صعود ارزدیجیتال لونا (LUNA) به رتبه ششم بازار ارزهای دیجیتال

براساس اطلاعات CoinGecko توکن لونا (LUNA) بلاک چین متمرکز بر استیبل کوین، امروز پس از چند روز روند نزولی به بالاترین قیمت خود یعنی 104.58 دلار رسید. لونا هفته را با حدود 80 دلار آغاز کرد و به رکورد تاریخی خود رسید. در این چند ماه اکثر دارایی های دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا برای هفته ها در ترس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و بحران اوکراین، به سر می بردند. هر چند دیروز با امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی مورد انتظار کاخ سفید در مورد مدیریت ارزهای دیجیتال، بازار دوباره رنگ سبز به خود گرفت. به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی رسمی توسط ایالات متحده، باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران می شود و در نهایت ما شاهد روند صعوری ارزهای دیجیتال می شویم.

بیت کوین و اکثر آلت کوین های مطرح بازار شاهد روند های افزایشی قیمت بودند. در بین این ارزها روند صعودی ترا چشمگیرتر بود. ترا با جهش اخیر خود با بالاترین قیمت خود رسید و با پشت سر گذاشتن ریپل (XRP)، به رتبه ششم بازار کریپتو رسید. در حال حاضر همچنین بزرگترین گروه سه گانه به اصطلاح “SOLUNAVAX” است. گروهی از رقبای اتریوم که شامل Solana و Avalanche نیز می شود. سه شبکه قرارداد هوشمند در نیمه دوم سال 2021 عملکرد بهتری از اتریوم و اکثر دارایی های اصلی دیگر داشتند. اما سولانا و آوالانچ از زمانی که در نوامبر به اوج خود رسیدند برای حفظ شتاب خود تلاش کردند. با وجود این تلاش ها سولانا و آوالانچ به ترتیب حدود 66% و 45.6% کمتر از بالاترین حد خود هستند. 

 

برنامه های شبکه ترا برای ارز دیجیتال لونا

 

برنامه های شبکه Terra برای ارزدیجیتال لونا (LUNA)

بر خلاف اتریوم و دیگر بلاک چین های پیشرو قرارداد هوشمند، Terra در درجه اول بر روی استیبل کوین ها تمرکز دارد. لونا (LUNA) نقش حیاتی در اکوسیستم ایفا می کند زیرا برای تثبیت UST ضرب کند، باید لونا (LUNA) به ارزش 100 دلار ضرب کند و بالعکس. مکانیسم توکن دوگانه Terra در ماه های اخیر با انتقادات شکاکان مواجه شده است. بزرگترین مخالفان آن استدلال می کنند که Terra می تواند سقوطی مشابه آنچه دیگر استیبل کوین های الگوریتمی مانند Empty Set Dollar در گذشته متحمل شدند تجربه کند. با این حال، تا کنون Terra با موفقیت منتقدان خود را به چالش کشید.

دو کوون، مدیر عامل آزمایشگاه Terraform امروز گفت که گارد بنیاد لونا 418 میلیون دلار به ذخایر خود اختصاص داد. گارد بنیاد لونا به 1 میلیارد دلار بیت کوینی که برای اطمینان از ثبات قیمت UST کنار گذاشت، اضافه کرد. آزمایشگاه Terraform ماه گذشته در تلاشی برای حمایت از اکوسیستم Terra، بنیاد Luna Guard را راه اندازی کرد.

همانطور که LUNA به اوج رسید، اکوسیستم Terra نیز از آن سود برد. Anchor Protocol، پرکاربردترین محصول DeFi Terra، در این ماه شاهد افزایش سپرده‌ها بود و به یکی از بزرگترین پروتکل‌های DeFi با بیش از 15.5 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده تبدیل شد. توکن ANC آن نیز امروز به 4.35 دلار افزایش یافت که 19.2 درصد افزایش داشت.

نظرات این مقاله توصیه ای برای سرمایه گذاری نیست و تنها برای اطلاع رسانی می باشد. این اطلاعات لزوما منعکس کننده نظرات بیت ایمن نیستند. هر سرمایه گذاری و هر معامله ای مستلزم ریسک است. بنابر این همیشه باید قبل از تصمیم گیری تحقیقات خود را کامل کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیپور
علیپور
2 سال قبل

این توکن توی بیت ایمن هستش که بتونیم ترید کنیم؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  علیپور

سلام دوست عزیز
لیست ارزهای موجود در صفحه اصلی بیت ایمن هست.

کامران
کامران
2 سال قبل

سلام چرا لونا رو ندارین
ارز خیلی خوبیه چرا اضافه نمیکنید؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  کامران

سلام لیست ارزها در صفحه اصلی صرافی موجوده
اگر ارز جدیدی قرار باشه اضافه بشه تو صفحات مجازیمون اعلام می کنیم