قانون گذاری نباید مانع صرافی های داخلی شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، غلامرضا مرحبا، صبح امروز اعلام کرد، قانون گذاری حوزه ارزهای دیجیتال نباید منجر به محدود شدن فعالیت صرافی های داخلی شود. او می گوید؛ اگر قانون گذاری ها مانع کار صرافی های داخلی بشوند، شاهد حرکت کاربران به سمت صرافی های خارجی می شویم.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مرحبا با اشاره به ضرورت قانون گذاری ارز های دیجیتال و ساماندهی صرافی ها گفت:

“ساماندهی و استفاده از ظرفیت صرافی های داخلی جهت تبادل رمزارز یک امر اجتناب‌ ناپذیر است و کسی با آن مخالفتی ندارد. اما باید به این نکته توجه کرد که ساماندهی و قانون‌ گذاری در حوزه رمز‌ارزها به معنای محدود سازی و سوق‌ دادن کاربرها به سمت صرافی های خارجی نیست.”

او در ادامه افزود:

صرافی های داخلی تبادل رمز ارز از ظرفیت خوبی برخوردار اند و باید از آنها حمایت صورت گیرد. ما نباید محدودیت ایجاد کنیم و جلوی تبادل ارزهای دیجیتال را در صرافی های داخلی بگیریم. مجلس به دنبال قانونی گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است و مقرر شده تا مجموعه تلاش های این حوزه در مجلس با دولت ادغام شود.”

آیا قانون گذاری مانع کار صرافی های داخلی و کاربران می شود؟

وی در ادامه تصریح کرد:

“رمزارزها به خاطر ماهیتی که دارند و از آنجایی که در فضای غیرواقعی تولید و استفاده می‌ شوند، ممکن است برای سرمایه‌ گذاران در این حوزه مشکلاتی ایجاد کنند. ضروری است که در این حوزه قانون‌ گذاری داشته باشیم. افرادی که می‌ خواهند وارد فضای رمزارزها شوند و تبادلات خود را انجام دهند، صرافی های داخلی و بخش‌ هایی که در این زمینه فعالیت دارند، اگر بدانند که قانون پشت آنان است و از آنان حمایت می‌ کند قطعا با دلگرمی بیشتری در این مسیر حرکت خواهند کرد.”

همچنین او در ادامه گفت:

باید هرچه سریع تر به سمت قانون گذاری در حوزه رمزارزها حرکت کنیم. مجلس نیز تصمیم گرفت تا این قانون را صرفا به صورت یک طرح از سوی مجلس فقط ننویسند. بلکه با همکاری تمام دستگاه هایی که در حوزه رمزارزها فعال هستند نظیر بانک مرکزی،وزارت اقتصادی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات این قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال صورت گیرد. با یک نگاه بین دستگاهی در تلاش هستیم تا قانون جامعی در این حوزه بنویسیم تا فعالیت ها در این حوزه قانون مند شود.”

غلامرضا مرحبا افزود:

“ما با هرگونه محدودیت در این حوزه مخالف هستیم و به عقیده ما باید در یک فضای شفاف و قانون‌ مند حرکت کنیم. قطعا کاربران و صرافی ها و سایر بخش‌ های فعال در این حوزه نیز از وجود قانون در حوزه رمزارزها استقبال خواهند کرد.”

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dorsa
Dorsa
2 سال قبل

با سلام آیا پس از شروع فعالیت رمزریال این رمز ارز ملی هم توی بیت ایمن لیست میشه؟

بیت ایمن ادمین
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  Dorsa

سلام دوست من
ارزهای جدید و تاریخ لیست شدنشون در صفحات مجازی بیت ایمن اطلاع رسانی میشن