معرفی ارز دیجیتال اپتیمیسم (OP)

پس از پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال، رمز ارزها، پلتفرم و شبکه‌های زیادی وارد بازار شدند. که هر کدام از این فناوری‌‌ها در حال رقابت با دیگری بودند. اما بعضی از آن‌ها همچون شبکه اتریوم توانستند در بازار ارزهای دیجیتال خود را ثابت کنند. البته پس از ظهور این شبکه معروف شبکه‌های دیگری نیز روی کار آمدند اما هیچ یک نتوانستند با اتریوم رقابت کنند و محبوبیت آن را به دست آورند. اما همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم شبکه اتریوم با مشکلات زیادی روبرو می‌باشد.

در همین بین توسعه دهندگان زیادی در صدد برطرف کردن این مشکلات می‌باشند. یکی از مشکلاتی که در این سال شبکه اتریوم با آن همراه است مشکل مقیاس پذیری می‌باشد. از همین رو ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری این شبکه راه اندازی شد. البته در کنار این رمز ارز، ارز دیجیتال اپتیمیسم با نماد اختصاری OP نیز برای برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری اتریوم وارد بازار شد. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ارز دیجیتال اپتیمیسم و مباحث زیر آشنا کنیم.

  1. ارز دیجیتال اپتیمیسم چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال اپتیمیسم
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال OP
  4. قیمت ارز دیجیتال اپتیمیسم
  5. خرید ارز دیجیتال اپتیمیسم
  6. بهترین کیف پول‌ های OP

 

ارز دیجیتال اپتیمیسم چیست؟

 

ارز دیجیتال اپتیمیسم چیست؟

ارز دیجیتال اپتیمیسم (Optimism) یک بلاک چین لایه دوم است. اما بهتر است بدانید که این رمز ارز از بلاک چین اختصاصی برخوردار نمی‌باشد برهمین اساس توکن خود را بر روی بلاک چین شبکه اتریوم راه‌اندازی کرده است. به نوعی با انجام این کار هم می‌تواند از ویژگی‌‌ها و امنیت شبکه اتریوم برخوردار باشد و هم در عوض می‌تواند در برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم کار آمد باشد.

یعنی توسعه دهندگان رمز ارز Optimism به دلیل مشکلات اتریوم در خصوص طولانی بودن سرعت تراکنش‌های این شبکه، به فکر راه‌اندازی OP افتادند تا این رمز ارز بتواند سرعت تایید تراکنش‌ها را بهبود ببخشد و کارمزد آن‌ها را کمتر کند. همچنین زمانی که در پروتکل Optimism تراکنشی صورت می‌گیرد، این پروتکل اطلاعات تراکنش‌ها را به شبکه اتریوم منتقل می‌کند و سپس تراکنش‌ها در این شبکه اعتبار سنجی می‌شود.

 

تاریخچه ارز دیجیتال اپتیمیسم

 

تاریخچه ارز دیجیتال اپتیمیسم

اکنون که با ارز دیجیتال اپتیمیسم آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و بنیانگذاران این رمز ارز نیز داشته باشید. ارز دیجیتال Optimism که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری OP نیز شناخته می‌شود، در سال 2021 برای اولین بار عرضه شد. اما پلتفرم این توکن یک سال پس از عرضه اولیه OP راه‌اندازی شد. ایده این رمز ارز ابتدا توسط شخصی به نام  کوین هو (Kevin Ho) مطرح شد.

کوین هو همواره به اتریوم علاقه‌مند بود اما به دلیل مشکلاتی که شبکه اتریوم با خود به همراه داشت به فکر چاره‌ای بود. او ابتدا ایده راه‌اندازی OP را با دوستی به نام جینگلان وانگ (Jinglan Wang) درمیان گذاشت و پس از تلاش‌های بسیار با کمک او توانست این توکن و پلتفرم آن را راه‌اندازی کند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال OP

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال OP

همانطور که در اول مقاله به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال OP از بلاک چین اختصاصی برخوردار نمی‌باشد و بر روی بلاک چین اتریوم طراحی شده است. با در نظر داشتن این موضوع باید به این نکته توجه کرد که این رمز ارز می‌تواند از تمامی ویژگی‌های شبکه اتریوم همچون قرارداد هوشمند و امنیت این شبکه بهره‌مند باشد. اما بهتر است بدانید این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های توکن Optimism می‌باشد و این رمز ارز از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است.

به طور مثال یکی از ویژگی‌های ارز دیجیتال اپتیمیسم کارمزد پایین این پلتفرم می‌باشد. زیرا کارمزد تراکنش‌ها در پلتفرم Optimism نسبت به شبکه اتریوم کمتر می‌باشد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این رمز ارز، سازگاری بالای آن با سایر حوزه‌های ارزهای دیجیتال است. زیرا بیشتر پلتفرم‌ها و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند و این توکن نیز بر روی بستر ERC-20 قرار دارد.

 

قیمت ارز دیجیتال اپتیمیسم

 

قیمت ارز دیجیتال اپتیمیسم

در دوسال گذشته بازار ارز دیجیتال با نوسانات زیادی روبرو بوده است. گاه این نوسانات  منجر به سود بسیار زیادی را برای کاربران به همراه داشته است و گاه توانسته با یک روند نزولی سرمایه‌گذاران را غافلگیر کند. این نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر توانسته بیشتر رمز ارزها را همچون ارز دیجیتال اپتیمیسم با خود همسو کند و باعث شده این رمز ارز با نوسانات قیمتی زیادی روبرو شود.

البته در چندسال اخیر تنها روند بازار در روند قیمتی این رمز ارز تاثیر گذار نبوده است. بلکه خبرها و موضوعات زیادی باعث نوسانات ارز دیجیتال Optimism شد و توانست این رمز ارز را در جایگاه 39 بازار ارزهای دیجیتال قرار دهد. همچنین در زمان نوشتن این مقاله رمز ارز OP با ارزش بازار 1,083,057,211 دلار و قیمت 1.36 دلار معامله می‌شود.

 

خرید ارز دیجیتال اپتیمیسم

 

خرید ارز دیجیتال اپتیمیسم

اکنون اگر با خواندن این مقاله قصد خرید ارز دیجیتال اپتیمیسم را دارید بهتر است بدانید اولین گام برای خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی مناسب برای انجام معاملات شما می‌باشد. البته همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم در چند سال گذشته پلتفرم‌های زیادی وارد بازار شدند که هریک از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار بودند.

برهمین اساس برای خرید OP باید به دنبال پلتفرمی باشید که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند. البته پلتفرم‌های شناخته شده‌ای همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase) و کوکوین (KuCoinارز دیجیتال Optimism را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهد. همچنین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیر به زودی قصد دارد از OP پشتیبانی کند.

 

بهترین کیف پول‌ های OP

 

بهترین کیف پول‌ های OP

برای خرید ارز دیجیتال اپتیمیسم اولین گام پیدا کردن یک صرافی مطمئن برای خرید این رمز ارز می‌باشد. سپس بعد از خرید رمز ارز مورد نظر باید به دنبال یک کیف مناسب برای نگهداری دارایی خود باشید. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم چند نوع کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری برای ارز دیجیتال OP را به شما معرفی کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

کیف پول نرم افزاری مای اتر والت (MyEtherWallet)

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor Wallet)

اکنون که با ارز دیجیتال اپتیمیسم و مباحث مختص به این رمز ارز آشنا شدید اگر خرید این توکن را دارید با خیال راحت می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها