معرفی ارز دیجیتال گولم (GLM)

خوشبختانه، با ظهور فناوری‌های نوین، دنیای مالی تحت تاثیر تغییرات زیادی قرار گرفته شده است. یکی از این تغییرات ظهور ارزهای دیجیتال با تکنولوژی‌های مختلف و قدرتمند است. همچنین آشنایی با این ارزها می‌تواند مسیر جدید و هیجان‌انگیزی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه مهیا کند.

یکی از این پروژه‌های رمزارز که مورد توجه عموم فعالان ارز دیجیتال قرار گرفته است، پروژه ارز دیجیتال گولم (Golem) می‌باشد. گولم مانند سایر ارزهای دیجیتال، شبکه و توکن بومی خود را دارد. به همین خاطر سرمایه گذاری روی گولم اهمیت پیدا می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیحات کامل‌تری در خصوص این رمز ارز و مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال گولم چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال گولم
  3. ویژگی های گولم
  4. قیمت ارز دیجیتال گولم
  5. خرید ارز دیجیتال گولم
  6. بهترین کیف پول های ارز دیجیتال گولم

 

ارز دیجیتال گولم چیست؟

 

ارز دیجیتال گولم چیست؟

گولم (Golem) یک پروژه غیر‌متمرکز با قابلیت مدیریت قدرت محاسباتی در فضای ابری می‌باشد که در بستر شبکه اتریوم (ERC-20) اجرا می‌شود. در واقع، این پلتفرم امکان خرید و فروش قدرت محاسباتی را برای اهداف مختلف همچون هوش مصنوعی، استخراج ارزهای دیجیتال و سایر محاسبات پیچیده شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین پروژه گولم این قابلیت را دارد تا مقداری از قدرت محاسباتی خود را به کاربرانی منتقل کند که منابع لازم برای کار کردن روی پروژه‌های سخت محاسباتی را ندارند.

حالا کاربرانی که منابع خود را برای به دست آوردن قدرت محاسباتی پروژه‌ها به گولم می‌فروشند، در ازای خدمات و محاسبات آن‌ها به عنوان پاداش ارز دیجیتال GLM دریافت می‌کنند. میزان این پاداش بسته به توان محاسباتی مورد نظر افزایش یا کاهش خواهد یافت. در کل گولم پلتفرمی است که به کمک آن می‌توانیم کامپیوترهای دیگر را برای انجام کارهایی که نیاز به قدرت پردازش دارند استفاده کنیم. گولم به طور خودکار و بر اساس درخواست‌هایی که کاربران می‌دهند، کارها را به بخش‌های کوچیکتر تقسیم می‌کند و با استفاده از قدرت پردازش فراهم شده کار را تکمیل می‌کند. برای مثال با استفاده از گولم می‌توانیم عکس‌هایی که نیاز به تغییرات گرافیکی دارند را ویرایش کنیم.

 

تاریخچه ارز دیجیتال

 

تاریخچه ارز دیجیتال گولم

اکنون که با ارز دیجیتال گولم آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه آن نیز داشته باشید. کارخانه گولم در آوریل سال 2018 با کمک الکساندر اسکرزپیچاک (Aleksandra Skrzypczak)، آندری رگولسکی (Andrzej Regulski) جولیان زاویستوفسکی (Julian Zawistowski) و پیوتر ژانیوک (Piotr Janiuk) ارز دیجیتال گولم را راه‌اندازی کردند. همچنین شبکه این توکن پس از گذشت دوسال در روز 10 آوریل 2018 راه اندازی شد.

نام ارز دیجیتال گولم را از روی شخصیتی با همین نام که از اسطوره‌های یهودی می‌باشد نام گذاری کرده‌اند. گولم فردی بی‌ روح و بدون احساسات بود که قدرت پردازشی بسیار بالایی داشت و از هوش زیادی بهره مند بود، برهمین اساس  تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال گولم نام این توکن را به خوبی انتخاب کرده‌اند.

 

ویژگی های ارز دیجیتال گولم

 

 

ویژگی های ارز دیجیتال گولم

هر یک از پروژه‌ها و رمز ارزهای حوزه ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های متنوع و خاصی می‌باشند که همین موضوع باعث محبوبیت آن‌ها شده است. ارز دیجیتال گولم نیز از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که یکی از ویژگی‌های مهم توکن گولم، عرضه محدود آن می‌باشد و همین موضوع باعث شده که به یک توکن ضد تورمی نیز تبدیل شود. در حال حاضر حدود یک میلیارد توکن گولم وجود دارد که تمام آن‌ها از قبل ایجاد شده‌اند. با در نظر داشت این موضوع هر بار در بازه زمانی مشخصی مقداری از این رمز ارز در بازار ارز دیجیتال عرضه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پروژه گولم، ارائه یک محیط مناسب برای اشتراک‌گذاری در فضا وب 3.0 (Web3) می‌باشد تا کاربران بتوانند کنترل بیشتری به نحوه استفاده از اینترنت داشته باشند. همچنین ارز دیجیتال گولم از الگوریتم‌های رمزنگاری مطمئنی استفاده می‌کنند برهمین اساس به عنوان یک رمز ارز محبوب و امن در میان سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود و کاربران می‌توانند با خیال راحت به این پروژه اعتماد کنند. همچنین گولم به عنوان یک پلتفرم پردازشی قدرتمند و با عملکرد بالا می‌تواند به طور مداوم جایگاه موفقی در بازار ارز دیجیتال داشته باشد. تمام مواردی که در این بخش به آن اشاره باعث شده تا گولم به‌عنوان یکی از پروژه‌های ارزشمند کریپتو محسوب شود و با سایر شبکه‌ها متفاوت باشد.

 

قیمت ارز دیجیتال گولم

 

قیمت ارز دیجیتال گولم

اکنون که با ارز دیجیتال گولم و ویژگی‌های آن آشنا شدید بهتر است بدانید این رمز ارز طبق داده‌های سایت coinmarketcap در حال حاضر جایگاه 121 بازار ارز دیجیتال قرار دارد و در زمان نوشتن این مقاله ارز بازار ارز دیجیتال گولم، 246,452,603 دلار می‌باشد و با قیمت 0.247 دلار معامله می‌شود. همچنین حجم معاملات روزانه این رمز ارز 150,695,658 دلار می‌باشد. این رمز ارز در ابتدا با قیمت ۰.۰۱۲۳۵ دلار وارد بازار شد اما پس از گذشت مدتی روندی صعودی را در پیش گرفت و در روز 8 ژانویه 2018 به بالاترین قیمت خود یعنی 1.25 دلار رسید. همچنین در روز 12 دسامبر 2016 ارز دیجیتال گولم شاهد پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.008797 دلار بود.

 

خرید ارز دیجیتال گولم

 

خرید ارز دیجیتال گولم

ابتدا باید بدانید اگر قصد خرید ارز دیجیتال گولم را دارید بهتر است به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن برای خرید رمز ارز خود باشید. بسیاری از پلتفرم‌های خارجی از توکن گولم پشتیبانی می‌کنند صرافی‌هایی همچون بایننس (Binance)، بیت هامب (Bithumb)، هیوبی گلوبال (Huobi Global)، صرافی بیترکس (Bittrex) و یونی سوآپ UniSwap از ارز دیجیتال گولم پشتیبانی می‌کند.

اما به دلیل تجریم‌هایی که برای کشور ایران لحاظ شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند از بسیاری از این پلتفرم‌ها استفاده کنند. برهمین اساس صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن به زودی از رمز ارز گولم  و چندین رمز ارز دیگر همچون ارز دیجیتال سینتتیکس پشتیبانی می‌کند و کاربران به راحتی می‌توانند تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت، این توکن را خریداری کنند.

 

بهترین کیف پول های گولم

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال گولم

اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال گولم هستید و قصد دارید این توکن را در طولانی مدت نگهداری کنید بهتر است باید به دنبال یک کیف پول امن و مطمئن برای نگهداری رمز ارز خود باشید. البته می‌توانید رمز ارزهای خود را در صرافی مورد نظر نیز نگهداری کنید اما بهترین برای نگهداری دارایی‌های کاربران استفاده از کیف پول مطمئن می‌باشد. در سال‌های اخیر کیف پول‌های بسیار زیادی برای فعالان حوزه ارز دیجیتال ساخته شده است.

همچنین همانطور که در قسمت بالا مقاله به آن اشاره کردیم توکن GLM بر بستر اتریوم قرار دارد برهمین اساس تعداد بسیار زیادی کیف پول‌های متفاوت سخت افزاری و نرم افزاری از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند که می‌توان از آن‌ها برای نکهداری ارز دیجیتال گولم استفاده کرد. ما نیز در این مقاله قصد داریم شما را با چندین کیف پول مطمئن که از رمز ارز گولم پشتیبانی می‌کنند؛ آشنا کنیم.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger

کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

ما سعی داشتیم تعدادی از کیف پول‌های معروف و محبوب  ارز دیجیتال گولم را به شما معرفی کنیم اما کیف پول‌های بسیاری زیادی از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها