تحلیل تکنیکال متیک MATIC؛ تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در بازار مالی تعیین زمان صحیح ورود و خروج از بازار بوده است. این مورد شاید بیشتر از شناسایی یک دارایی باارزش اهمیت داشته باشد. چرا که ارزشمند‌ترین نمادها در بازار مالی هم دچار نوسانات قیمتی شده و چنانچه در زمان اشتباه اقدام به خرید و فروش آن‌ها کنید دچار ضرر خواهید شد. به همین دلیل به سراغ تحلیل تکنیکال می‌رویم تا روندهای قیمت را شناسایی کرده و برای پیش‌آمدهای احتمالی آماده شویم.

امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال متیک همراه شما هستیم تا ضمن بررسی روند قیمت این رمزارز، مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. به کمک تحلیل تکنیکال ارائه شده تصویر روشن‌تری از آینده قیمت متیک خواهید داشت. به نظر شما متیک در روزها و ماه‌های آتی چه شرایطی را پیش رو خواهد داشت؟

در حال حاضر مارکت کپ یا همان سرمایه در گردش متیک حدود 4 میلیارد دلار است و رتبه 21 بازار را در اختیار دارد.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC در تایم فریم روزانه (1D)

همانطور که از مقدمه مشخص است یکی از اهداف اصلی در تحلیل تکنیکال تعیین روند کلی قیمت می‌باشد. این امر سبب می‌شود از احساسات و سنتیمنت حاکم بر بازار آگاه شوید و از حرکت بر خلاف جهت بازار پرهیز کنید. هیچ معامله‌گر یا سرمایه‌گذاری وجود ندارد که بتواند با روند اصلی بازار مقابله کند. تصمیمات اشتباه سبب خواهد شد بخش زیادی از سود و سرمایه خود را از دست بدهید.

برای تعیین روند قیمت متیک تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه انجام می‌دهیم تا دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته و تحلیل معتبر‌تری ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC در تایم فریم روزانه (1D)

 

در حال حاضر شرایط متیک از لحاظ تکنیکال چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد چرا که قیمت به تازگی از کانال مستطیل شکل خود به سمت پایین خارج شده است. طبق یک قاعده کلی در تحلیل تکنیکال زمانی که قیمت از کانال‌های مستطیل شکل خارج شود در همان جهتی که خارج شده به مسیر خود ادامه می‌دهد. خبر بد برای طرفداران متیک این نکته است که قیمت در حال تکمیل پولبک خود به ناحیه شکسته شده 0.44 دلار است و در حال تثبیت پایین‌تر از خط آبی رنگ EMA20 می‌باشد. ضمنا اندیکاتور RSI هم موفق نشده به فاز مثبت وارد شود و نشانی از قدرت خریداران مشاهده نمی‌شود. در صورت ادامه این روند محدوده حمایتی 0.28 دلار می‌تواند یک مانع مهم برای ادامه ریزش قیمت باشد.

توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال قطعیت وجود ندارد و با استفاده از مجموعه‌ای از عوامل سعی داریم خود را برای حالات مختلف پیش آمده در بازار آماده کنیم. با این تفاسیر چنانچه متیک موفق شود به بالای 0.57 دلار برگردد شرایط تغییر کرده و می‌توان به آغاز یک روند صعودی امیدوار بود.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

جذابیت بازارهای دوطرفه (معامله در جهت خرید و فروش) و اهرم‌دار سبب می‌شود که فعالیت افراد در بازار صرفا معطوف به سرمایه‌گذاری بلند مدت نباشد و به این بخش از مارکت هم علاقه‌مند باشند. البته ترید یا نوسان‌گیری به صورت روزانه در کنار جذابیت بالایی که دارد خالی از ریسک نبوده و بدون تسلط بر مباحث تکنیکال و مدیریت سرمایه نباید به انجام این کار بپردازید.

 

تحلیل تکنیکال متیک MATIC‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

به نظر می‌رسد روند اصلاحی و صعودی متیک در این تایم فریم به اتمام رسیده و قیمت در حال تثبیت پایین‌تر از 0.42 دلار می‌باشد. اندیکاتور RSI هم به تازگی به سمت پایین کراس شده که یک سیگنال نزولی محسوب می‌شود. این عوامل را اگر در کنار روند کلی قیمت که نزولی است قرار دهیم، به نظر می‌رسد احتمال موفقیت با پوزیشن‌های sell‌ باشد.
این شرایط تا زمانی برقرار است که متیک پایین‌تر از 0.42 دلار معامله شود و در غیر این صورت شرایط به نفع پوزیشن‌های buy تغییر خواهد کرد.

 

سخن آخر

رمزارز متیک از جمله توکن‌هایی است که همچنان شرایط فاندامنتالی مناسب دارد اما مانند اغلب آلت کوین‌های بازار از لحاظ تکنیکالی فعلا وضعیت مطلوبی ندارد و بیشتر نشانه‌های ریزش قیمت در آن دیده می‌شود. چنانچه قصد خرید این توکن را دارید از اقدامات عجولانه پرهیز کنید و اجازه دهید تا متیک به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال واکنش مثبت نشان دهد. رعایت این مورد باعث خواهد شد تا حد زیادی ریسک خرید شما کاهش یابد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها