تحلیل تکنیکال متیک MATIC؛ تاریخ 6 مرداد 1403

امروز 6 مرداد 1403 با تحلیل تکنیکال متیک همراه شما خواهیم بود. رمز ارزی که که محبوبیت زیادی در بازار دارد و هم از لحاظ توکنومیک ( میزان کلی عرضه و توکن‌های در گردش و…) و هم از لحاظ فاندامنتال در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. همین عوامل باعث اقبال عمومی به این توکن شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در کنار این عوامل رشد قیمت قابل توجه طی سالیانی که از عرضه متیک می‌گذرد را هم اضافه کنید تا پی به ارزش این توکن ببرید.

اما همه این‌ها باعث نخواهد شد تا بدون توجه به تحلیل تکنیکال به خرید، فروش یا نگهداری آن بپردازید. نوسان قیمت جزئی جدایی ناپذیر از بازار است و اگر از آن غافل شوید سبب مجازات شما می‌شود. به همین دلیل قصد داریم تحلیل تکنیکال متیک را ارائه دهیم تا با روند قیمت این توکن در شرایط فعلی آشنا شویم و محدوده‌های مهم قیمت را شناسایی کنیم.

متیک یا همان پالیگان با مارکت کپ حدود 5.2 میلیارد دلار در رتبه 22 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت ماتیک یا پالیگان

در تحلیل تکنیکال جهت جلوگیری از تصمیم اشتباه و حرکت بر خلاف جهت بازار در ابتدا سعی می‌کنیم روند کلی قیمت را تعیین کنیم. با انجام این کار از تمایلات سرمایه‌گذاران و احساسات حاکم بر بازار آگاه خواهیم شد. شاید بیشترین عامل ضرر یا از دست دادن سود همین بی‌توجهی به روند کلی قیمت باشد. برای تعیین روند قیمت متیک با مراجعه به نمودار سایت tradingview تایم‌فریم تحلیلی خود را روی حالت روزانه (1D) تنظیم می‌کنیم تا دید کلی‌تر و با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم.

 

روند قیمت ماتیک یا پالیگان

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال متیک در این تایم فریم دقت کنید خواهید دید که طی ماه‌های اخیر قیمت در یک کانال مستطیل شکل محصور شده و شاهد روند صعودی یا نزولی نبوده‌ایم. سقف این کانال محدوده 1.4 دلار و کف آن 0.42 دلار بوده است. نکته‌ای که جالب توجه است تشکیل الگوی سقف دو قلو در محدوده بالایی این کانال است و همین الگو سبب شده قیمت به پایین‌ترین ناحیه حمایتی کانال یعنی 0.45 برسد. در حال حاضر شرایط برای متیک حساس است. چنانچه این الگو با موفقیت تکمیل شود و قیمت نتواند بالای 0.62 دلار تثبیت داشته باشد احتمال ادامه روند ریزشی بیشتر خواهد بود و قیمت متیک با خروج از این کانال مستطیل شکل وارد یک روند نزولی می‌شود.

مهم‌ترین حمایت در صورت وقوع این روند نزولی جدید 0.26 دلار خواهد بود. اما در سناریویی دیگر چنانچه حمایت مناسبی از قیمت در کف کانال صورت بگیرد و متیک موفق شود بالاتر از 0.62 دلار اثبات داشته باشد امیدواری‌ها در خصوص شکل‌گیری یک روند صعودی افزایش خواهد یافت و متیک در این صورت می‌تواند در مرحله اول تا سقف کانال یعنی 1.4 دلار پیش برود. فعلا با توجه به نحوه شکل‌گیری کندل‌ها و همچنین قرارگیری آن‌ها در پایین‌تر از خط میانگین متحرک نمایی (EMA) احتمال افت قیمت بیشتر است. ضمنا اندیکاتور Rsi هم با رسیدن به محدوده مقاومتی خود برگشت خورده و سیگنال ریزشی صادر می‌کند.

 

شرایط ماتیک برای نوسان گیری

یکی از دلایل اصلی علاقه‌مندی به بازار ارز دیجیتال امکان ترید روزانه و نوسان‌‌گیری است که سبب شده معامله‌گران بتوانند از موقعیت‌های خرید و فروش به صورت دو طرفه کسب سود کنند. البته که این کار در کنار جذابیت و سود بالا از ریسک بالایی هم برخوردار است و به افرادی که دانش و تجربه کافی ندارند توصیه نمی‌گردد. جهت تعیین شرایط متیک برای نوسان‌گیری تایم فریم خود را تغییر داده و تحلیل تکنیکال متیک را در تایم 30 دقیقه (30m) پیش می‌بریم.

 

شرایط ماتیک برای نوسان گیری

 

به نظر می‌رسد متیک در این تایم فریم توانایی عبور از مقاومت 0.55 دلار را نداشته و به سمت پایین برگشت خورده است. ضمن اینکه حمایت 0.52 دلار نیز به سمت پایین شکسته شده است. در صورت تشکیل یک کندل پایین‌تر از این محدوده اولویت پوزیشن‌های Sell‌ بالا می‌رود و بهتر است با روند نزولی توکن متیک همراه شوید. دقت داشته باشید که در تحلیل تکنیکال و به خصوص در تایم فریم‌های پایین‌تر قطعیت وجود ندارد و باید برای حالات مختلف آماده باشید. بنابریان چنانچه matic توانست محدوده 0.55 دلار را به سمت بالا کراس کند بهتر است استراتژی را تغییر داده و بر پوزیشن‌های buy تمرکز کنید.

 

سخن آخر

رمزارز matic از جمله توکن‌هایی به شمار می‌رود که وضعیت مطلوبی از لحاظ فاندامنتال دارد و ریسک کمی را در این زمینه متوجه سرمایه‌گذار خواهد کرد. اما مانند اکثر توکن‌های بازار ارز دیجیتال در حال حاضر شرایط حساسی از دید تکنیکال دارد. چنانچه قصد خرید این توکن را دارید بهتر است کمی صبر کنید تا تکلیف روند قیمت بعد از رسیدن به نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال مشخص شود. اگر هم به عنوان تریدر در بازار فعالیت دارید بهتر است فعلا وزن بیشتری را به پوزیشن‌های Sell در استراتژی‌های معاملاتی خود اختصاص دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها