لاک دراپ چیست و چه تفاوتی با ایردراپ دارد؟

توسعه دهندگان در بازار ارزهای دیجیتال همواره به دنبال راه‌حلی برای عرضه اولیه رمز ارزهای خود بودند. آن‌ها سعی داشتند با روش‌ها و ایده‌های متفاوت سرمایه‌گذاران را به پروژه‌های جدید علاقه‌مند کنند. برهمین اساس در آن زمان ایده ایردراپ‌ مطرح شد و با استقبال زیادی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شد. زیرا کاربران با شرکت در ایردراپ‌ها می‌توانستند توکن رایگان دریافت کنند. اما پس از گذشت مدتی روشی مشابه با ایردراپ‌ با نام لاک دراپ (Lockdrop) راه‌اندازی شد. نحوه کار این پروژه تا حدی مشابه به کارکرد ایردراپ‌ها می‌باشد. توسعه‌دهندگان این فناوری را با هدف ارائه توکن رایگان به کاربران راه‌اندازی کردند.

برای دریافت این توکن‌های رایگان کاربران باید به تعهدات توسعه دهندگان عمل کنند، یعنی در مدت زمانی که توسعه‌دهندگان مشخص می‌کنند کاربران باید مقداری رمز ارز مشخص شده را سپرده‌گذاری یا استیک کنند تا پس از مدتی بتوانند هم رمز ارز استیک شده و توکن رایگان را دریافت کنید.

البته در این روش دریافت توکن رایگان کاربران هرچه مقدار بیشتری رمز ارز استیک کنند و زمان سپرده‌گذاری بیشتر باشد سود بیشتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد. البته این روش دریافت رمز ارز رایگان تفاوت‌هایی نیز با ایردراپ دارد. بر همین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص تفاوت این دو روش دریافت توکن رایگان و موارد زیر بپردازیم.

  1. ایردراپ چه تفاوتی با لاک دراپ دارد؟
  2. چگونه در Lockdrop مشارکت داشته باشیم؟
  3. معرفی محبوب ترین لاک دراپ ها
  4. لاک دراپ اجوار(Edgeware)
  5. لاک دراپ استروپورت(Astroport)
  6. لاک دراپ مارس(Mars Protocol)

 

ایردراپ چه تفاوتی با لاک دراپ دارد؟

 

ایردراپ چه تفاوتی با لاک دراپ دارد؟

همانطور که به آن اشاره کردیم لاک دراپ نیز یکی از روش‌های دریافت توکن رایگان همچون ایردراپ یا استخراج می‌باشد. البته کارکرد Lockdrop مشابه با کارکرد Airdrop است. اما تفاوت‎‌های بسیار زیادی نیز با یکدیگر دارند. زیرا در ایردارپ‌ها توکن‌های رایگان به صورت اتفاقی برای آدرس‌های متفاوت با هدف تبلیغ آن پروژه ارسال می‌شود. اما برای دریافت توکن رایگان از طریق Lockdrop کاربران باید به تعهداتی که توسعه‌دهندگان اعمال می‌کنند عمل کنند.

در ایردراپ‌ها شرکت‌کنندگان تعهدی به توسعه‌دهنده پروژه ندارد و تنها برای تشکر و حمایت از آن پروژه در صفحات مجازی آن‌ها را دنبال کنید. اما در لاک دراپ‌ها شرایط متفاوت است و شما باید برای مدتی رمز ارزهای خود را قفل کنید تا بتوانید توکن رایگان دریافت کنید. البته هرچه زمان بیشتری و تعداد توکن‌های بیشتری قفل شود سود کاربران نیز بیشتر می‌شود.

 

چگونه در لاک دراپ‌ها مشارکت داشته باشیم؟

 

چگونه در Lockdrop مشارکت داشته باشیم؟

بهتر است بدانید برای دریافت و شرکت در لاک دراپ‌ها هر پروژه یک برنامه‌ریزی متفاوت را در نظر دارد که باید کاربران طبق همان برنامه‌ریزی‌ها پیش بروند. اما یک سری موارد وجود دارد که در بیشتر پروژه‌ها یکسان است. ابتدا باید پروژه مورد نظر شما شرایط Lockdrop را مشخص کند. سپس باید رمز ارزی را در مدت مشخص در قرارداد هوشمند قفل کنید.

این رمزی که در قرارداد هوشمند قفل می‌کنید می‌تواند اتر، استیبل کوین یا هر رمز ارز دیگری باشد که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند. البته شما می‌توانید رمز ارز خود را در اسمارت کانترکت هم نگهداری کنید. در آخر پس از اتمام زمان مشخص شده توکن‌های سپرده‌گذاری شده یا استیک به همراه توکن رایگان به شما تعلق می‌گیرد.

 

معرفی محبوب ترین لاک دراپ ها

 

معرفی محبوب ترین لاک دراپ ها

اکنون که مفهوم و نحوه شرکت در Lockdrop آشنا شدید بهتر است بدانید در سال‌های گذشته کاربران از لاک دراپ‌های متفاوتی توکن رایگان دریافت می‌کردند. اما بعضی از آن‌ها به عنوان محبوب‌ترین و ‌بهترین لاک دراپ‌ها در چند سال اخیر معرفی شده است. به نوعی کاربران توانستند در این نوع پلتفرم‌ها دارایی خود را قفل کنند و در زمان مشخص شده به راحتی توکن رایگان دریافت کنند. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم دو نوع لاک دراپ محبوب را به شما معرفی کنیم.

 

لاک دراپ استروپورت

 

لاک دراپ استروپورت (Astroport)

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای دریافت لاک دراپ‌ها استروپورت (Astroport) می‌باشد. که فعالیت آن براساس بازار پول است و مقدار قابل توجهی از توکن‌های خود را به لاک دراپ‌ها اختصاص داده است. در ابتدا این پروتکل ارز دیجیتال لونا (LUNA) را به عنوان توکن رایگان در میان کاربران توزیع می‌کرد. سپس به عنوان دومین پروژه ارائه دهنده‌های نقدینگی رمز ارز ترا سواپ (Terraswap) توانستن توکن‌های خود را در پلتفرم استروپورت قفل کنند و پاداش‌هایی را که این پلتفرم در نظر گرفته بود را دریافت کنند.

 

لاک دراپ مارس

 

لاک دراپ مارس (Mars Protocol)

یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب حوزه لاک دراپ پلتفرم مارس می‌باشد. مارس یک پلتفرم وام‌دهی غیرقانونی است که بر روی بستر ترا (Terra) طراحی شده است. به نوعی روند کارکرد این پلتفرم مشابه با کارکرد مارس می‌باشد و کاربران می‌توانند UST خود را به عنوان وثیقه در پلتفرم‌هایی با نام بانک قرمز (Red Bank) به مدت 3 الی 18 ماه قفل کنند و سپس از طرف پلتفرم مارس سود دریافت کنند. در این پلتفرم نیز هرچه زمان بیشتری دارایی خود را قفل کنید پاداش بیشتری دریافت می‌کنید. البته برای دریافت Lockdrop حتما باید دقت کنید که پروژه مورد نظر شما کلاهبرداری نباشد و به صورت قانونی فعالیت کند. زیرا ممکن برای شما مشکلاتی را به ارمغان آورد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها