساس فرکس شیر با داشتن حق حاکمیتی امکانی فراهم می‌‌کند تا دارندگان توکن FXS بتوانند در روند کار پروتکل فرکس فایننس مشارکت کنند. همچنین این پروتکل با هدف ارائه یک رمز ارز غیرمتمرکز که با مقیاس پذیری بیشتری نسبت به سایز کوین‌ها، ارز دیجیتال فرکس شیر را راه اندازی کرد. همچنین این توکن بر روی بستر اتریوم (ERC-20) و شبکه بایننس (BEP-20) طراحی شده است.

 

تاریخچه ارز دیجیتال فرکس شیر

 

تاریخچه ارز دیجیتال فرکس شیر

اکنون که با ارز دیجیتال فرکس شیر آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این پروژه نیز داشته باشید. اولین بار ایده پروژه رمز ارز FXS در سال 2019 این مطرح شد و پس از گذشت یک سال یعنی در سال 2020 راه اندازی شد. اما جالب است بدانید که ارز دیجیتال فرکس شیر را فردی ایرانی، آمریکایی به نام سام حمیدی کاظمیان راه اندازی کرد.

اما تنها سام کاظمیان نیست که بر روی این پروژه کار می‌کند بلکه تیم این پروژه شامل تراویس مور (Travis Moore) و جیسون هوان (Jason Huan) نیز می‌شود. اما جالب است بدانید این توسعه دهنده ایرانی، آمرکایی رمز ارز FXS را با دیدی آینده نگرانه راه اندازی کرد.  او ایده این کوین را زمانی مطرح کرد که متوجه شد استیبل کوین‌ها در حال رشد می‌باشند اما هیچ کدام ترکیبی از سیاست‌های پولی مشخصی ندارند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال فرکس شیر

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال FXS

ارز دیجیتال فرکس شیر به عنوان یک رمز ارز با ویژگی‌های بسیار زیادی راه اندازی شد. یکی از ویژگی‌های این توکن به کارگیری فرآیند استیکینگ می‌باشد که با استفاده از این فرآیند امکان کسب درآمد از طریق شبکه فرکس فایننس برای کاربران به وجود می‌آید. البته پس از انجام استیکینگ، توکن veFXS به عنوان پاداش به کاربران اعطا می‌گردد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های رمز ارز فرکس شیر حفظ ثبات استیبل کوین پروتکل Frax Finance می‌باشد که با نام فرکس و نماد اختصاری FRAX در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. با در نظر داشتن اینکه تقاضا برای این استیبل کوین زیاد است و بازار استیل کوین‌ها در حال رشد هستند ممکن است تقاضا برای توکن FXS نیز افزایش پیدا کند.

 

 

قیمت ارز دیجیتال فرکس شیر

 

قیمت ارز دیجیتال فرکس شیر

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال Frax Share به نوعی جزو رمز ارزهای نوپا می‌باشد. اما در همین مدت زمان کوتاه نوسانات بسیار زیادی برای این توکن رقم خورده است. این نوسانات به حدی بوده است که در 25 ژوئن 2021 این رمز ارز با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 1.52$ روبرو شد. اما این روند نزولی طولانی مدت نبود و توکن فرکس شیر مجددا روند صعودی را در پیش گرفت.

این روند صعودی تا جایی ادامه داشت که در روز 3 آوریل 2022 با سقف قیمتی خود روبرو شد، که در آن زمان FXS با قیمت 42.67 دلار معامله می‌شد. البته با در نظر داشتن نوسانات زیادی که این توکن با خود به همراه داشته است، توانسته رتبه 76 بازار را به خود اختصاص دهد. همچنین ارز دیجیتال فرکس شیر در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار 423,403,491 دلاری فعالیت می‌کند و با قیمت 5.77 دلاری در حال معامله می‌باشد.

 

خرید ارز دیجیتال فرکس شیر

 

خرید ارز دیجیتال فرکس شیر

پس از عرضه اولیه ارز دیجیتال فرکس شیر صرافی ارز دیجیتال سوشی سواپ اولین پلتفرم معاملاتی بود که در اواسط ژانویه 2021 از این توکن پشتیبانی کرد. اما پس از گذشت مدتی و با شناخته‌تر شدن رمز ارز FXS پلتفرم‌های معاملاتی زیادی این رمز ارز را در لیست صرافی خود قرار دادند. اکنون نیز اگر قصد خرید رمز ارز Frax Share را دارید باید به دنبال یک پلتفرم معاملاتی مطمئن برای خرید رمز ارز مورد نظر خود باشید.

از همین رو با رجوع به صرافی‌هایی همچون بایننس (Binance)، نسخه دوم یونی سواپ (Uniswap v2) و صرافی بیت هامب (Bithumb) از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. البته جالب است بدانید صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد، رمز ارز FXS و چندین رمز ارز دیگر همچون ارز دیجیتال ای پی آی 3 را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهد. برهمین اساس می‌توانید به راحتی و تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت، توکن فرکس شیر را خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال فرکس شیر

 

بهترین کیف پول‌های FXS

در قسمت بالا به این نکته اشاره کردیم که پس از شناخته شدن فرکس شیر پلتفرم‌های معاملاتی زیادی از این رمز ارز پشتیبانی کردند. اما بهتر است بدانید تنها پلتفرم‌های معاملاتی نبودند که به سمت این توکن سوق پیدا کردند بلکه بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند؛ از ارز دیجیتال فرکس شیر نیز حمایت می‌کنند و می‌توانید دارایی خود را در این کیف پول‌ها نگهداری کنید. با در نظر داشتن این موضوع ما قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول‌هایی که از رمز ارز FXS پشتیبانی ‌می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول‌ نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano‌ X)
  • کیف پول سخت افزاری ولت ترزور (Trezor Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano‌ S)

اکنون که با ارز دیجیتال فرکس شیر و مباحث مربوط به آن آشنا شدید بهتر است بدانید، اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید می‌توانید با اطلاعات کامل دارایی خود را وارد بازار کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها