معرفی ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix) یکی دیگر از رمز ارزهای محبوب بازار کریپتوکارنسی می‌باشد که با نماد اختصاری SNX شناخته می‌شود. این رمز ارز در مدت زمان کوتاهی توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ارز دیجیتال را به خود جلب کند. البته با در نظر داشتن اینکه رمز ارزی جدید و نوپایی می‌باشد اما از ابتدای تولد تا به امروز رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و به دلیل پشتیبانی پروتکل سینتتیکس از رمز ارز Synthetix، پیش بینی می‌شود که در آینده نیز روند خوبی را سپری کند. برهمین اساس ما قصد داریم در ادامه مقاله به توضیحات کامل تری در خصوص ارز دیجیتال SNX و مباحث زیر بپردازیم:

  1. ارز دیجیتال سینتتیکس یا SNX چیست؟
  2. تاریخچه سینتتیکس
  3. ویژگی های SNX
  4. قیمت ارز دیجیتال سینتتیکس
  5. خرید ارز دیجیتال سینتتیکس
  6. بهترین کیف پول های سینتتیکس

 

ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

 

ارز دیجیتال سینتتیکس یا SNX چیست؟

سینتتیکس (SNX) یک پروتکل نقدینگی پیشرو در دنیای دیفای می‌باشد، که به صورت کاملا غیر متمرکز بر روی بلاک چین اتریوم قرار گرفته است. جالب است بدانید این پروتکل با سایر پروتکل‌هایی که تا به امروز شاهد آن بودیم متفاوت است زیرا با استفاده از پروژه Synthetix می‌توان دارایی‌های ترکیبی را به صورت غیرمتمرکز صدور یا ترید کرد. اگر بخواهیم در خصوص دارایی‌های ترکیبی توضیحی بدهیم باید بگوییم دارایی‌های ترکیبی همان ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال، طلا، سهام و انواع دیگری از دارایی‌ها هستند.

پروتکل سینتتکس تمام این فرآیندها را از طریق کد و بدون نیاز به هیچ گونه واسطه مالی انجام می‌پردازیم.

 

سینتتیکس

 

تاریخچه سینتتیکس

کین وارویک (Kain Warwick) بنیانگذار و توسعه‌دهنده اصلی ارز دیجیتال سینتتیکس است. او سعی داشت برای راه اندازی این پروژه تجربیات خود را که برای ساخت پلتفرم‌های پرداخت ارزهای دیجیتال در استرالیا به دست آورده بود بر روی پروتکل نقدینگی سینتتیکس پیاده سازی کند. برهمین اساس این پروژه را اولین بار در سال 2018 با نام Havven تاسیس کرد. اما پس از گذشت مدتی تیم توسعه دهنده این پروژه تصمیم گرفتند نام آن را تغییر دهند و نام Synthetix از همان زمان برای این پروژه انتخاب شد.

البته در کنار کین وارویک دو عضو برجسته دیگر نیز با نام‌های جاستین موزس (Justin Moses) و کلینتون انیس (Clinton Ennis) جز تیم اصلی پروژه ارز دیجیتال سینتتیکس می‌باشند. این دو نفر نقش بسیار مهمی را در توسعه و پیشرفت این پروتکل بر عهده داشتند. همچنین طبق داده‌های سایت coinmarketcap پروتکل ارز دیجیتال سینتتیکس با کمک آن‌ها توانست در همان سال اول از طریق عرضه اولیه کوین و فروش رمز ارز SNX، حدود 30 میلیون دلار به دست آورد.

 

ارز دیجیتال SNX

 

ویژگی های ارز دیجیتال SNX

تقریبا بیشتر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال از ویژگی‌های متفاوتی بهره مند هستند. پلتفرم ارز دیجیتال سینتتیکس نیز همچون سایر پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی می‌باشد. همچنین هر یک از این ویژگی‌های متفاوت و منحصربه‌فرد SNX توانسته توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بزرگ ارز دیجیتال را به این پروژه جذب کند. ما در این بخش به دو ویژگی متفاوت پروتکل Synthetix می‌پردازیم:

مهم ترین ویژگی پروژه ارز دیجیتال سینتتیکس ایده خلاقانه توسعه دهندگان آن می‌باشد. این پروژه با ایده نوینی که پیاده سازی کرده است سعی دارد امکان معاملات دارایی‌های ارزشمند را در بستر بلاک چین فراهم کند. برهمین اساس افراد دیگر نیازی به خرید مستقیم دارایی‌های ارزشمند ندارند و تنها کافی است قیمت را از قبل پیش بینی کنند تا معاملات آن‌ها بدون واسطه و به صورت کاملا غیر متمرکز انجام شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های پروژه Synthetix پشتیبانی از قرارداد های هوشمند می‌باشد. در واقع بلاک چین این پروژه، به عنوان یک شبکه لایه دوم بر روی بستر اتریوم ساخته شده است. برهمین اساس Synthetix می‌تواند به صورت کامل از قراردادهای هوشمندی که بر روی بستر اتریوم قرار دارد پشتیبانی کند. همچنین بیشتر معاملات داخل شبکه SNX براساس قراردادهای هوشمند انجام می‌شود.

 

قیمت ارز دیجیتال سینتتیکس

 

قیمت ارز دیجیتال سینتتیکس

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال سینتتیکس در مدت زمان کوتاهی با رشد زیادی مواجه شد و توانست جایگاه 71 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد. همچنین توکن SNX در زمان نوشتن این مقاله با ریزش 1.71 درصد مواجه شده است. البته با در نظر داشتن این ریزش بسیار کم قیمت ارز دیجیتال SNX در حال حاضر 2.20$ و ارزش بازار آن 582,598,180$ می‌باشد. البته باید به این نکته توجه کرد که برای اطلاع دقیق از قیمت رمز ارز Synthetix بهتر است به سایت‌هایی که نرخ قیمت ارزهای دیجیتال را اعلام می‌کنند مراجعه کنید. البته  صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

 

خرید ارز دیجیتال سینتتیکس

 

خرید ارز دیجیتال سینتتیکس

اکنون که با ارز دیجیتال سینتتیکس و تاریخچه و ویژگی‌های آن آشنا شدید، بهتر است بدانید برای خرید ارز دیجیتال سینتتیکس می‌توانید با مراجعه به سایت‌هایی همچون بایننس و کوین بیس خرید خود را انجام دهید. البته باید به این نکته توجه کنید که به دلیل وجود تحریم‌هایی که برای کاربران ایرانی در نظر گرفته شده است در حال حاضر امکان خرید و فروش هیچ گونه رمز ارزی برای کاربران ایرانی در این دو صرافی وجود ندارد. برهمین اساس برای خرید Synthetix باید در جستجوی صرافی ارز دیجیتال داخلی بود. البته قابل ذکر است که صرافی آنلاین بیت ایمن به زودی از ارز دیجیتال سینتتیکس پشتیبانی می‌کند.

 

بهترین کیف پول های سینتتیکس

 

بهترین کیف پول های سینتتیکس

به این نکته توجه کنید که قبل از خرید ارز دیجیتال سینتتیکس باید به دنبال یک کیف پول ایمن برای نگهداری دارایی خود باشید. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال سینتتیکس دارای استاندارد ERC 20 می‌باشد. برهمین اساس به دلیل نفوذ و اهمیت شبکه اتریوم بسیاری از کیف پول ها از ارز دیجیتال سینتتیکس پشتیبانی می‌کنند که این کیف پول‌ ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  2. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  3. کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  4. کیف پول ترزور (Trezor Wallet)
  5. کیف پول تراست ولت ( Trust Wallet)
  6. کیف پول مای اتر ولت (Myether Wallet)

اکنون می‌توانید با استفاده از این 6 کیف پول، ارز دیجیتال سینتتیکس را با خیال راحت و با امنیت بالا خریداری و ذخیره کنید. هنگامی که تصمیم به فروش ارز دیجیتال سینتتیکس بگیرید هم می‌توانید به سادگی آن را به صرافی بیت ایمن انتقال دهید و بفروشید. به این منظور کافیست به حساب خود در صرافی بیت ایمن بروید و روی واریز سینتتیکس کلید کنید تا اطلاعات لازم برای شما نمایش داده شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها