تحلیل تکنیکال میکر MKR؛ تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

میکر یکی از پلتفرم‌های متفاوت و جذاب دنیای بلاکچین می‌باشد. این پلتفرم سعی دارد سیستمی مانند بانک‌داری را در فضای بلاکچین ایجاد کند. سیستم وام‌دهی و استیبل کوین‌های این شبکه هم در همین راستا به وجود آمده‌اند. اما به هر ترتیب ویژگی‌های فاندامنتالی سبب نخواهد شد تا بی‌توجه به تحلیل تکنیکال باشید. چرا که نوسانات و روندهای قیمت جزئی جدایی ناپذیر از بازار هستند. تصمیم‌گیری اشتباه در مقابل این جریانات بازار سبب خواهد شد سرمایه افراد به سرعت وارد ضرر شده و جبران آن دشوار شود.

امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال میکر همراه شما هستیم تا شرایط و روند قیمتی این رمزارز را بررسی کنیم و محدوده‌های مهم قیمت که در آن‌ها انتظار واکنش داریم را تعیین کنیم. طی 24 ساعت گذشته قیمت میکر حدود 1 درصد افت داشته و با حجم سرمایه در گردش 2.4 میلیارد دلار در رتبه 31 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

 

روند قیمت میکر MKR

یکی از مهم‌ترین اقدامات در تحلیل تکنیکال تعیین روند قیمت می‌باشد. این کار سبب خواهد شد از سنتیمنت بازار اطلاع پیدا کنید و تمایلات فعالین بازار را حدس بزنید. با تعیین روند قیمت به کمک تحلیل تکنیکال تا حد ممکن از بازکردن معامله برخلاف جریان اصلی بازار جلوگیری می‌شود. همانطور که در مقدمه هم گفته شد بازارهای مالی به دلیل حجم بالای سرمایه‌ای که دارند می‌توانند هر معامله‌گری را کنار بزنند و مقابله با بازار به راحتی سبب از بین رفتن سرمایه خواهد شد. برای تعیین روند قیمت میکر تحلیل تکنیکال را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم تا تحلیل ارائه شده از ثبات مناسبی برخوردار باشد.

 

میکر پس از رسیدن به قیمت 2100 دلار که یک حمایت مهم و استاتیک به شمار می‌رفت توانست روند متفاوتی در پیش گرفته و پس از حدود 3 ماه از کانال نزولی خود با قدرت زیادی خارج شود. در تحلیل‌های قبل به این موضوع اشاره داشتیم که خروج میکر از این ناحیه نمی‌تواند بدون تکمیل پولبک ادامه داشته باشد و برای جمع‌اوری نقدینگی لازم هست که قیمت یک بار دیگر ناحیه شکسته شده را تاچ کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد این اتفاق در حال رخ دادن باشد چرا که میکر توانایی عبور از 3100 دلار را نداشته و سیر نزولی به خود گرفته است. کندل‌های قیمت خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) را به سمت پایین کراس کرده‌اند و اندیکاتور RSI هم با قیمت همگرایی دارد و ورود به فاز نزولی را نشانه گرفته است.

مجموعه این عوامل سبب می‌شوند احتمال اصلاح قیمت را بالاتر بدانیم و این اصلاح قیمت می‌تواند تا نواحی شکسته شده مقاومتی یعنی محدوده 2300 دلار ادامه‌دار باشد. توجه کنید در صورتی که شرایط بیت کوین و کلا بازار دیجیتال تغییر کند و جو مثبت حکم‌فرما شود احتمال fail شدن این تحلیل وجود دارد و میکر هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. البته تا زمانی که پایین‌تر از 3100 دلار معامله می‌شود این امیدواری کم‌رنگ خواهد بود.

 

شرایط میکر MKR‌ برای نوسان گیری

بخش ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه از بازار همواره جذابیت بالایی برای علاقه‌مندان به بازارهای مالی داشته چرا که این امکان را فراهم می‌آورد تا هر لحظه که بخواهند به صورت اهرم‌دار و دوطرفه معاملات خود را باز کنند و از بازار بهره ببرند. البته که این کار ریسک بالایی هم دارد و نیازمند دانش و تجربه است.

 

شرایط میکر MKR‌ برای نوسان گیری

 

جهت تعیین شرایط میکر MKR برای نوسان گیری تایم فریم را تغییر داده و تحلیل تکنیکال را در تایم 30 دقیقه (30m) پیش می‌بریم تا نوسانات کوچکتر بازار را بهتر مشاهده کنیم. روند قیمت میکر در این تایم فریم نیز نزولی است اما و با وجود تثبیت قیمت پایین‌تر از EMA20 و حضور اندیکاتور RSI در فاز منفی، نمی‌توان با قاطعیت رای به پوزیشن‌گیری در حالت Sell داد. دلیل این اتفاق هم نزدیکی قیمت به حمایت 2580 دلار است. چنانچه میکر به پایین‌تر از این سطح برسد با نسبت ریسک به ریوارد مناسب می‌توان وارد موقعیت فروش شد اما در صورتی که پس از رسیدن به این ناحیه گارد صعودی گرفت بهتر است اولویت خود را به پوزیشن‌های buy اختصاص دهید زیرا نسبت ریسک به ریوارد مناسب‌تری هم خواهند داشت.

 

سخن آخر

میکر یکی از رمزارزهای نسبتا کم نوسان در بازار کریپتو میکر می‌باشد. این ویژگی در کنار شرایط فاندامنتالی مناسب سبب خواهد شد تا میکر به عنوان یک خرید کم ریسک در سبد سرمایه‌گذاری افراد جای داشته باشد. اگر شما هم قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است کمی صبر کنید تا تکلیف روند قیمت آن مشخص شود. برای این کار هم باید رفتار قیمت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را زیرنظر بگیرید. توجه کنید که خرید با این شرایط ریسک را بسیار پایین آورده و کمک می‌کند در کنار کم‌ترین میزان تحمل ضرر سرمایه شما سریعا به بازدهی مطلوب برسد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها