معرفی ارز دیجیتال GMX

با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون دنیای رمز ارزها، فعالان این حوزه به سرمایه‌گذاری در صرافی‌های غیرمتمرکز علاقه‌مند شدند. برهمین اساس بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز همچون پنکیک سواپ، پس از گذشت مدتی رمز ارز بومی خود را ارائه کردند. GMX نیز جز همان صرافی‌های غیرمتمرکز است که پس از گذشت مدتی، رمز ارز بومی خود را با نام ارز دیجیتال GMX در بازار کریپتوکارنسی ارائه کرد. با در نظر داشتن این‌که از راه‌اندازی توکن GMX زمان‌زیادی نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه توانسته رشد خوبی را به همراه داشته‌باشد و توجه عموم سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

اکنون ما در این مقاله قصد داریم شما را با صرافی غیرمتمرکز GMX و ارز دیجیتال بومی آن بیشتر آشنا کنیم و به مباحث زیر نیز بپردازیم تا اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید با اطلاعات کامل خرید خود را انجام دهید.

  1. ارز دیجیتال GMX چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال GMX
  3. ویژگی‌های ارز دیجیتال GMX
  4. قیمت ارز دیجیتال GMX
  5. خرید ارز دیجیتال GMX
  6. بهترین کیف پول های GMX

 

ارز دیجیتال GMX چیست؟

 

ارز دیجیتال GMX چیست؟

همانطور که در قسمت بالا به آن آشنا اشاره کردیم ار دیجیتال GMX، رمز ارز بومی پلتفرم غیرمتمرکز صرافی GMX می‌باشد و به‌عنوان مهم‌ترین منبع اقتصادی این پلتفرم به شمار می‌آید. پلتفرم غیرمتمرکز GMX به دلیل کارمزد بسیار پایین و رابط‌کاربری آسان میان بسیاری از سرمایه‌گذاران به شدت محبوب شد. همچنین این صرافی برای کاربران امکانی را فراهم می‌کند تا آن‌ها بنوانند ارزهای دیجیتال محبوبی همچون بیت کوین و اتریوم را به‌طور مستقیم از طریق کیف‌ پول‌های دیجیتالی خود معامله کنند.

البته کاربران در صرافی غیرمتمرکز جی ام ایکس می توانند معاملات آتی و دائمی خود را با حداکثر اهرم ۵۰ برابری انجام دهند. که این موضوع یکی دیگر از چندین ویژگی‌ صرافی غیرمتمرکز GMX می‌باشد. البته قابل ذکر است که کارمزد این پلتفرم با استفاده از ارز دیجیتال GMX پرداخت می‌شود و دارندگان این توکن در تصمیمات حاکمیتی این پلتفرم سهمیم هستند و حق رای دارند. همچنین ۳۰ درصد از کارمزدها و هزینه‌های جمع‌آوری شده از این پلتفرم به افرادی که علاقه‌ به انجام استیک رمز ارز جی ام ایکس را دارند تعلق می‌گیرد.

 

تاریخچه ارز دیجیتال GMX

 

تاریخچه ارز دیجیتال GMX

اکنون که با صرافی غیرمتمرکز GMX و رمز ارز بومی آن آشنا شدید بهتر است در خصوص تاریخچه این توکن نیز اطلاعاتی داشته باشید برهمین اساس ما قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم. ارز دیجیتال GMX ابتدا در سال 2021 روی شبکه Arbitrum راه اندازی شد. اما زمان زیادی نگذشت که در سال ۲۰۲۲ طبق تصمیمات تیم توسعه دهنده، پلتفرم جی ام ایکس بر روی شبکه Avalanche در دسترس بود. برهمین اساس کاربران می‌توانند به راحتی توکن جی ام ایکس را میان این دو شبکه جا‌به‌جا کنند.

البته جالب است بدانید با گذشت ۲ سال از زمان راه‌اندازی این توکن هنوز که هنوز است تیم توسعه دهنده آن همچون توسعه دهنده بیت کوین نامشخص می‌باشد و هیچکس اطلاعات دقیقی در خصوص این توسعه دهنده ندارد. تنها چیزی که اکنون در خصوص توسعه دهنده GMX در دست داریم این است که این تیم سابقه کار در پروتکل‌های دیگری به نام XVIX و Gambit را نیز دارد و اکنون با آیدی xdev_10@ در توییتر فعالیت می‌کند. همچنین این تیم توسعه دهنده در ابتدا ۱۳.۲۵ میلیون توکن GMX را ارائه کرد اما این توکن قابلیت این را دارد که براساس تصمیمات توسعه دهندگان تعداد توکن‌های ارائه شده را افزایش دهد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال GMX

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال GMX

با درنظر داشتن اینکه از ظهور ارز دیجیتال جی ام ایکس زمان زیادی نمی گذرد اما این توکن توانسته سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند. علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران نسبت به ارز دیجیتال GMX به دلیل ویژگی‌های بسیار این توکن می‌باشد. در قسمت بالا به بعضی از ویژگی‌های پلتفرم GMX و رمز ارز بومی آن اشاره کردیم اما بهتر است بدانید که این رمزارز از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که عبارت‌اند از:

  • طراحی رابط‌کاربری آسان برای معامله گران در بخش‌های آتی و اهرم دار.
  • ایجاد یک بخش مجزا برای معامله‌گران اسپات.
  • درآمد زایی با استفاده از قفل‌کردن دو توکن GMX و GLP در پلتفرم جی ام ایکس.
  • استفاده پلتفرم GMX از لایه‌دوم اتریوم برای افزایش سرعت تراکنش‌ها
  • کارمزد بسیار پایین این پلتفرم
  • ایجاد راه ارتباطی میان شبکه‌های Arbitrum و Avalanche برای انتقال‌دارایی.
  • وجود یک صندوق‌نقدینگی برای حمایت از قیمت ارز GMX و همچنین ایجاد نقدینگی برای معامله‌گران

 

قیمت ارز دیجیتال GMX

 

قیمت ارز دیجیتال GMX

در ابتدا توکن جی ام ایکس با قیمت 15.63دلار در بازار ارز دیجیتال عرضه شد. اما زمان زیادی نگذشت که این توکن در ابتدای سال 2022 درست یک سال پس از عرضه اولیه رشد 400 درصدی را با خود به همراه داشت. البته طبق داده‌های سایت coinmarketcap این رمز ارز در حال حاضر رتبه 77 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده و اکنون با مارکت کپی 506,786,997 دلاری در حال فعالیت می‌باشد.

همچنین در زمان نوشتن این مقاله قیمت ارز دیجیتال GMX حدود 56.85 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 9,216,992$ است. این رمز از همان روزهای اولی که وارد بازار شد با نوسانات زیادی رو به رو شد و به دلیل رشد بسیار خوبی که در مدت زمان کوتاه به ارمغان داشته‌است تحلیل‌گران آینده خوبی را برای توکن GMX پیش‌بینی می‌کنند. برهمین اساس باید منتظر ماند تا ببینم رمز ارز جی ام ایکس در آینده چه روند قیمتی را در پیش دارد.

 

خرید ارز دیجیتال GMX

 

خرید ارز دیجیتال GMX

برای خرید ارز دیجیتال GMX در ابتدا باید به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن و امن باشید. پس از انتخاب صرافی مورد نظر تنها کافی است روند ثبت‌نام و احراز هویت را بگذرانید و بعد از آن به‌راحتی می‌توانید رمز ارز جی ام ایکس را خریداری کنید. البته قابل ذکر است که صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی از رمز ارز GMX پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحتی این توکن را در پلتفرم بیت ایمن خریداری کنید.

 

کیف پول های GMX

 

بهترین کیف پول‌های GMX

اگر قصد خرید توکن جی ام ایکس را دارید بهتر است بدانید پس از انتخاب یک صرافی مطمئن باید در جستجوی یک کیف پول امن برای نگهداری دارایی‌های خود باشید. همچنین همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال GMX بر روی دو شبکه آربیتروم و آوالانچ فعالیت می‌کند. برهمین اساس می‌توانید از کیف پول‌هایی استفاده کنید که از این دو شبکه پشتیبانی می‌کنند که عبارت‌اند از:

کیف پول‌های پشتیبانی کننده GMX در شبکه آربیتروم:

  • کیف پول متامسک (MetaMask‌)
  • کیف پول مث ولت (Math Wallet)
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول  Rainbow
  • کیف پول لجر

کیف پول‌های پشتیبانی کننده GMX در شبکه آوالانچ:

  • کیف پول متامسک (MetaMask‌)
  •  کیف پول تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول آوالانچ (Avalanche Wallet)
  • کیف پول بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet)
  • کیف پول لجر

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها