راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مجید عشقی رئیس بورس و اوراق بهادار، می گوید طرح معامله ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه، در قالب صندوق‌ های بورسی و به‌ صورت آزمایشی اجرا شود. او می گوید این صندوق‌ ها در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌ اندازی خواهند شد.

 “با توجه به نتیجه صحبت‌ ها در دولت، اکنون مقررات و قانونی برای ارزهای دیجیتال در حال تدوین است. در این قانون وظایفی برای سازمان بورس در نظر گرفتند. البته این قانون هنوز نهایی نیست و باید به جمع‌ بندی‌ های لازم برسد.”

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:

“در کل جنس این بازار (ارزهای دیجیتال) متفاوت با بازار سهام است و با ریسک‌ های کاملا متفاوتی روبرو است. همچنین در این میان برخی از مباحث فقهی جدی هم در خصوص آن وجود دارد که در سازمان بورس مطرح و اکنون در حال بررسی آن هستیم. با توجه به وجود چنین مسائلی، تاکنون تصمیم جدی در خصوص معامله ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه نگرفتند و به جمع‌ بندی نهایی نرسیدند.”

عشقی درباره به‌ کارگیری فناوری بلاک چین در بخش‌های مختلف گفت:

“در کنار این مسئله، موضوع استفاده از فناوری‌ های بلاک چین، ارزهای دیجیتال و نیز فناوری‌ های مشابه آن در فرایندها مطرح است. این موضوع دارای بحث و مقوله متفاوتی است. باید برخی از فرایندها را از طریق استفاده از نوآوری‌ های جدید در دستور کار قرار دهیم. در این زمینه هم با کمک سایر نهاد های مالی در حال بررسی و تصمیم‌ گیری هستیم تا مشخص شود که چگونه می‌ توان از نوآوری‌ های جدید در فرایند تسویه و نیز ثبت و نگهداری دارایی‌ ها استفاده کرد.”

او در ادامه افزود:

“در خصوص معامله ارزهای دیجیتال صندوقی پیشنهادی قرار است به‌ صورت آزمایشی در سندباکس (محیط‌ های آزمون) اجرایی شود، اکنون اقدامات آن به مرحله انجام و این صندوق‌ ها در صورت تایید مسائل فقهی راه‌ اندازی خواهند شد.”

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشکان
اشکان
2 سال قبل

بسیار عالی

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  اشکان

🙏🙏