تحلیل تکنیکال میکر MKR؛ تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

میکر که با نماد MKR شناخته می‌شود به نوعی قصد اجرای سیستم بانکداری نوین در قالب بلاکچین را دارد. ایجاد استیبل کوین و همچنین سیستم‌های وام‌دهی از جمله خدماتی است که این پروتکل ایجاد کرده. این پلتفرم بر پایه بلاکچین اتریوم ایجاد شده و از بزرگ‌ترین برنامه‌های غیرمتمرکز قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود. شرایط میکر از دید فاندامنتال مناسب به نظر می‌رسد اما تنها بررسی این مورد برای خرید و سرمایه‌گذاری مناسب است؟

امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ به سراغ تحلیل تکنیکال میکر رفته‌ایم تا مهم‌ترین محدوده‌هایی که قیمت در آن‌جا واکنش نشان می‌دهد را تعیین کنیم و روند قیمت این رمزارز را بررسی کنیم. در 24 ساعت گذشته میکر 8 درصد افزایش قیمت داشته و با مارکت کپ 1.98 میلیارد دلاری رتبه 43 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم روزانه (1D)

بررسی تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه کمک می‌کند دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه‌ای طولانی‌تر، تحلیل معتبر‌تری هم ارائه کنیم. استفاده از این تایم فریم برای تعیین روند قیمت اهمیت دارد. به کمک مشخص شدن روند قیمت می‌توان از احساسات حاکم بر بازار آگاه شد و طبق آن عمل کرد. تصمیم‌گیری بدون توجه به این موضوع و حرکت بر خلاف جریان اصلی بازار سبب از بین رفتن سود کسب شده و حتی اصل سرمایه شما خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم روزانه (1D)

 

بررسی نمودار تحلیل تکنیکال میکر در این تایم فریم نشان می‌دهد که این رمزارز وارد فاز نزولی شده و طی ریزش قیمتی که داشته محدوده حمایتی 2200 دلار را هم از دست داده است. در حال حاضر میکر لحظات مهمی را پیش رو دارد چرا که قیمت آن پس از برخورد با ناحیه 1700 دلار در حال ریکاوری و پولبک به 2200 دلار است. چنانچه این پولبک تکمیل شود و شاهد تثبیت قیمت پایین‌تر از 2200 دلار باشیم میکر به روند نزولی خود ادامه خواهد داد اما درصورتی که طی این ریکاوری قیمت شرایط فراتر از انتظار پیش برود می‌توانیم به عبور میکر از سد مقاومتی 2200 دلار امیدوار باشیم. عملکرد قیمتی میکر بین بازه 1800 تا 2200 دلار تعیین کننده ادامه روند حرکتی آن خواهد بود.

اگر اندیکاتور RSI‌ به مسیر صعودی خود که نشان‌دهنده قدرت گرفتن خریداران در بازار است ادامه دهد. کندل‌های قیمت به بالاتر از خط آبی رنگ EMA20 برسند شرایط برای میکر امیدوارکننده‌تر خواهد شد. به طور کلی جو شکل گرفته در بازار ارزهای دیجیتال نیز بر این روند تاثیرگذار خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

دیدگاه افراد به بازار ارزدیجیتال متفاوت بوده و ممکن است صرفا به دید سرمایه گذاری بلند مدت (HOLD)‌ به آن چشم نداشت باشند. ترید و نوسان‌‌گیری به صورت روزانه نیز از جذابیت و محبوبیت بالایی برخوردار است و سرمایه‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. امکان معامله به صورت اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش باعث محبوبیت بالای این بخش از بازار شده است. البته که ریسک ترید کم نبوده و چنانچه از دانش و تجربه کافی برخوردار نیستید باید از انجام آن اجتناب کنید.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

در این تایم فریم هرچند که میکر با قدرت زیادی به سمت 2200 دلار در حرکت است و عبور از این محدوده می‌تواند فرصت خوبی را برای پوزیشن‌های buy‌ رقم بزند اما باید ریسک‌ را پایین بیاورید و معقولانه عمل کنید. با توجه به اینکه محدوده 2200 دلار یک مقاومت مستحکم است و از طرفی اندیکاتور RSI وارد فاز اشباع خرید شده و همچنین کندل‌های قیمت فاصله زیادی از خط EMA20‌ دارند بهتر است قبل از تثبیت قیمت بالاتر از این محدوده وارد پوزیشن buy‌ نشوید. با توجه به شرایطی که عنوان شد تا زمانی که قیمت پایین‌تر از محدوده 2200 دلار باشد اولویت با پوزیشن‌های sell‌ است و تنها در صورت عبور از این محدوده می‌توانید به موقعیت‌های خرید فکر کنید.

 

سخن آخر

پروتکل میکر در دنیای ارزهای دیجیتال جایگاه ویژه‌ای دارد و در بخشی فعالیت دارد که رقبای کمتری حضور دارند. همین عوامل اهمیت و شرایط فاندامنتال این پروژه را می‌رساند. اما بررسی تکنیکال قیمت میکر نشان می‌دهد که مانند اغلب ارزهای دیجیتال فعلا در روندی نزولی قرار دارد و خرید آن نمی‌تواند سرمایه شما را به سرعت وارد سود کند. اگر قصد دارید ریسک کمتری را متوجه سرمایه خود کنید بهتر است رفتار قیمت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را دنبال کرده و پس از مشاهده واکنش مثبت نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها