معرفی ارز دیجیتال زیرو ایکس (ZRX)

با پیشرفت دنیای کریپتوکارنسی، شبکه‌ها و زیر ساخت‌های بسیار زیادی روی کار آمدن که هر یک از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار بودند. اما شبکه اتریوم جزو شبکه‌های پرکاربرد می‌باشد که در دنیای ارزهای دیجیتال نام آن زیاد شنیده می‌شود. زیرا بسیاری از رمز ارزهایی که از بلاک‌چین اختصاصی برخوردار نیستند بر روی بستر اتریوم راه‌اندازی می‌شوند. برهمین اساس با پیشرفت و شناخت هر چه بیشتر شبکه اتریوم پروتکل‌ها و پلتفرم‌های زیادی راه‌اندازی شدند که هر یک به دنبال پیشرفت یا برطرف کردن مشکلات این شبکه بودند.

در همین بین نیز پروتکل غیرمتمرکز OX Protocol با کمک توکن بومی خود که ارز دیجیتال زیرو ایکس نام دارد سعی دارد برای شبکه اتریوم شرایطی متفاوت فراهم کند. با استفاده از این پروتکل کاربران می‌توانند توکن‌های ERC-20 و رمز ارزهای دیگر را به راحتی و بدون واسطه در بسیاری از بلاک چین‌های متفاوت معامله کنند. البته این موضوع بخشی از ویژگی‌ها و هدف‌های این پروتکل می‌باشد. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با پروتکل OX و ارز دیجیتال زیرو ایکس آشنا کنیم.

  1. ارز دیجیتال زیرو ایکس چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال زیرو ایکس
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال ZRX
  4. قیمت ارز دیجیتال زیرو ایکس
  5. خرید ارز دیجیتال زیرو ایکس
  6. بهترین کیف پول‌ های ZRX

 

ارز دیجیتال زیرو ایکس چیست؟

 

ارز دیجیتال زیرو ایکس چیست؟

پروژه ارز دیجیتال زیرو ایکس یا همان OX Protocol یک پروتکل منبع باز غیرمتمرکز می‌باشد. که کارکرد این پروژه کاملا با سایر پروژه‌ها متفاوت است و با هدف انتقال سریع و همتا به همتا (P2P) توکن‌های شبکه اتریوم، راه‌اندازی شده است. البته از آن جایی که شبکه اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال کاربردهای بسیار زیادی دارد این پروژه توانسته توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند.

همچنین پروتکل OX توانسته با کمک بازار ساز خودکار، کانال‌های بلاک‌چین و قرارداد‌های هوشمند ارتقا پیدا کند. البته پیشرفت و ارتقا این پروتکل می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی توکن بومی آن یعنی ارز دیجیتال زیرو ایکس داشته باشد. زیرا دارندگان رمز ارز زیرو ایکس یا ZRX می‌توانند در هرگونه تصمیمی که در آینده پروتکل OX تاثیر به‌سزایی بگذارد رای دهند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال زیرو ایکس

 

تاریخچه ارز دیجیتال زیرو ایکس

اکنون که با پروتکل OX و توکن بومی آن آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه و دارندگان این پروژه نیز داشته باشید. پروتکل OX در سال 2016 توسط دو کارآفرین مطرح و بزرگ راه‌اندازی شد. یکی از این دو بنیانگذار بزرگ، ویل وارن (Will Warren) نام دارد که به عنوان مدیر عامل این پروژه فعالیت می‌کند و فردی به نام امیر بندعلی (Amir Bandeali) به عنوان مدیر ارشد فناوری این پروژه مشغول به کار است. البته همانطور که گفته شد در سال 2016 تنها پروتکل OX راه‌اندازی شد، اما توکن ZRX در سال 2017 با کمک شرکت‌های بزرگ همچون Polychain Capital، Pantera Capital و FBG Capital برای اولین بار عرضه شد.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال ZRX

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال ZRX

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم پروتکل OX و ارز دیجیتال زیرو ایکس یک پروژه متفاوت می‌باشد که از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد این پروژه ویژگی‌های متفاوت و جذاب آن می‌باشد که توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. زیرا این پروتکل همواره در حال فراهم کردن بستری مناسب برای کاربران خود می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های مهم این پروتکل کارمزد پایین و پشتیبانی از شبکه‌های متفاوت و رابط کاربری آسان می‌باشد. به نوعی همین ویژگی‌های به ظاهر ساده تواسته توجه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. همچنین این پروتکل در میان صرافی‌های متفاوت در گردش است تا بتواند بهترین معامله با کم‌ترین قیمت را به کاربر معرفی کند.

 

قیمت ارز دیجیتال زیرو ایکس

 

قیمت ارز دیجیتال زیرو ایکس

طبق داده‌های سایت tradingview ارز دیجیتال زیرو ایکس از زمان راه‌اندازی با نوسانات زیادی روبرو بوده است. نوسانات این رمز ارز به حدی بوده است که در ماه‌های اولیه، زیرو ایکس با روند نزولی روبرو شد و این روند نزولی توانست ZRX را در 16 آگوست 2017 با پایین‌ترین قیمت خود روبرو کند. برهمین اساس در آن زمان این توکن با قیمت 0.104 دلار معامله می‌شد.

اما این روند نزولی طولانی مدت نبود و پس از گذشت یک سال ارز دیجیتال زیرو ایکس روند قیمتی جدیدی را به ارمغان آورد. این روند قیمتی به شکلی بود که سرمایه‌گذاران ZRX، در تاریخ 16 ژانویه 2018 با قیمت 2.53 دلار روبرو شدند که این رقم بالاترین قیمت ارز دیجیتال زیرو ایکس می‌باشد. البته در زمان نوشتن این مقاله ZRX با قیمت 0.1823 و ارزش بازار 154,355,554 دلاری معامله می‌شود. همچنین در حال حاضر رتبه 155 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

خرید ارز دیجیتال زیرو ایکس

 

خرید ارز دیجیتال زیرو ایکس

اگر با خواندن این مقاله قصد خرید ارز دیجیتال زیرو ایکس را دارید بهتر است به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. در سال‌های گذشته پلتفرم‌های معاملاتی بسیار زیادی روی کار آمدند. اما در این بین صرافی‌های شناخته شده و معروفی وجود دارند که از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

صرافی‌های بزرگی همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کراکن (kraken)، بیت هامب (Bithumb) توکن ZRX را در لیست رمز ارزهای خود قرار دادند. البته بهتر است بدانید صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از زیرو ایکس و چندین رمز ارز دیگر همچون ارز دیجیتال اپتیمیسم پشتیبانی کند. برهمین اساس می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول‌ های ZRX

 

بهترین کیف پول‌ های ZRX

پیش از خرید ارز دیجیتال زیرو ایکس باید به دنبال یک کیف پول مطمئن برای نگهداری دارایی خود باشید. برهمین اساس بهتر است بدانید رمز ارز ZRX بر روی بستر شبکه ERC-20 قرار دارد و از آنجایی که بیشتر والت‌های شناخته شده از شبکه ERC-20 پشتیبانی می‌‌کنند کیف پول‌های زیادی وجود دارند که کاربران بتوانید از آن‌ها استفاده کنند. اما باید به این نکته توجه کنید که والت‌های ارزهای دیجیتال موظف هستند از دارایی شما نگهداری کنید برهمین اساس باید به دنیال یک کیف پول مطمئن باشید. با در نظر داشتن این موضوع ما در این بخش قصد داریم چند مورد از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای ارز دیجیتال زیرو ایکس را به شما معرفی کنیم.

  •  کیف پول سخت افزاری ترزور (trezor)
  • کیف پول سخت افزاری لجر (ledger)
  • کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی (KeepKey)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری مای‌سلیوم (Mycelium)
  • کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (Myetherwallet)

اکنون که با پروژه متفاوت و کاربردی OX و ارز دیجیتال زیرو ایکس آشنا شدید به راحتی و با اطلاعات کامل و در نظر گرفتن شرایط بازار می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها