سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال 4 برابر افزایش یافت

بعد از هفته ها خروج سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، حجم عظیمی از سرمایه وارد این صندوق ها شد. در هفته ی گذشته حدود 71 میلیارد دلار سرمایه به صندوق ویژه بیت کوین وارد شده است. این ورود میتواند یکی از دلایل روند صعودی بیت کوین باشد.

به گزارش کوین دسک، جریان ورودی سرمایه به صندوق های ارزدیجیتال در طی هفته گذشته چهار برابر شد. این نشانه ای از مثبت شدن احساسات سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال عبور قیمت بیت کوین از 40,000 دلار است.

طبق گزارش روز دوشنبه کوین شیرز (coinshares)، موسسه ی فعال در زمینه مدیریت دارایی های دیجیتال، صندوق های ارزدیجیتال طی هفت روز منتهی به جمعه گذشته، 85 میلیون دلار ورود سرمایه داشتند. این سومین هفته متوالی است که این صندوق ها ورود سرمایه را تجربه می کنند. همچنین این گزارش نشان می دهد اکثر این ورودی ها مربوط به قاره ی آمریکا است. برزیل و کانادا به تنهایی 88 درصد از کل ورودی های هفته گذشته را به خود اختصاص می دهند.

 

وضعیت ورود و خروج سرمایه از ارزهای دیجیتال

 

وضعیت ورود و خروج سرمایه از صندوق ارزهای دیجیتال

بیت کوین تا حدودی توانست بخشی از ریزش شدید خود در هفته ی اول سال 2022 را جبران کند. در زمان انتشار این مقاله قیمت بیت کوین 43,900 دلار معامله می شود. با این که این قیمت از کف قیمت چند هفته گذشته خود یعنی 32,900 دلار به مراتب بالاتر است اما با سقف تاریخی خود یعنی 69,000 دلار در نوامبر (آبان) سال 2021 خیلی فاصله دارد. هفته گذشته حدود 71 میلیون دلار به صندوق سرمایه گذاری بیت کوین سرازیر شد که بیشترین حجم ورودی از اوایل دسامبر (آذر) تا کنون است.

علی رغم احساسات صعودی کلی بازار، صدوق های ویژه سرمایه گذاری در ارزدیجیتال اتریوم 8.5 میلیون دلار خروجی داشتند. البته این رقم همچنان کمتر از 26.8 میلیون دلار هفته گذشته است. اتریوم در پنج روز گذشته 16 درصد افزایش قیمت داشت ولی هنوز از سقف قیمتی خود در نوامبر 2021 (4,800 دلار) خیلی فاصله دارد.

کوین شیرز افزود:«جریان‌های ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری ویژه اتریوم نشان می‌دهند که احساسات سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال نزولی است.» لازم به ذکر است که جریان ورودی سرمایه به صندوق ویژه اتریوم برای نهمین هفته متوالی منفی شد. قبل از این سه هفته، صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال طی پنج هفته با خروج 532 میلیون دلار مواجه شد.

صندوق های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سولانا، پولکادات، کاردانو، نیز همگی در این مدت شاهد ورود سرمایه خوبی بودند. همچنین ارزدیجیتال ترا و محصولات مالی متمرکز بر آن، شاهد اولین جریان ورودی قابل توجه خود بودند که مجموعا 1.4 میلیون دلار بود. 

علاوه بر اتریوم، باینانس کوین و ترون دو ارز دیگری هستند که در هفته ی گذشته دچار خروج سرمایه شدند. صندوق های این ارز ها به ترتیب 700,000 دلار و 500,000 دلار خروج سرمایه را در هفته ی گذشته تجربه کردند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها