معرفی ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR)

در دنیای گسترده ارزهای دیجیتال پروژه‌های متنوع و کارآمدی مشاهده می‌شود. یکی از این پروژه‌ها نیر پروتکل است که یک سیستم کامپیوتری ابری غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین می‌باشد. در بازار کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال نیر پروتکل را با نماد NEAR می‌شناسند. در این مقاله قصد داریم که شما را با ارز دیجیتال نیر پروتکل و شبکه آن آشنا کنیم و ابعاد مختلف این پروژه را مورد بررسی قرار دهیم. به این منظور مباحث زیر را به ترتیب توضیح می‌دهیم:

  1.  ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) چیست؟
  2. تاریخچه نیر پروتکل
  3. ویژگی های ارز دیجیتال نیر پروتکل
  4. قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل
  5. خرید ارز دیجیتال نیر پروتکل
  6. کیف پول های نیر پروتکل

 

نیر پروتکل

 

ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR) چیست؟

ارز دیجیتال نیر پروتکل با نماد NEAR، یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین می‌باشد که توسط تیم توسعه‌دهندگان مستقل در سال 2020 ایجاد شده است. این ارز دیجیتال بر پایه پروتکل نیر ساخته شده و در بازارهای مالی آنلاین قابل معامله است. نیر پروتکل به عنوان یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین، قابلیت انجام تراکنش‌های آنلاین را با حفظ امنیت و ردیابی تاریخچه تراکنش‌ها فراهم می‌کند. از طریق نیر پروتکل، کاربران می‌توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر تراکنش‌های مالی را انجام داده و ارز دیجیتال نیر را منتقل کنند.

از طرفی این پلتفرم از مشکلات عمده بلاک چین های لایه اول مانند بیت کوین و اتریوم عبور کرده است. سرعت پردازش تراکنش‌ها و مقیاس پذیری در بلاک چین نیر پروتکل زیاد است و باعث می‌شود که مشکلات پیشین تکنولوژی بلاک چین در آن به چشم نخورد. از این رو بلاک چین نیر یکی از بلاک چین های لایه اول پیشرفته محسوب می‌شود که امکانات زیادی را هم به مخاطبان دنیای تکنولوژی ارائه می‌دهد.

 

تاریخچه نیر پروتکل

 

تاریخچه نیر پروتکل

تاریخچه نیر پروتکل به سال 2017 بازمی‌گردد. زمانی که توسعه‌دهندگان با هدف ایجاد یک سیستم بلاک چینی پایدار و قابل اعتماد، به توسعه ارز دیجیتال نیر پروتکل پرداختند. تیم توسعه‌دهندگان نیر پروتکل در سال‌های اخیر با تمرکز بر بهبود امنیت، سرعت، و قابلیت‌های مقیاس‌پذیری، بهبودهای زیادی را در این پروتکل انجام دادند. همچنین، جامعه‌ کاربری نیر پروتکل نیز رشد قابل توجهی داشته است و تعداد کاربران و تراکنش‌های انجام شده در شبکه نیر پروتکل رو به افزایش است.

 

ویژگی های نیر پروتکل

 

ویژگی های ارز دیجیتال نیر پروتکل

ویژگی‌های ارز دیجیتال نیر پروتکل شامل سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها، قابلیت مقیاس‌پذیری برای پشتیبانی از تعداد زیادی تراکنش‌، هزینه‌های کم برای انجام تراکنش‌ها، امنیت بالای ناشی از الگوریتم‌های رمزنگاری مبتنی بر بلاک چین و حفظ حریم خصوصی کاربران است. نیر پروتکل تلاش می‌کند تا یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را به ارمغان بیاورد که انجام تراکنش به صورت غیرمتمرکز را برای افراد ممکن سازد و در عین حال حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران را تضمین کند.

نام ارز دیجیتال نیر پروتکل و برنامه‌های بلاک چینی مربوط به آن در صنایع مختلفی به چشم می‌خورد. به طور مثال، بسیاری از اوقات وقتی که یک بازی بلاک چینی مرتبط با NFT یا متاورس را شروع می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که یک کیف پول نیر پروتکل تهیه کنید. پروژه‌های NFT و متاورسی و اپلیکیشن های غیرمتمرکز زیادی روی بلاک چین نیر پروتکل ثبت شده اند. به همین منظور ردپای پررنگ این بلاک چین و ارز دیجیتال نیر پروتکل در شاخه‌های مختلف بلاک چین مشهود است.

 

قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل

 

قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل

قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عرضه و تقاضا در بازار، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال، تأثیر خبرها و توسعه‌های مرتبط با نیر پروتکل و فعالیت‌های جامعه‌ کاربری آن است. عوامل مذکور می‌توانند باعث تغییرات قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل در طول زمان شوند.

در حال حاضر، ارز دیجیتال نیر پروتکل معادل 1.40$ قیمت دارد و حجم معاملات روزانه آن 85 میلیون دلار است. حجم بازار یا مارکت کپ این ارز دیجیتال نیز برابر با 1 میلیارد دلار می‌باشد که باعث قرار گرفتن ارز دیجیتال نیر پروتکل در رتبه 44 بازار کریپتوکارنسی می‌شود. با این حال تمامی این آمار و ارقام متغیر اند و ممکن است هنگامی که این مقاله را می‌خوانید تغییر کرده باشند. به همین منظور بهتر است که قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل و سایر رمز ارزها را به صورت لحظه ای چک کنید.

 

خرید ارز دیجیتال نیر پروتکل

 

خرید ارز دیجیتال نیر پروتکل

برای خرید ارز دیجیتال نیر پروتکل، ابتدا باید یک کیف پول نیر پروتکل ایجاد کنید. سپس می‌توانید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید و ارز دیجیتال نیر را با استفاده از ارزهای دیگر خریداری کنید. همچنین، می‌توانید ارز دیجیتال نیر را از دیگر کاربران مستقیماً خریداری کنید. بعد از خرید، می‌توانید ارز دیجیتال نیر خود را در کیف پول نیر پروتکل خود ذخیره کنید و آن را مدیریت کنید. صرافی های ارز دیجیتال زیادی امکان خرید نیر پروتکل را به شما می‌دهند. برخی از این صرافی ها عبارت اند از:

  • بایننس (Binance)
  • کوکوین (KuCoin)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • کراکن (Kraken)
  • بیتفینکس (Bitfinex)

در تیر ماه سال 1402، امکان خرید ارز دیجیتال نیر پروتکل از صرافی بیت ایمن نیز فراهم می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان به خرید این ارز دیجیتال، می‌توانند از حالا در صرافی بیت ایمن ثبت نام کنند. در حال حاضر نیز، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری دیگری همچون خرید بیت کوین و اتریوم در بیت ایمن وجود دارد.

 

بهترین کیف پول های نیر پروتکل

 

کیف پول های نیر پروتکل

کیف پول های نیر پروتکل، نرم افزارها یا سخت افزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال نیر پروتکل را ذخیره، مدیریت و معامله کنید. این کیف پول ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به صورت آفلاین (سخت افزاری) یا آنلاین (نرم افزاری) در دسترس باشند. کیف پول های نیر پروتکل به صورت دسکتاپ، موبایل یا آنلاین در دسترس هستند و کاربران می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. این کیف پول ها اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به ارز دیجیتال نیر را ذخیره کرده و امکان انتقال و دریافت تراکنش ها را فراهم می‌کنند. از بهترین کیف پول های نیر پروتکل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیف پول Guarda
  • لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول ترزور (Trezor Wallet)
  • کیف پول سیف پل (SafePal)
  • تراست ولت (Trust Wallet)

همه این کیف پول ها به شما امکان ذخیره ارز دیجیتال نیر پروتکل را می‌دهند. بسته به نیازها و اولویت‌های خود می‌توانید یکی از این ولت ها را برای ذخیره ارز NEAR انتخاب کنید. به این منظور کافیست پس از تهیه کیف پول به حساب خود در صرافی بروید و با انتخاب گزینه برداشت، کوین های خود را انتقال دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها