تحلیل تکنیکال میکر MKR؛ تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۳

تمرکز اصلی دنیای بلاکچین بر غیرمتمرکز بودن است. این بدان معناست که سعی می‌شود تمام فعالیت‌ها بدون واسطه و بدون نهاد مشخص قانون‌گذار که قدرت در دست او است انجام شوند. امور مالی غیرمتمرکز نیز یکی از اهداف بلاکچین است و از نمونه‌های آن می‌توان به صرافی‌هایی مانند یونی سواپ اشاره کرد که بدون وجود شخص ثالث، قادر به معامله در مارکت کریپتو خواهید بود. وام‌دهی در دنیای ارز دیجیتال نیز یکی دیگر از مصادیق امور مالی غیرمتمرکز به حساب می‌آید که توسط پلتفرم maker انجام می‌شود.

میکر به نوعی یک مبنای جدید در سیستم بانکداری مبتنی بر بلاکچین است. چنین ویژگی‌های بنیادینی سبب شده که رمزارز میکر که به عنوان توکن بومی پلتفرم makerDAO شناخته می‌شود به محبوبیت و اعتبار بالایی در بازار برسد. امروز ۱ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال میکر همراه شما هستیم تا فارغ از ویژگی‌های فاندامنتال به بررسی شرایط تکنیکالی این ارز بپردازیم. تحلیل تکنیکال میکر کمک خواهد کرد ضمن شناسایی روند قیمت محدوده‌های مهم را تعیین کنیم.

در حال حاضر میکر در رتبه 37 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 2.6 میلیارد دلار است.

 

روند قیمت میکر MAKER

شناسایی روند قیمت از آن جهت اهمیت دارد که سبب خواهد شد از تصمیم‌گیری برخلاف جریان اصلی بازار اجتناب کنیم. چرا که یکی از مهم‌ترین عوامل که سبب زیان دیدن سرمایه‌گذاران می‌شود حرکت در خلاف جهت بازار است. در تحلیل تکنیکال به منظور تعیین روند کلی قیمت بهتر است به سراغ تایم فریم‌های بالاتر از 1 ساعته برویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار، تحلیل با ثبات‌تری هم ارائه دهیم. جهت تعیین روند قیمت میکر به سراغ نمودار تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه 1d می‌رویم. این تحلیل تکنیکال به کمک نمودار سایت tradingview انجام شده است.

 

روند قیمت میکر MAKER

 

میکر در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رسیدن به قیمت 4000 دلار با مقاومت سنگینی روبرو شد و به سبب عدم توانایی در عبور از این ناحیه وارد روند نزولی شد. روند نزولی تا جایی ادامه داشت که قیمت به ناحیه حمایتی مهم 2000 دلار رسید و پس از تثبیت مناسب در این ناحیه کم کم نشانه‌های صعودی شدن نمایان شد. طی روزهای اخیر و با ایجاد جو مثبت در بازار، maker هم موفق شد از کانال نزولی خارج شود و خط روند نزولی را به سمت بالا کراس کند. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که قیمت میکر در ابتدا به خط روند شکسته شده حوالی 2200 دلار پولبک بزند و روند صعودی خود را ادامه دهد. مقاومت‌های جدی در این مسیر صعودی به ترتیب 3200 و 4000 دلار خواهند بود. بدیهی است چنانچه میکر به پایین‌تر از 2200 دلار برسد و تثبیت داشته باشد تحلیل بالا با شکست مواجه خواهد شد و احتمال شکل‌گیری روند نزولی جدید قوت می‌گیرد.

 

شرایط میکر maker برای نوسان گیری

با توجه به اینکه میکر یک سطح مهم قیمت را کراس کرده است احتمال می‌رود شرایط مناسبی برای نوسان گیری داشته باشد. ترید یا نوسان گیری از قابلیت‌های جذاب دنیای ارزهای دیجیتال است که سبب می‌شود از موقعیت‌های خرید و فروش کسب سود کنید. اما توجه داشته باشید که این کار نیازمند دانش تکنیکال و تجربه کافی در بازار است و به طورکلی ریسک بالایی دارد. جهت بررسی شرایط میکر برای نوسان گیری به سراغ تایم فریم سی دقیقه 30m می‌رویم تا جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

شرایط میکر maker برای نوسان گیری

 

مشاهده نمودار تحلیل تکنیکال میکر در تایم فریم 30m این احتمال را بالا می‌برد که روند صعودی فعلا به اتمام رسیده و باید منتظر یک اصلاح قیمت باشیم. به نظر می‌رسد محدوده 2800 دلار مانع از رشد قیمت شده و اندیکاتور Rsi هم با رسیدن به محدوده مقاومتی و ناحیه اشباع خرید سیگنال اصلاح قیمت را می‌دهد. در صورتی که این روند اصلاحی تایید شود اولین محدوده حمایتی 2700 دلار و سپس 2200 دلار خواهد بود و این نواحی می‌توانند به عنوان حد سود در پوزیشن‌های Sell در نظر گرفته شوند. توجه به این نکته ضروری است که در صورت رسیدن قیمت به بالاتر از 2800 دلار شرایط تغییر کرده و اولویت با پوزیشن‌های buy خواهد بود.

 

سخن آخر

چنانچه ویژگی‌های بنیادین میکر باعث علاقه‌مندی شما به این توکن شده و توانایی خرید آن را دارید می‌توانید پس از تکمیل پولبک در محدوده گفته شده در تحلیل تکنیکال یک مرحله از خرید خود را تکمیل کنید. توجه کنید که هرچقدر در نواحی کم ریسک‌تر خرید خود را انجام دهید سرمایه شما طی مدت زمان کمتری به سود می‌رسد. ضمنا افرادی که به عنوان تریدر و نوسان‌گیر در بازار فعال هستند بهتر است در شرایط فعلی تمرکز خود را بیشتر به پوزیشن‌های Sell معطوف کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها