خرید بیت کوین توسط مایکرواستراتژی

مایکرواستراتژی (Micro Strategy) در سال 1989 در آمریکا تاسیس شد. خدمات این شرکت شامل؛ هوش تجاری، نرم افزار های موبایل (برای تجزیه و تحلیل) و سرویس های ابری (کلاد) می شود. این شرکت در سال های اخیر با سرمایه گذاری های عظیم و خرید بیت کوین های متعدد سر زبان ها افتاد. بنیان گذاران این شرکت مایکل جی سیلور (Michale j saylor)، سانجو بانسال (Sanju Bansal) و توماس فار (Thomas Spahr) هستند. البته ابتدا شرکت توسط مایکل سیلور در سال 1989 تاسیس شد و دو نفر دیگر بعدها به او پیوستند.این شرکت با طراحی و توسعه ی نرم افزار برای تجزیه و تحلیل data های داخلی و خارجی برای کسب وکارها، در اخذ تصمیمات تجاری صحیح به آنها کمک می کند.

 

مایکرواستراتژی حامی بیت کوین

 

مایکرواستراتژی حامی بیت کوین

در روز سه شنبه مایکل سیلور مدیرعامل مایکرواستراتژی و یکی از حامیان بیت کوین از طریق توییتر خود اعلام به خرید 660 بیت کوین دیگر کرد. ارزش تقریبی این بیت کوین ها، 25 میلیون دلار بود و به صورت نقدی خریداری شد. هنگام انجام این خرید هر واحد بیت کوین به طور میانگین 37865 دلار معامله می شد. با این خرید موجودی دارایی های این شرکت به 125051 بیت کوین افزایش یافت. می توان گفت مایکرواستراتژی در مجموع 3.78 میلیارد دلار دارایی bitcoin دارد. قیمت متوسط این دارایی ها نیز به 30200 دلار به ازای هر واحد BTC است. بر اساس پرونده مایکرواستراتژی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این شرکت از 30 دسامبر(9 دی) تا 31 ژانویه(11 بهمن) اقدام به افزودن بیت کوین به موجودی دارایی های خود کرد.

از سال 2018 تا به امروز، زانویه 2022 بدترین سقوط برای بیت کوین بود. در ماه اخیر ارزش این ارز تا 18 درصد کاهش یافت و به ناحیه 38000 دلاری رسید. این قیمت بسیار پایین تر از آخرین سقف بیت کوین در نوامبر 2021 (69000دلار) است. با این حال روند نزولی شدید بیت کوین و باقی ارز های دیجیتال مایکل سیلور را نترساند و نتوانست جلوی خرید او را بگیرد. آقای سیلور به یکی از شناس ترین نهنگ های بیت کوین شهرت یافته است. او در مصاحبه اخیرش به بلومبرگ گفت:

“ما فقط بیت کوین را خریداری و هولد می کنیم. این استراتژی ماست.”
“هرگز. نه. ما فروشنده نیستیم.”

طبق بیانیه اخیر PHONG LE، مدیر ارشد مالی مایکرواستراتژی؛ این شرکت برنامه های دیگری برای سرمایه گذاری روی بیت کوین در نظر دارد. یکی از این برنامه ها اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین است.

 

پیش بینی مایکرو استراتژی درباره bitcoin

تابستان سال 2020 مایکرو استراتژی 250 میلیون دلار بیت کوین خرید و آنها را یک دارایی برتر برای ذخیره ارزش می داند. در حال حاضر مایکرو استراتژی یکی از نهنگ های اصلی بازار بیت کوین است. به عقیده مدبر عامل آن، روزی می رسد که ارزش بازار بیت کوین به 100 تریلیون دلار خواهد رسید و ارزش این بازار از طلا هم جلو خواهد زد. برای درک بهتر؛ ارزش کنونی بازار بیت کون 730 میلیارد دلار و ارزش بازار طلا 10 تریلیون دلار می باشد.

پیش بینی های بسیاری در زمینه قیمت بیت کوین و ارزش بازار آن در آینده می شود ولی تمام این پیش بینی ها به متغییر های زیادی بستگی دارد. به همین دلیل ما پیش بینی های مثبت و منفی بسیاری درباره آینده بیت کوین و بسیاری از رمز ارزها داریم. مثلا اولی لیچ دبیر پایگاه خبرگذاری کوین دسک پیش بینی می کند که بیت کوین تا سال 2024 با فرایند هاووینگ بعدی به قیمت بالای 1 میلیون دلار خواهد رسید. با این حال پیش بینی های منفی هم در مورد بیت کوین وجود دارد. نظر شما دراین باره چیست؟ آیا زمان خریدی که نهنگ های بیت کوین انتخاب می کنند درست است؟ تاثیر این نهنگ ها روی قیمت ارزها چقدر است؟ خوشحال می شویم نظرتان را با ما در کامنت ها در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرید
فرید
2 سال قبل

جالبه مایکرو استراتژی از السالوادور هم بیشتر بیت کوین خریده
واقعا نهنگ بزرگیه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  فرید

بله فکر می کنم مایکرو استراتژی دومین نهنگ بزرگ شناخته شده بیت کوینه