تحلیل تکنیکال ماتیک MATIC؛ تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

ماتیک یا همان polygon یکی از آلت کوین‌های پیشرو در بازار ارز دیجیتال به شمار می‌اید چرا که برنامه‌های توسعه قوی و تیم آن همواره قوی عمل کرده و سبب جلب توجه فعالین در بازار شده‌اند. همین عوامل در کنار عرضه مناسب سبب شده تا رشد قیمت خوبی را از این توکن شاهد باشیم. اما این عوامل باعث نخواهند شد تا ماهیت بازار یعنی نوسان قیمت و روندهای صعودی و نزولی را فراموش کنیم. توجه به تحلیل تکنیکال همیشه ضروری است و کمک می‌کند تا در شرایط مختلف تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ تحلیل تکنیکال ماتیک را خدمت شما ارائه خواهیم کرد. تحلیل تکنیکال ماتیک سبب خواهد شد با روند قیمتی این رمزارز آشنا شده و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن را بشناسیم.

در 24 ساعت گذشته قیمت ماتیک مانند سایر ارزهای دیجیتال افت زیادی داشته و در حدود 22 درصد ریزش کرده است. حجم سرمایه در گردش بازار ماتیک 3.5 میلیارد دلار است و از این حیث رتبه 21 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت ماتیک MATIC

یکی از دلایل حائز اهمیت برای بهره بردن از بازار سوار شدن بر موج‌های قیمت و استفاده از روندهای قیمتی است. همراه شدن با یک روند صعودی از ابتدا تا انتها می‌تواند سود قابل توجهی نصیب شما کند. حال تصور کنید چنین روندی را به صورت اشتباه و خلاف جریان اصلی بازار در پیش بگیرید. این کار به سرعت باعث نابودی سرمایه شما خواهد شد. ما به کمک تحلیل تکنیکال سعی داریم روندهای اصلی قیمت را شناسایی کرده و طبق آن‌ها عمل کنیم. برای تعیین روند قیمت متیک تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه پیش می‌بریم تا دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم.

 

روند قیمت ماتیک MATIC

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال ماتیک در سایت tradingview دقت کنید متوجه خواهید شد که تقریبا طی 2 سال گذشته قیمت ماتیک در یک کانال مستطیل شکل قیمت با سقف 1.5 دلار و کف 0.4 دلار در نوسان بوده است و روندهای مطلقا صعودی یا نزولی نداشته است.

اما ریزش اخیر مارکت کریپتو سبب شد تا ماتیک از این کانال خارج شود و به پایین‌تر از 0.4 دلار سقوط کند. خارج شدن از کانال‌های مستطیل شکل معمولا سرآغاز یک روند جدید قیمتی می‌شود و با این حساب باید منتظر شروع روندی نزولی در قیمت ماتیک باشیم. اما در این بین نکاتی هستند که باعث امیدواری طرفداران این رمزارز خواهند شد.

ماتیک هنوز پولبک خود را به ناحیه شکسته شده 0.4 دلار تکمیل نکرده و این به تنهایی عاملی مهم برای ریکاوری قیمت می‌باشد. کندل‌های قیمتی از خط آبی رنگ EMA20 فاصله زیادی گرفته‌اند و باید کم کم خود را به این خط نزدیک کنند. در کنار این موارد اندیکاتور RSI هم وجود دارد که در حال نزدیک شدن به منطقه اشباع فروش است و انتظار بازگشت آن به ناحیه مثبت را داریم.

اما مهم‌ترین عامل برای امیدواری به ریکاوری قیمت نزدیک شدن ماتیک به حمایت استاتیک 0.31 دلار است که به سبب اهمیت خود می‌تواند مانع از ادامه ریزش قیمت شود.
در صورتی که مجموعه این عوامل باعث شوند تا حمایت خوبی از ماتیک صورت بگیرد، ریکاوری امیدوارکننده‌ای رخ خواهد داد و چنانچه شرایط در بازار مساعد شود، ورود ماتیک به کانال قبلی قیمت خود دور از ذهن نخواهد بود. پس ادامه رفتار ماتیک بستگی به نحوه واکنش خود با محدوده‌های 0.31 و 0.4 دلار خواهد داشت.

 

شرایط ماتیک نسبت به بیت کوین

برای اینکه مطلع شوید روند قیمت یک ارز نسبت به کلیت بازار چگونه است باید نسبت قیمت آن را نسبت به بیت کوین بررسی کنید. این نسبت کمک می‌کند تا زمان مناسب برای خرید یا فروش نماد مورد نظر را بهتر تشخیص دهید. هرچقدر این نسبت بهتر باشد به معنی رشد بیشتر دارایی مورد نظر شما نسبت به بیت کوین می‌باشد.

 

شرایط ماتیک نسبت به بیت کوین

 

طبق نمودار مشاهده می‌شود که ماتیک نسبت به بیت کوین طی مدت اخیر روندی نزولی داشته و به این معنی است که ریزش قیمت ماتیک نسبت به بیت کوین هم بیشتر بوده است. اما در حال حاضر این نمودار به یک محدوده حمایتی مهم رسیده است و می‌تواند یک سیگنال صعود برای ماتیک باشد. در صورت حمایت در این ناحیه ماتیک می‌تواند با شتاب بیشتری نسبت به بیت کوین خود را بازیابی کند. چنانچه نمودار MATICBTC بالاتر از 0.000005 تثبیت داشته باشد این احتمال قوت می‌گیرد و با رسیدن کندل‌ها به بالای خط EMA20 تایید می‌شود. پس برای تاییدیه نهایی باید این محدوده‌ها را زیرنظر داشته باشید.

 

سخن آخر

ماتیک از دید فاندامنتال شرایط مساعدی دارد و به زودی یک آپدیت مهم را هم آغاز می‌کند اما این عوامل سبب نمی‌شوند تا برای خرید از بررسی تحلیل تکنیکال غافل شویم. روند فعلی قیمت در ماتیک مانند اغلب ارزهای بازار نزولی است و صحیح نیست تا قبل از مشاهده‌ تاییدیه‌های رشد قیمت با دید بلند مدت نسبت به خرید آن اقدام کنید. محدوده‌های مهم قیمت در تحلیل تکنیکال عنوان شده‌اند و با بررسی رفتار ماتیک در این نواحی می‌توانید تصمیمات خود را برای خرید یا فروش عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها