معرفی ارز دیجیتال لوپرینگ (LRC)

با پیشرفت دنیای ارز دیجیتال پروژه‌ها و پروتکل‌هایی زیادی راه‌اندازی شدند که هر یک از ویژگی‌های متنوع و متفاوتی برخوردار بودند. پلتفرم ارز دیجیتال لوپرینگ نیز جزو همان پلتفرم‌هایی می‌باشد که با ویژگی‌های بسیار زیادی روی کار آمد. پس بهتر است برای آشنایی با این رمز ارز از ابتدا شروع کنیم، در ابتدا کاربران برای انجام معاملات خود در بازار ارز دیجیتال از پلتفرم‌های متمرکز استفاده می‌کردند، پلتفرم‌هایی که توسط فرد مشخصی مدیریت می‌شد. اما پس از گذشت مدتی سرمایه‌گذاران شاهد مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، عدم امنیت کافی و شفافیت در پلتفرم‌های متمرکز شدند.

برهمین اساس از همان زمان صرافی‌های غیرمتمرکز با داشتن ویژگی‌های بسیار زیاد کار خود را آغاز کردند. یکی از این ویژگی‌ها کنترل کلید خصوصی حساب کاربری، توسط خود کاربر می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوعات پلتفرمی با نام لوپرینگ (Loopring) بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی شد. این پلتفرم با هدف ارائه خدمات ترکیبی سعی دارد از مزایای صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز استفاده کند تا بتواند پلتفرمی متفاوت را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد. بر همین اساس ما در ادامه مقاله سعی داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز و مباحث زیر بپردازیم.

 

  1. ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال LRC
  3. ویژگی‌های ارز دیجیتال لوپرینگ
  4. قیمت ارز دیجیتال LRC
  5. خرید ارز دیجیتال LRC
  6. بهترین کیف پول‌های لوپرینگ

 

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

 

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

پلتفرم لوپرینگ سعی دارد با کمک توکن حاکمیتی خود که ارز دیجیتال لوپرینگ نام دارد و با نماد اختصاری LRC در میان سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود، با استفاده از ویژگی‌های اتریوم در شبکه خود، تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران به وجود آورد. همچنین توسعه دهندگان این پلتفرم ادعا دارند که ارز دیجیتال لوپرینگ می‌تواند به تراکنش سریع‌تر پروتکل خود کمک کند و با استفاده از پروژه Loopring تا 2025 تراکنش در ثانیه انجام شود. به نوعی می‌توان گفت این مقدار چیزی حدود هزار برابر بیشتر از اتریوم می‌باشد. البته یکی دیگر از تفاوت‌های پلتفرم لوپرینگ نسبت به اتریوم، کارمزد بسیار پایین این پلتفرم می‌باشد.

همچنین این پلتفرم درصدد حفظ ویژگی‌های پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز می‌باشد. به نوعی لوپرینگ با کمک صرافی‌های متمرکز سفارشات کاربران را بهبود می‌بخشد، به طور مثال زمانی که سرمایه‌گذاران در سفارشات خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند، در این نوع پلتفرم‌ها امکان لغو سفارش یا پیگیری نیز وجود دارد. البته پروتکل لوپرینگ از فرآیند صرافی‌های غیرمتمرکز برای کارمزد‌ها استفاده می‌کنند.

زیرا در این روش کاربران اطمینان دارند که کارمزد پرداختی برای شخص مشخصی نمی‌باشد و   تنها برای بهبود بلاک‌‌چین استفاده می‌شود. تا اینجا با چندین ویژگی مختلف ارز دیجیتال Loopring آشنا شدید اما بهتر است بدانید ماجرا به همین جا خلاصه نمی‌شود. بلکه این پلتفرم از مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که سعی داریم در بخش‌های بعدی به بعضی از آن‌ها بپردازیم.

 

تاریخچه ارز دیجیتال لوپرینگ

 

تاریخچه ارز دیجیتال LRC

اکنون که با ارز دیجیتال لوپرینگ و پروژه آن آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و سازنده این پلتفرم هیجان انگیز نیز داشته باشید. پروژه ارز دیجیتال لوپرینگ در سال 2017 شروع به کار کرد و عرضه اولیه آن نیز در همان سال بر روی بستر اتریوم انجام شد. البته پروتکل این رمز ارز نیز پس از گذشت دو سال، در سال 2019 کار خود را از سر گرفت و این توکن توسط ه شخصی به نام دنیل وانگ راه‌اندازی شد. او پیش از راه‌اندازی پروژه Loopring، به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت بزرگ گوگل مشغول به کار بود.

تجربه کاری دانیل وانگ در شرکت گوگل باعث شد این شخص تجربه‌های زیادی در بخش‌های برنامه نویسی و بلاک‌چین داشته باشد. همچنین او ادعا دارد که این پروتکل می‌تواند مشکلاتی همچون سرعت کم، شفافیت و چالش‌هایی که در بلاک‌چین اتریوم وجود دارد را برطرف کند.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال لوپرینگ

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال لوپرینگ

پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال از ویژگی‌های زیادی برخوردارند که این ویژگی توانسته آن‌ها را نسبت به یکدیگر متمایز کند و باعث محبوبیت آن‌ها شوند. پروژه ارز دیجیتال لوپرینگ نیز همچون سایر پلتفرم‌های دیجیتالی از ویژگی‌های زیادی برخوردار است. در بخش‌های بالا به برخی از ویژگی‌های آن، همچون سرعت تایید تراکنش و کارمزد پایین اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم به سایر ویژگی‌های ارز دیجیتال Loopring نیز بپردازیم.

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم پلتفرم لوپرینگ یک پلتفرم ترکیبی می‌باشد که در دستور کار خود از صرافی متمرکز و غیرمتمرکز استفاده کرده است. با در نظر داشتن این موضوع باید به این نکته اشاره کرد که پلتفرم‌های غیرمتمرکز از شفافیت خاصی برخوردار نیستند اما یکی از ویژگی‌های مهم پلتفرم لوپرینگ شفافیت آن می‌باشد و سعی دارد این مشکل را به نحو احسنت حل کند. برهمین اساس با دارا بودن این مزیت توانسته محبوبیت زیادی را به دست آورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پلتفرم Loopring، کاهش ازدحام شبکه اتریوم می‌باشد. زیرا در این پلتفرم تراکنش‌ها خارج از زنجیره جمع آوری و اجرا می‌شوند. البته لوپرینگ برای انجام این کار از ویژگی مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم که zkRollups نام دارد استفاده می‌کند.

 

قیمت ارز دیجیتال لوپرینگ

 

قیمت ارز دیجیتال LRC

این توکن از همان روزهای اول راه‌اندازی تا به امروز با نوسانات بسیار شدیدی در بازار ارز دیجیتال مواجه شده است. در زمان عرضه اولیه، این کوین با قیمت 0.1216 وارد بازار شد ولی پس از گذشت یک سال با ریزش شدیدی مواجه بود و این روند نزولی تا 6 ماه دوم سال 2020 ادامه داشت و در 18 دسامبر 2019 شاهد پایین ترین قیمت خود، 0.01986 دلار بود. اما پس از گذراندن روزهایی سخت، ارز دیجیتال لوپرینگ روندی صعودی را در پیش گرفت و در روز 10 نوامبر 2021 شاهد بالاترین قیمت خود یعنی 3.83 دلار بود.

همچنین در حال حاضر رتبه 105 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است و در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار 293,737,022 دلاری و قیمت 0.2206 دلاری در حال معامله می‌باشد. با در نظر داشتن نوسانات شدید ارز دیجیتال لوپرینگ سرمایه‌گذاران به دلیل ویژگی‌های بسیار زیاد آن آینده بسیار خوبی را برای این توکن پیش بینی می‌کنند.

 

خرید ارز دیجیتال لوپرینگ

 

خرید ارز دیجیتال LRC

برای خرید ارز دیجیتال لوپرینگ در ابتدا باید در جستجوی یک پلتفرم مطمئن برای خرید توکن خود باشید. این روزها پلتفرم‌های زیادی وارد بازار شدند که ممکن است از رمز ارز LRC نیز پشتیبانی کنند. اما برای خرید هرگونه رمز ارزی ابتدا باید از صحت و امنیت پلتفرمی که می‌خواهید در آن معاملات خود را انجام دهید مطمئن شوید. البته چندین صرافی معتبر خارجی همچون بایننس، کوکوین و Bittrex از این رمز ارز پشتیانی می‌کند. همچنین صرافی ارز دیحیتال بیت ایمن نیز به زودی از ارز دیجیتال لوپرینگ و چندین رمز ارز دیگر همچون ارز دیجیتال بالانسر پشتیبانی می‌کند.

 

بهترین کیف پول‌های لوپرینگ

 

بهترین کیف پول‌های لوپرینگ

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد برای خرید ارز دیجیتال لوپرینگ باید در جستجوی یک پلتفرم مطمئن برای برای خرید رمز ارز خود باشید. اما تنها انتخاب یک صرافی مطمئن برای انجام معاملات شما کافی نیست بلکه پیش از خرید توکن LRC باید به دنبال یک کیف پول امن برای نگهداری دارایی خود باشید. برهمین اساس ما در این قسمت قصد داریم شما را با بهترین کیف پول‌های لوپرینگ آشنا کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

اکنون که با بهترین کیف پول‌های سخت و افزاری و نرم افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال لوپرینگ آشنا شدید بهتر است بدانید که شما می‌توانید رمز ارز مورد نظر خود را در کیف پول‌های صرافی‌های ارز دیجیتال نیز نگهداری کنید اما اگر قصد دارید در طولانی مدت دارایی خود را نگهداری کنید چه بسا بهتر است آن را به کیف پول مطمئنی انتقال دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها