استخراج فایل کوین چگونه است؟ درآمدزایی با شبکه Filecoin

در چندین سال اخیر روش‌های متفاوتی برای کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی به وجود آمده است که هر یک از ویژگی‌هایی برخوردار است. استخراج ارز دیجیتال نیز یکی از همین روش‌ها است که در چندین سال اخیر توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. البته قابل ذکر است که تمامی ارزهای دیجیتال امکان استخراجج ندارند و عرضه آن‌ها متفاوت است.

در این بین استخراج تعداد از رمز ارزها در میان کاربران محبوب است استخراج رمز ارزهایی همچون بیت کوین، دوج کوین، فایل کوین و غیره. البته بهتر است بدانید که استخراج بیت کوین با استخراج فایل کوین تا حدی متفاوت است. برهمین اساس برای درک بهتر این موضوع قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص استخراجج فایل کوین بپردازیم تا شما با این روش درآمدزایی آشنا شوید.

  1. آشنایی با شبکه فایل کوین
  2. استخراج فایل کوین چگونه است؟
  3. انواع استخراج کنندگان فایل کوین
  4. استخراج فایل کوین چه تفاوتی با استخراج بیت کوین دارد؟
  5. برای استخراج فایل کوین چه تجهیزاتی نیاز است؟
  6. محاسبه پاداش در استخراج فایل کوین

 

فایل کوین

 

آشنایی با شبکه فایل کوین

پیش از اطلاع در خصوص استخراج فایل کوین بهتر است ابتدا با شبکه این رمز ارز آشنا شوید. بیشتر شبکه های بلاک چینی که با گواه اثبات کار (PoW) کار می کنند، ماینرها، نودهایی در شبکه هستند که اقدامات لازم برای حفظ پایداری بلاک چین و اعتبارسنجی آن انجام می‌دهند. برهمین اساس نودها یا گره‌ها برای انجام عملیات رمز ارز بومی آن شبکه را دریافت می‌کنند. نام ماینر ابتدا در دوره اولیه گواه اثبات کار ظهور کرد و سخت افزارهایی را که از توان محاسباتی برای ایمن سازی بلاک چین استفاده می‌کردند، با معدن چیان طلا مقایسه می‌کرد که در آرزوی دستاوردهای عظیمی، منابع بسیاری را صرف می‌کردند.

فایل کوین (Filecoin) پروتکلی است که با هدف فراهم سازی سیستم ذخیره سازی فایل به صورت همتا به همتا از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند. در شرایط فعلی بیشتر شرکت‌های شناخته و معتبر در این زمینه همچون گوگل کلاود و آمازون که از سرورهای متمرکز برای توزیع فضای ذخیره سازی کمک می‌گیرند. بنیانگذاران Filecoin با اعتقاد به اینکه انگیزه مالی ایجاد شده در استخراج بیت کوین، کاربران را تشویق به نود شدن می‌کند، تصمیم به راه اندازی این پروژه گرفتند. به نظر آن‌ها اگر انگیزه کافی ایجاد شود، اشخاص و سازمان‌های بسیاری به در اختیار قرار دادن هارد اضافه خود تشویق می‌شوند.

بنابراین فایل کوین به شیوه کاملا متفاوتی عمل می‌کند. به جای اینکه ماینرها قدرت محاسباتی خود را در اختیار شبکه قرار دهند، نودها به ذخیره سازی و بازیابی دیتاها کمک می‌کنند. که در ازای این فرآیند ارز دیجیتال FIL پاداش دریافت می‌کند. البته در یک سیستم غیرمتمرکز و همتا به همتا مانند IPFS، می‌توانیم از هش برای تایید تعداد نودهایی که کپی دقیقی از دیتاهای ما را ذخیره می‌کنند، استفاده کنیم. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که اطلاعات ما در دراز مدت بازیابی شوند. اما FIL با فراهم کردن انگیزه مالی، امکان ذخیره سازی فایل‌ها در فضای ابری را به صورت غیرمتمرکز فراهم می‌کند.

 

استخراج فایل کوین چگونه است؟

به صورت کلی در بیشتر پروژه‌های بلاک چین افرادی به نام ماینر وجود دارند که این ماینرها شرکت کنندگانی در شبکه می‌باشند که کارهای لازم را برای پیش برد بلاک چین و حفظ اعتبار آن انجام می‌دهند. در ازای انجام این فعالیت‌ها ماینرها ارز دیجیتال بومی آن شبکه را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. اصطلاح ماینر در دوران اثبات کار پدیدار شد که آن‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال و بهبود پروژه کمک می‌کردند.

البته استخراج کردن توسط سخت افزار مناسب با استفاده از قدرت محاسباتی بالا برای ایمن سازی بلاک چین انجام می‌شود.این موضوع توضیح کاملی در خصوص استخراج ارز دیجیتال بود. اما بهتر است بدانید که استخراج در فایل کوین کاملا متفاوت است. زیرا در استخراج ارز دیجیتال فایل کوین ماینرها به جای کمک به قدرت محاسباتی از ظرفیت ذخیره سازی استفاده می‌کنند تا بتوانند در معاملات کاربرانی که به دنبال ذخیره اطلاعات هستند، استفاده شود.

در حقیقت بهتر است بدانید ماینرهای فایل کوین سیستم‌های کامپیوتری قدرتمندی می‌باشند که وظیفه نگهداری از اطلاعات شبکه در یک بازه زمانی مشخص را دارند. برهمین اساس اگر سرمایه گذاران فایل کوین بخواهند اطلاعات مهم و حساس خود را از طریق ماینرهای این شبکه ذخیره کنند باید در ازای آن مقداری پول پرداخت کنند. که قیمت این خدمات توسط طرفین مشخص می‌شود و ماینرها در ازای انجام این عملیات ارز دیجیتال فایل کوین را دریافت می‌کنند.

 

چگونه از فایل کوین کسب درآمد کنیم؟

برای فهم نحوه کسب درآمد از فایل کوین بهتر است ابتدا با انواع نود یا گره در این شبکه آشنا شوید. به نودهای شبکه Filecoin ارائه دهنده (Provider) می‌گویند که به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی (Storage Providers): مسئول ذخیره فایل و دیتا در شبکه هستند.
ارائه دهندگان بازیابی (Retrieval Provides): مسئول ارائه مسیر سریع برای بازیابی فایل ها هستند.
ارائه دهندگان اصلاح کننده (Repair Providers): در دست توسعه است.

 

فضای ذخیره سازی

این نودها را می‌توان به منزله قلب شبکه دانست. آنها دیتاها را برای کاربران ذخیره می‌کنند و محاسبات اثبات را برای تایید فضای ذخیره سازی در بلند مدت اجرا می‌کنند. بلاک های جدید را به شبکه می‌افزایند. نودهای Storage Provide هم کارمزد ذخیره سازی و هم پاداش بلاک چین دریافت می‌کنند. احتمال دستیابی کارمزد تراکنش و پاداش بلاک متناسب با فضای ذخیره سازی است که ارائه دهندگان ذخیره سازی به شبکه فایل کوین کمک می‌کنند.

 

ارائه دهندگان بازیابی

نودهای Retieval Providers به منزله رگ‌های شبکه هستند. آن‌ها با برد در مناقصه‌ها و کارمزد ارائه دهنده که براساس ارزش فایلی که بازیابی می‌کنند تعیین می‌شود، کوین Filecoin را پاداش می‌گیرند.
پهنای باند ارائه دهنده بازیابی، پیشنهاد-زمان پاسخ اولیه برای توزیع (یعنی سرعت و میزان نزدیکی به کاربر) توانایی آن را برای توزیع محتوای بازیابی در شبکه تعیین می‌کند. حداکثر پهنای باند یک ارائه دهنده بازیابی، تعداد کل بازیابی‌هایی را که می‌تواند انجام دهد، تعیین می‌کند.

 

استخراج فایل کوین

 

برای استخراج فایل کوین چه تجهیزاتی نیاز است؟

الزامات سخت افزاری برای ارائه دهندگان بسیار پرهزینه هستند. اما در صورت تهیه، انتظار نمی رود که در آینده نزدیک نیاز به ارتقا داشته باشند. پولی که برای سخت افزار خرج می شود باید سالها خدمات قابل اطمینانی را به شما ارائه دهد و چندین برابر هزینه آن را برگرداند. شما نه تنها برای تسهیل ذخیره سازی، بلکه برای اجرای منظم برخی از عملیات محاسباتی پرهزینه که به آنها اثبات (Proofs) می گویند به این سخت افزارها نیاز دارید.

شما باید بطور منظم الگوریتم های اثباتی را اجرا کنید که نشان می دهد همچنان فضای ذخیره سازی را به همان دیتاهایی که دریافت کردید اختصاص می دهید. طبق داکیومنت های Filecoin، حداقل مشخصات سخت افزاری که برای مشارکت در شبکه فایل کوین به آن نیاز دارید به صورت زیر است:

  • یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای
  • حداقل 128 گیگابایت رم
  • یک کارت گرافیک قدرتمند برای سرعت بخشی به محاسبات SNARK 
  • یک TiB فضای دیسک NVMe برای ذخیره لوتوس، بخش های sealed و موارد دیگر

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ملزومات سخت افزاری استخراج فایل کوین می توانید به + و + مراجعه کنید.

 

محاسبه پاداش فایل کوین

 

محاسبه پاداش در استخراج فایل کوین

در شبکه فایل کوین، ماینرها پاداش های متفاوتی برای مشارکت در شبکه دریافت می کنند. دو مورد از اصلی ترین پاداش ها، کامزد فضای ذخیره سازی و پاداش استخراج بلاک است.

 

کارمزد فضای ذخیره سازی 

کارمز ذخیره سازی، هزینه ای است که به طور منظور توسط کاربران پس از حصول توافق، در ازای ذخیره سازی دیتاها به استخراج کنندگانی که اسناد ذخیره سازی منظم را به زنجیره ارسال می کنند، پرداخت می شود. این کارمزدها در حین انجام وظیفه به صورت خودکار به کیف پول مرتبط با ماینر واریز می شود و پس از دریافت، برای مدت کوتاهی قفل می شود. کارکرد ماینرها توسط توسط الگوریتم PoSt به صورت 24 ساعته مانیتور می شود.

 

پاداش بلاک 

ماینرها علاوه بر کارمزد ذخیره سازی، پاداش استخراج بلاک هم دریافت می کنند. برخلاف هزینه های ذخیره سازی، این پاداش از سوی کاربران مرتبط دریافت نمی شود. کوین های فایل کوین (FIL) جدید طبق یک معیار تورمی توسط شبکه تولید می شوند و به منظور انگیزه بخشی به ماینرها داده می شود.

 

کاربران تایید شده

به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای ذخیره سازی دیتاهای مفید نسبت به ذخیره سازی دیتاها ساده، ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی فرصت بیشتری برای رقابت با پیشنهادهای ارائه شده توسط مشتریان تایید شده دارند. پاداش نگهداری چنین دارایی هایی با ضریب افزایش می یابد.

 

کارمزد بازیابی

هزینه های بازیابی با استفاده از کانال های پرداخت با ارسال بخش هایی از دیتاها به مشتریان به صورت خارج زنجیره به صورت تدریجی پرداخت می شود.

 

سخن پایانی

ماینینگ فایل با بلاک چین های متکی بر گواه اثبات کار متفاوت است. زیرا استخراج فایل کوین بر اساس اجماع قدرت ذخیره سازی است تا قدرت محاسباتی که توسط دستگاه های پرقدرت تامین می شود. این بدان معناست که هر چقدر فضای ذخیره سازی بیشتری در شبکه باشد. احتمال اینکه پاداش بلاک را دریافت کنید، بیشتر است. کاربران با ارائه فضای ذخیره سازی و خدمات بازیابی امکان کسب درآمد از شبکه Filecoin را خواهند داشت. در این مقاله علاوه بر توضیح مختصری درباره نحوه کارکرد شبکه فایل کوین به تشریح انواع مکانیسم های کسب درآمد و سیستم های پاداش دهی متعدد پرداختیم. متوجه شدیم که استخراج فایل کوین تنها راه کسب درآمد از این شبکه نیست.

نظر شما درباره استخراج فایل کوین چیست؟ آیا تصمیمی بر پیوستن به مکانیسم های کسب درآمد از Filecoin دارید؟ خوشحال می شویم اگر سوالات و نظراتتان را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها