تحلیل تکنیکال ماتیک MATIC؛ تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

سرمایه گذاری در بازار ارزدیجیتال صرفا با خرید و نگهداری بیت کوین صورت نمی‌گیرد. معمولا افراد سعی می‌کنند توکن‌هایی که شرایط فاندامنتال مناسب دارند را شناسایی کرده و نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند. آلت‌ کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین قیمت کمتری داشته و این شانس را دارند که در دوره‌های صعودی بازار به میزان بیشتری سرمایه شما را رشد بدهند. رمزارز ماتیک که با نماد MATIC شناخته می‌شود یکی از آلت کوین‌های محبوب که به واسطه شرایط مناسب فاندامنتال و رشدهایی که در دوره‌های گذشته داشته مورد استقبال قرار گرفته است.

امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ تحلیل تکنیکال ماتیک را ارائه خواهیم کرد. با بررسی تحلیل تکنیکال متیک روند قیمتی این رمزارز را مشخص کرده و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین می‌کنیم.

در 24 ساعت گذشته قیمت ماتیک 2 درصد کاهش داشته و با مارکت کپ 4 میلیارد دلاری رتبه 21 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال متیک در تایم فریم روزانه این امکان را برای ما فراهم می‌سازد تا از روند کلی قیمت این رمزارز مطلع شویم. آگاهی از روند قیمت یکی از اصول اساسی موفقیت در بازار سرمایه محسوب می‌شود. اصولا بیشترین بازدهی در سرمایه‌گذاری زمانی حادث می‌شود که که از ابتدا سوار بر روند باشید و به محض اشباع شدن بازار خروج کنید.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC در تایم فریم روزانه (1D)

 

نمودار تحلیل تکنیکال متیک در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که قیمت از کف کانال مستطیل شکل خود خارج شده است. اصولا در تحلیل تکنیکال هنگامی که قیمت از یک سمت کانال‌های مستطیل شکل خارج شود انتظار آغاز یک روند در همان جهت را داریم. به همین سبب این انتظار می‌رود که ماتیک روند ریزشی خود را همچنان ادامه دهد. اولین محدوده حمایتی مهم که می‌تواند مانع از ادامه ریزش قیمت شود 0.3 دلار است. بعد از این محدوده نیز 0.2 دلار یک حمایت مستحکم به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید تا زمانی که قیمت ماتیک به بالاتر از 0.5 دلار نرسیده باشد این شرایط پایدار خواهد بود و تنها در حالتی که ماتیک به بالای 0.5 دلار برسد امیدواری‌ها برای آغاز یک روند صعودی قوت می‌گیرند.

در حال حاضر کندل‌ها خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20)‌ را به سمت پایین کراس کرده‌اند و اندیکاتور RSI نیز در فاز منفی حرکت می‌کند که نشان دهنده قدرت بیشتر فروشندگان در بازار است.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30M)

تحلیل تکنیکال ماتیک در تایم فریم 30 دقیقه بیشتر مناسب افرادی است که در بازار به صورت روزانه ترید می‌کنند و به نوسان‌گیری علاقه دارند. در واقع تحلیل در این تایم فریم به سبب شکل‌گیری کندل‌ها در تایم کوتاه‌تر باعث می‌شود رفتار قیمت را در کوتاه مدت پیش‌بینی کنیم. توجه داشته باشید که در ترید در بازارهای مالی می‌تواند جذابیت و عایدی فراوانی داشته باشد اما در کنار این‌ها ریسک بالایی هم دارد و چنانچه به تحلیل تکنیکال و مباحث مدیریت سرمایه مسلط نیستید باید از انجام این کار پرهیز کنید.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30M)

 

در تایم فریم 30 دقیقه نیز روند قیمتی MATIC ریزشی است اما دلیل کافی برای ورود به پوزیشن sell مشاهده نمی‌شود چرا که قیمت در نزدیکی حمایت استاتیک 0.4 دلار قرار گرفته و امکان اصلاح صعودی وجود دارد. در چنین شرایطی امکان استاپ خوردن وجود دارد و ریسک معامله بالا می‌رود.

در صورتی که حمایت 0.4 دلار به سمت پایین شکسته شد شرایط مناسبی برای پوزیشن sell با نسبت ریسک به ریوارد منطقی به وجود می‌آید. توجه داشته باشید که عبور کندل‌های ماتیک از محدوده 0.43 دلار به سمت بالا هم شانس را برای موفقیت در پوزیشن buy بالا می‌برد. پس اگر قصد نوسان‌گیری دارید باید به رفتار قیمت در این نواحی توجه داشته باشید. رفتار کندل‌ها در مجاورت با خط EMA20‌ و همچنین حرکت اندیکاتور RSI نشان از یک حرکت اصلاحی به سمت بالا می‌دهند.

 

سخن آخر

رمزارز متیک به لحاظ فاندامنتالی همچنان شرایط مناسبی دارد اما چنانچه قصد خرید این توکن را با دید بلندمدت دارید بهتر است فعلا دست نگه دارید. در حال حاضر روند قیمت متیک نزولی است و HOLD آن باعث می‌شود سرمایه شما در ابتدا وارد ضرر شود. برای خرید این رمزارز در شرایط کم ریسک‌تر بهتر است به دنبال واکنش مثبت قیمت در نواحی مهم عنوان شده در تحلیل تکنیکال باشید. در این صورت سرمایه‌گذاری شما بازدهی بیشتری خواهد داشت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها