تحلیل تکنیکال ماتیک MATIC؛ تاریخ 11 تیر 1403

رمز ارز ماتیک را می‌توان یکی از محبوب ترین توکن‌های بازار به حساب آورد. ماتیک که با نام پالیگان هم شناخته می‌شود به سبب ایده‌هایی که در وایت پیپر خود مطرح کرده و مسیری که در پیش گرفته از لحاظ فاندامنتال جایگاه خوبی بین فعالین بازار دارد. از دید تکنیکال نیز رفتارهایی منطقی در گذشته از خود نشان داده و همگام با بازار فراز و فرود داشته است. امروز 11 تیر 1403 تحلیل تکنیکال ماتیک یا همان پالیگان را ارائه خواهیم کرد تا ببینیم آیا شرایط مناسبی برای خرید این ارز مهیا شده است یا خیر؟ بررسی این شرایط با مشخص کردن روند قیمت و محدوده های مهم حمایت و مقاومت انجام می‌شود.

ارزش بازار پالیگان در حال حاضر 5.5 میلیارد دلار می‌باشد و در بین بزرگترین ارزهای بازار کریپتو رتبه 19 را در اختیار دارد.

 

روند قیمت ماتیک چگونه است؟

برای دست یافتن به زمان مناسب خرید یا فروش یک دارایی ابتدا بهتر هست که روند قیمت آن را مشخص کنیم. برای تعیین روند قیمت نیاز داریم که دورنمایی کلی‌تر و کم نوسانپتر از قیمت داشته باشیم و به همین دلیل در تحلیل تکنیکال، تایم فریم تحلیلی خود را بالاتر از 1h انتخاب می‌کنیم. برای اینکه بدانیم روند قیمت ماتیک چگونه است به سراغ سایت tradingview رفته و تایم فریم تحلیلی خود را روی حالت 4h تنظیم می‌کنیم.

 

روند قیمت ماتیک چگونه است؟

 

بررسی نمودار تحلیل تکنیکال پالیگان در این تایم فریم نشان می‌دهد پس از ریزش قیمت از سقف 1.3 دلار در اسفند 1402 و از دست رفتن محدوده‌های مهم حمایتی مثل 1 دلار و 0.7 دلار، اکنون قیمت در ناحیه‌ای قرار گرفته که انتظار تثبیت در آن جا را داریم. در صورت تثبیت قیمتی و زمانی در این ناحیه انتظار داریم کم کم رشد قیمت پالیگان را شاهد باشیم. محدوده 0.5 دلار که در حال حاضر پالیگان در آن قرار دارد بسیار مهم می‌باشد. میزان حمایت و سفارش های خرید در این محدوده بالا می‌باشند و شکست 0.5 دلار به سمت پایین سخت به نظر می‌رسد.

با اینکه در حال حاضر کندل های قیمت روندی خنثی دارند اما اندیکاتور RSI شیب صعودی دارد و در نتیجه با قیمت واگرایی مثبت دارد. به نظر می رسد که RSI در حال حاضر سیگنال صعود را صادر کرده باشد. به طور کلی محدوده 0.5 دلار یکی از پله‌های ورود محسوب می‌شود و چنانچه قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید می توانید با زیر نظر گرفتن رفتار قیمت در این محدوده و پس از مشاهده تاییدیه صعود اقدام به خرید کنید. در صورتی که جو بازار منفی شود و پالیگان هم 0.5 دلار را از دست بدهد اولین حمایت بعدی در 0.3 دلار خواهد بود.

 

شرایط ماتیک برای نوسان گیری چگونه است؟

اگر اهل ترید در کوتاه مدت و نوسان‌گیری روزانه هستید بهتر است سراغ تحلیل تکنیکال در تایم فریم‌های پایین‌تر بروید تا نوسانات بیشتری از بازار را مشاهده کنید. جهت بررسی شرایط پالیگان برای نوسان گیری سراغ تایم فریم 30m می‌رویم.

 

شرایط ماتیک برای نوسان گیری چگونه است؟

 

با دقت به نمودار تحلیل تکنیکال پالیگان در این تایم‌فریم مشاهده می‌شود که قیمت در کانال 0.5 دلار یعنی از 0.50 تا 0.59 دلار نوسان دارد و بین این سقف و کف محسور شده است. در چنین شرایطی بهتر است اجازه دهید قیمت به سقف یا کف برسد و سپس با رعایت حد ضرر منطقی پوزیشن خود را فعال کنید. بدیهی است در صورت شکست هر یک از محدوده های سقف یا کف هم باید اجازه دهید تا پولبک به سطح شکسته شده تکمیل شود تا اسیر جمع آوری نقدینگی در بازار نشوید. ضمنا از پوزیشن گیری در میانه مسیر قیمت تا رسیدن به سقف یا کف کانال هم اجتناب کنید.

 

سخن آخر

پالیگان matic از لحاظ بنیادین وضعیت مطلوبی دارد و تقریبا از کم‌ریسک‌ترین گزینه‌های بازار محسوب می‌شود. از نگاه تکنیکال هم بعد از ریزش قیمتی که تجربه کرد اکنون در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارد و می‌تواند تجربه خرید در کف قیمت را برای شما فراهم آورد. همانطور که در تحلیل تکنیکال ذکر شد با زیر نظر گرفتن رفتار قیمت در این محدوده و مشاهده کندل‌های تاییدیه می توانید خرید خود را عملی کنید. معامله گران روزانه نیز جهت بهره بردن از نوسانات پالیگان در کوتاه مدت بهتر است برای پوزیشن‌گیری عجول نباشند و در سقف و کف کانال قیمت منتظر بهره‌گیری از فرصت باشند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها