تحلیل تکنیکال میکر MKR؛ تاریخ 6 تیر 1403

میکر که با نماد MKR  شناخته می‌شود یکی از بزرگترین پروژه‌های شکل گرفته بر بستر اتریوم می‌باشد. کمپانی Maker DAO از دو بخش اصلی استیبل کوین DAI و ارز MKR تشکیل شده است. هدف اصلی این پلتفرم توسعه برنامه‌ها و فناوری در زمینه وام دهی، پس انداز، سرمایه گذاری و استیبل کوین می‌باشد. تحلیل تکنیکال میکر MKR کمک خواهد کرد ضمن شناخت محدوده‌های قیمتی مهم و ارزنده این توکن، روند حرکت آن را به صورت کلی بررسی کنیم.

تشخیص روند حرکت قیمت این دید را به شما می‌دهد تا وضعیت صعودی یا نزولی بودن قیمت را بدانید. با آگاهی از روند قیمت می‌توانید تصمیمات دقیق‌تری جهت خرید یا فروش داشته باشید. ضمنا مارکت کپ میکر در حال حاضر 2.2 میلیارد دلار است و این ارز در رتبه 42 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال میکر در تایم فریم 4h

برای شناخت روند قیمت، بهتر است تحلیل تکنیکال میکر را در تایم فریم 4h پیش ببریم. با استفاده از این تایم فریم دورنمایی کلی‌تر از بازار خواهیم داشت و به تحلیل منطقی تری دست پیدا می‌کنیم. با بررسی نمودار سایت tradingview مشاهده خواهید کرد که قیمت میکر پس از تشکیل الگوی سقف 2 قلو در محدوده 4 دلار روند ریزشی خود را آغاز کرده است.

 

تحلیل تکنیکال میکر در تایم فریم 4h

 

ریزش MKR باعث شد پس از شکست حمایت 2.5 دلار قیمت به محدوده بسیار مهم 2 دلار برسد. محدوده 2 دلار به نوعی مهم‌ترین حمایت استاتیک میکر می باشد و از دست رفت این ناحیه می‌تواند موج ریزشی دیگری را برای میکر به دنبال داشته باشد. در حال حاضر قیمت MKR پس از برخورد با این ناحیه، واکنش مثبت از خود نشان داده و با کندل هایی پر حجم به سمت 2.5 دلار در حرکت می‌باشد. چنانچه میکر بتواند از قیمت 2.5 دلار عبور کند و بالاتر از این محدوده تثبیت داشته باشد، می‌توانیم به صعودی شدن روند آن امیدوار باشیم اما در غیر این صورت روند نزولی میکر همچنان ادامه دار خواهد بود و باید مجددا منتظر واکنش قیمت در ناحیه حمایتی 2 دلار باشیم.

 

اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI که یکی از ابزا‌رهای کمکی در تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید در حال حاضر با نمودار قیمتی میکر همگرایی دارد و سیگنال صعودی را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد این سیگنال صعودی تا رسیدن شاخص اندیکاتور به عدد 70 ادامه خواهد داشت. در زمان نگارش این تحلیل اندیکاتور RSI در محدوده 56 قرار دارد. زمانی که شاخص rsi به 70 برسد با سه عامل مهم مواجه خواهیم بود. نخست اینکه به طور کلی عدد 70 در اندیکاتور RSI به معنای ورود به محدوده اشباع خرید می‌باشد که این نوعی از سیگنال بازگشتی محسوب می‌شود.

مورد دوم هم شکل نمودار rsi ارز میکر هست که در ناحیه 70 با مقاومت شدید مواجه است. احتمالا این مقاومت بتواند مانع از ادامه رشد قیمت MKR شود. مورد آخر هم به قیمت میکر در زمان رسیدن rsi به محدوده 70 مربوط می‌شود. طبق تحلیل تکنیکال صورت گرفته، شاخص 70 اندیکاتور rsi مقارن با رسیدن قیمت میکر به 2.5 دلار خواهد بود. با این تفاسیر خارج شدن میکر از روند نزولی به سادگی امکان پذیر نبوده و حتما باید منتظر واکنش قیمت به محدوده 2.5 دلار باشید.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 30m

اگر اهل نوسان‌گیری روزانه هستید تحلیل تکنیکال میکر در تایم‌فریم 30m میتواند راهنمای مناسبی برای شما جهت ترید کوتاه مدت این ارز باشد.

 

تحلیل تکنیکال میکر MKR در تایم فریم 30m

 

قیمت میکر در حال رسیدن به مقاومت 2.5 دلار می‌باشد و با توجه به میزان سفارشات فروش در این ناحیه و همچنین واگرایی اندیکاتور RSI با قیمت و حضور این اندیکاتور در ناحیه اشباع خرید به نظر نمی‌رسد میکر توانایی عبور از 2.5 دلار در کوتاه مدت را داشته باشد. اگر قصد نوسان‌گیری دارید بهتر است اولویت بالاتری را به پوزیشن های Sell اختصاص دهید. ذکر این نکته ضروری است که حتما از حد ضرر منطقی در معاملات خود استفاده کنید چرا که هیچ تحلیلی نمی‌تواند قطعی باشد. توجه داشته باشید که مشاهده کندل‌های تاییدیه در نقطه ورود ضروری می‌باشد.

 

سخن آخر

تحلیل تکنیکال میکر نشان می‌دهد که این رمزارز مانند اکثر ارزهای بازار کریپتو روندی نزولی دارد و همچنان نشانه‌های ریزش در آن دیده می‌شود. اما با رسیدن قیمت این توکن به محدوده‌های حمایتی می توانیم امیدوار به رشد مجدد میکر باشیم. اگر قصد خرید این ارز به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید بهتر است منتظر واکنش قیمت به محدوده‌های مهم گفته شده  در تحلیل تکنیکال باشید. واکنش مثبت در نواحی حمایت و مقاومت می‌تواند یک سیگنال خرید تلقی شود.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها