معرفی ارز دیجیتال مسک نتورک (MASK)

در چندین سال گذشته کاربران زیادی به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند شدند و زمان‌های زیادی را در فضای سوشال مدیا می‌گذرانند. برهمین‌اساس روز افزون تعداد شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش است و این پلتفرم‌ها همواره سعی دارند فضایی جذاب را برای جذب کاربران بیشتر طراحی کنند. اما با در نظر داشتن تمامی این موضوعات مشکل اساسی که کاربران همواره با اینگونه اپلیکشن‌ها دارند، امنیت آن‌ها می‌باشد.

اما پلتفرم مسک نتورک (Mask Network) با کمک رمز ارز بومی خود که ارز دیجیتال مسک نتورک نام دارد راهکار خوبی برای برطرف کردن مشکل امنیت شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داریم شما را با پلتفرم غیرتمرکز مسک نتورک و ارز دیجیتال آن بیشتر آشنا کنیم و به مباحث زیر نیز بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال مسک نتورک چیست؟
  2. تاریخچه مسک نتورک
  3. ویژگی‌های مسک نتورک
  4. قیمت ارز دیجیتال مسک نتورک
  5. خرید ارز دیجیتال مسک نتورک
  6. بهترین کیف پول های مسک نتورک

 

ارز دیجیتال مسک نتورک چیست؟

 

ارز دیجیتال مسک نتورک چیست؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم کاربران شبکه‌های اجتماعی در چندسال گذشته با مشکلات زیادی روبرو بودند. مشکلاتی اعم از هک‌شدن شبکه‌های اجتماعی، حذف محتوای منتشر شده بدون دخالت صاحب‌حساب و یا حتی لو رفتن پیام‌های‌شخصی، تمامی این‌ موارد از دغدغه‌های بزرگ کاربران سوشال مدیا می‌باشد. گاه کاربران قصد دارند در صفحاتی همچون توییتر و فیسبوک مطالبی منتشر کنند که فقط دوستان خود به آن دسترسی داشته‌باشند اما در همچین پلتفرم‌هایی عموم افراد می‌توانند تمامی مطالب منتشر شده را مشاهده کنند.

با روی کار آمدن پلتفرم غیرمتمرکز و ارز دیجیتال مسک نتورک شرایط ویژه‌ای برای کاربران طراحی شده‌است. این توکن بر روی شبکه ERC20 فعالیت خود را انجام می‌دهد و کاربران می‌توانند با کمک این نوآوری جدید از پیام‌های اجتماعی ایمن، غیرمتمرکز، شبکه‌های پرداخت و امکانات بسیاری بهره‌مند شوند. امنیت این پروژه به شکلی می‌باشد که حتی توسعه‌دهندگان آن نیز قادر به دسترسی یا خواندن پیام‌های کاربران نخواهند بود.

همچنین با استفاده از این نوآوری تنها دوستان شما قادر به دیدن مطالب و محتوای حساب‌کاربری شما می‌باشند و به هیچ‌عنوان مطالب برای سایر افراد منتشر نمی‌شود. البته این شرایط برای پلتفرم‌هایی اجرایی می‌شود که از مسک نتورک پشتیبانی می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی که از این نوآوری پشتیبانی نکنند شامل آن رمزگذاری‌ها نمی‌‌شوند. اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر توضیح دهیم باید بگوییم پلتفرم مسک نتورک قصد دارد پل ارتباطی میان Web 3.0 و Web 2.0 ایجاد کند تا بتواند اینترنتی غیرمتمرکز را به کاربران ارائه دهد.

 

تاریخچه Mask netwoek

 

تاریخچه مسک نتورک

ارز دیجیتال مسک نتورک که با نماد اختصاری MASK در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود، در اکتبر سال ۲۰۱۹ توسط فردی به نام سوجی یان (Sugi Yan) عرضه شد. سوجی یان در ابتدا به عنوان روزنامه‌نگار، محقق و مهندس سابق چینی شناخته می‌شد اما این روزها یک کارآفرین ممتاز و موفق می‌باشد که در ابتدا نیز علاقه زیادی به رمزنگاری حوزه وب داشت. او قبل از راه‌اندازی پلتفرم و ارز دیجیتال مسک نتورک، پروژه دیگری را با نام Dimension.im راه‌اندازی کرده‌است.

سوجی یان برای اولین بار توکن مسک را در همان اکتبر ۲۰۱۹ با نام Maskbook در بازار ارز دیجیتال عرضه کرد. اما پس از گذشت یک سال از عرضه اولیه توکن MASK، یعنی درست در اکتبر سال ۲۰۲۰ تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم تصمیم گرفتند نام آن را به Mask Network تغییر دهند و از آن زمان تا به امروز این نام بر روی مسک نتورک قرار گرفت.

 

ویژگی‌های مسک نتورک

 

ویژگی‌های مسک نتورک

فعالان بزرگ حوزه کریپتوکارنسی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، از ابتدا در جستجوی پروژه‌های قوی بودند که از ویژگی‌های بسیاری برخوردارند. ارز دیجیتال مسک نتورک نیز جز همان پروژه‌های قوی می‌باشد که از ویژگی‌های بسیاری را در بردارد. در قسمت بالا به بعضی از ویژگی‌ها و مزایای توکن MASK پرداختیم اما بهتر است بدانید ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود بلکه این توکن از مزایای دیگری نیز برخوردار است که در این بخش به آن می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های مهم پلتفرم مسک نتورک ایجاد یک سازمان غیرمتمرکز می‌باشد که اعضای این سازمان را دارندگان ارز دیجیتال مسک نتورک تشکیل می‌دهند. آن‌ها می‌توانند با داشتن حق رای ایده‌های متفاوتی را ارائه دهند و در بهبود پروژه و سرنوشت آن سهیم باشند. البته یکی دیگر ویژگی‌های مهم‌ ارز دیجیتال مسک نتورک سرعت پردازش بالا آن می‌باشد. زمانی که کاربران قصد رمزگذاری بر روی شبکه‌ اجتماعی خود را دارند اگر بدانند که انجام این مراحل می‌تواند زمان بر باشد از این کار صرف نظر می‌کنند. برهمین اساس تیم توسعه‌دهنده MASK پلتفرمی با سرعت پردازش بسیار بالا و سرورهای قوی را طراحی کرده‌اند تا بتوانند نیاز کاربران را برطرف کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال مسک نتورک

 

قیمت ارز دیجیتال مسک نتورک

ارز دیجیتال مسک نتورک رمز ارزی نوپا می‌باشد که توانسته در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کند. طبق داده‌های سایت coinmarketcap ارزش‌بازار این رمز ارز در حال‌حاضر 288,405,118 دلار می‌باشد و جایگاه ۱۰۸ بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده‌است. همچنین در زمان نوشتن این مقاله مسک با ریزش ۱.۱۱ درصدی روبرو است و قیمت آن 3.51 دلار می‌باشد و حجم معاملات‌روزانه این توکن برابر با 37,047,963 دلار است. بالاترین قیمت توکن ماسک در آوریل 2021 با قیمت 24.83 می‌باشد و کمترین قیمت این رمز ارز در اکتبر سال 2021 با قیمت 1.039 دلار ثبت شده است.

این داده‌ها به ما نشان می‌دهد که توکن ماسک در طول چند ماه با نوسانات قیمتی بسیار زیادی روبرو بوده‌است. اما با درنظر داشتن تمامی این موارد سرمایه‌گذاران بر این باورند که این پروژه آینده بسیار خوبی را در پیش داد. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم رمز ارز ماسک نتورک در آینده چه روندی قیمتی را در پیش می‌گیرد.

 

خرید ارز دیجیتال مسک نتورک

 

خرید ارز دیجیتال مسک نتورک

بهتر است بدانید برای خرید ارز دیجیتال مسک نتورک ابتدا باید در جستجوی یک صرافی مطمئن برای خرید رمز ارز خود باشید. صرافی‌های متمرکزی همچون بایننس، کوکوین، کوین بیس و صرافی‌های غیرمتمرکزی همچون پنکیک سواپ، یونی سواپ، سوشی سواپ از رمز ارز MASK پشتیبانی می‌کنند. اما نکته قابل ذکر این است که به زودی صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند و شما تنها با گذراندن مراحل ثبت نام و احراز هویت به راحتی می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

 

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال مسک نتورک

 

بهترین کیف پول‌های مسک نتورک

اکنون که با رمز ارز Mask Network به صورت کامل آشنا شدید بهتر است بدانید که برای خرید ارز دیجیتال مسک نتورک پس انتخاب یک صرافی مطمئن باید در جستجوی یک کیف پول امن برای نگهداری توکن خود باشید. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم رمز ارز مسک نتورک بر روی شبکه ERC20 فعالیت می‌کند برهمین اساس باتوجه به محبوبیت شبکه اتریوم در دنیای ارز دیجیتال بسیاری از کیف پول‌ها از رمز ارز MASK پشتیبانی می‌کند اما ما قصد داریم در این مقاله تعدادی از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • کیف پول اتمیک ولت (Atomic wallet)
  • کیف پول کوینومی (coinomi)
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول متامسک (MetaMask Wallet)

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها