شخصیت های تاثیرگذار بازار ارز دیجیتال در سال 2022

در بازار ارز دیجیتال علاوه بر نام کوین ها، شبکه های بلاک چینی و صرافی ها، نام افراد تاثیرگذار نیز به چشم می خورد. این افراد با فعالیت های گوناگون خود از جمله تحقیقات، اختراعات، کشفیات و نوآوری ها، روی بازار تاثیر می گذارند. این تاثیر می تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باشد و شدت آن با توجه به اهمیتی که دارد کم و زیاد شود. گاهی حتی تاثیر یک توییت می تواند بسیار زیاد باشد و وضعیت بازار ارز دیجیتال را به طور کلی تغییر دهد. ساده ترین مثال هم توییت های سال گذشته ایلان ماسک هستند که بازار را بارها بالا و پایین کردند. بنابراین بد نیست که با افراد تاثیرگذار در بازار رمز ارزها آشنا شوید و آن ها را دنبال کنید.

البته که تاثیر افراد در بازار بنا بر فعالیت های آن ها تغییر می کند. ممکن است روزی یک نفر بیشترین میزان اثر گذاری را داشته باشد و روزی دیگر در بین 10 نفر اول هم نام او به چشم نخورد. به طور مثال ساتوشی ناکاموتو و ویتالیک بوترین که سازندگان بزرگ ترین ارزهای دیجیتال بازار هستند، بر خلاف تصور شما در این لیست جایگاهی ندارند. در سال 2022 افرادی بیشترین تاثیر را روی وضعیت بلاک چین و ارز دیجیتال داشتند که شما ممکن است بسیاری از آن ها را نشناسید. به همین دلیل در این مقاله برخی از تاثیرگذارترین افراد سال 2022 در حوزه بلاک چین و رمز ارز را به شما معرفی می کنیم. اطلاعات موجود در این مقاله با استناد به گزارشات سایت Cointelegraph نوشته شدند.

 

مدیرعامل صرافی FTX

 

سم بنکمن فراید (مدیر عامل صرافی FTX)

در لیست مربوط به تاثیرگذارترین افراد سال 2022 در بازار ارز دیجیتال، سم بنکمن فراید رتبه اول را به خود اختصاص می دهد. او مدیرعامل و موسس صرافی بزرگ و بین المللی FTX می باشد که این صرافی را در سن 29 سالگی راه اندازی کرد. بنکمن فراید پیش از این یک تریدر بود و به مدت سه سال به معامله گری می پرداخت. فرد مورد نظر ما اخیرا اقدامات جالبی را در صرافی FTX انجام داد که باعث شد نام او در صدر فهرست افراد موثر بازار به چشم بخورد. یکی از این اقدامات فراهم کردن مقدمات پذیرش ارز دیجیتال در سیستم های ارز فیات است. به این ترتیب کاربران صرافی FTX می توانند از ارزهای دیجیتال خود در سیستم های دیگر نیز استفاده کنند. این اقدام بزرگی در بازار ارز دیجیتال محسوب می شود و می تواند موفقیت رمز ارزها را بیشتر کند.

 

هم بنیانگذار اوپن سی (OpenSea)

 

دوین فینزر (موسس و مدیر عامل OpenSea)

افرادی که به NFT ها علاقه دارند، حتما با پلتفرم OpenSea آشنایی دارند. اوپن سی یکی از بزرگ ترین بازارهای خرید و فروش توکن های غیرمثلی می باشد. نام مدیرعامل این پلتفرم که دوین فینزر (Devin Finzer) نام دارد، در فهرست تاثیرگذارترین افراد سال 2022 در بازار ارز دیجیتال به چشم می خورد. فینزر سابقه فعالیت در گوگل و پینترست را نیز در کارنامه خود دارد. وی در این کمپانی های بزرگ به عنوان مهندس نرم افزار فعالیت می کرد. از دیگر بخش های کارنامه حرفه ای فینزر می توان به یکی از اولین فعالیت های مستقل او اشاره کرد که راه اندازی یک پروژه شراکتی به نام Claimdog می باشد.

 

هم بنیانگذار سندباکس (Sandbox)

 

سباستین بورگت (هم بنیانگذار و مدیر عملیاتی SandBox)

پلتفرم سندباکس یکی از اجزای مشهور بلاک چین در زمینه متاورس می باشد که در سال 2021 سر و صدای زیادی به پا کرد. ارز دیجیتال این شبکه متاورسی که SAND نام دارد طرفداران زیادی دارد و بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده آن خوشبین اند. این ارز دیجیتال و پلتفرم متاورسی حامی آن، توسط سباستین بورگت (Sebastian Borget) به وجود آمدند. بورگت نه تنها هم بنیاگذار سندباکس می باشد، بلکه مسئولیت مدیریت عملیات این پروژه بزرگ را نیز بر عهده دارد. در فهرست افراد تاثیرگذار بازار ارز دیجیتال در سال 22 میلادی، سباستین بورگت در رتبه چهارم قرار دارد. او قصد دارد تا سندباکس را برای استقبال بیشتر بازی سازان و گیمرها توسعه دهد تا افراد بیشتری را با تاثیر مفهوم متاورس در این پلتفرم آشنا کند.

 

چین لینک (Chainlink)

 

سرگی نظروف (هم بنیانگذار ChainLink)

چین لینک یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال است که در حوزه های مختلفی کاربرد دارد. نام چین لینک را می توانید در بین برترین های حوزه DeFi و Web3.0 پیدا کنید. سازنده این ارز دیجیتال که یک توکن اتریومی (ERC20) است، سرگی نظروف می باشد. نظروف یکی از اشخاصی است که فعالان بازار ارز دیجیتال احتمال می دهند بیت کوین را ساخته باشد. این یعنی به نظر برخی افراد، نظروف همان ساتوشی ناکاموتو می باشد! دانش بالای او درباره بلاک چین می تواند یکی از علل تایید این ادعا باشد؛ با این حال دلایل زیادی هم برای رد چنین ادعایی وجود دارد.

سرگی نظروف اعتقاد دارد که آینده ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند به فناوری های میان زنجیره ای (Cross-Chain) گره می خورد. پروژه چین لینک نیز از ابتدا هدفی برای ایجاد و تسهیل ارتباطات بین بلاک چین های مختلف داشت. در اواخر سال 2021 نیز، پروتکل میان زنجیره ای چین لینک معرفی شد تا این پروژه یک گام به هدف خود نزدیک تر شود.

 

دسنترالند (Decentraland)

 

استبان اوردانو (هم بنیانگذار Decentraland)

دسنترالند یکی از اولین پلتفرم های متاورسی شبکه اتریوم بود که توانست خود را به خوبی مطرح کند. توکن اصلی این شبکه به نام مانا (MANA)، یک رشد قیمت بسیار خوب را در سال 2021 تجربه کرد. موسس این پلتفرم شخصی به نام استبان اوردانو است که در فهرست اثر گذار ترین افراد سال 2022 در بازار ارز دیجیتال قرار دارد. اوردانو یک مهندس نرم افزار بود که پلتفرم دسنترالند را به همراهی Ari Meilich راه اندازی کرد. در سال 2022 چند اتفاق کلیدی برای دسنترالند افتاد که باعث افزایش اعتبار آن شد. ساخت فروشگاه مجازی سامسونگ روی این پلتفرم یکی از این اتفاقات بود. به واسطه همین پیشرفت های دسنترالند، اوردانو نیز در لیست برترین های بازار ارز دیجیتال در سال 2022 قرار گرفت.

 

مایکل سیلور

 

مایکل سیلور (بنیانگذار MicroStrategy)

یک فرد نام آشنا در این لیست که احتمالا نام آن را در اخبار بازار ارز دیجیتال زیاد می بینید، مایکل سیلور است. وی بنیانگذار مایکرواستراتژی می باشد و صحبت های بسیاری پیرامون بیت کوین و ارزهای دیجیتال می کند. سیلور به آینده بیت کوین خوشبین است و سعی می کند که هنگام کاهش قیمت بیت کوین، مقدار BTC های خود را افزایش دهد. او می گوید بیت کوین نسبت به وجوه رایج دولتی مزیت های بسیاری دارد و مردم نیز باید از این مزایا آگاه شوند. در فهرست سایت کوین تلگراف، رتبه هشتم به مایکل سیلور اختصاص دارد. فهرست کامل صد فرد تاثیرگذار سال 2022 در بازار ارز دیجیتال را می توانید در بخش People سایت کوین تلگراف مشاهده کنید.

 

صرافی کوین بیس

 

امیلی چوی (مدیر عملیاتی صرافی Coinbase)

صرافی کوین بیس یکی از بزرگ ترین بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال در جهان می باشد. مدیر عملیاتی و هم بنیانگذار این صرافی شخصی به نام امیلی چوی می باشد. امیلی چوی یک کارآفرین آمریکایی است که به خاطر فعالیت طولانی مدت خود در صرافی کوین بیس و بازار رمز ارزها شهرت دارد. این بانوی موفق یکی از 10 فرد تاثیرگذار بازار ارز دیجیتال در سال جاری میلادی می باشد. چوی فارغ التحصیل دانشگاه Johns Hopkins در سن خوزه آمریکا است و از سال 2018 در صرافی کوین بیس فعالیت می کند. وی دوره کارشناسی ارشد خود را نیز در دانشگاه Pennsylvania و در رشته مدیریت بازرگانی گذراند.

 

تاثیرگذارترین افراد بازار ارز دیجیتال در یک نگاه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ممکن است برخی افراد مورد نظر شما در این لیست نباشند یا رتبه آن ها پایین تر از این افراد باشد. به طور مثال ایلان ماسک که یکی از شخصیت های جنجالی دنیای تکنولوژی و ارز دیجیتال است، در رتبه چهاردهم و پایین تر از همه این متخصصان قرار دارد. رتبه بندی این افراد بر اساس دستاوردهای آن ها در سال 2022 می باشد و توسط سایت کوین تلگراف انجام می شود. بنابراین رتبه افراد در این رده بندی هیچگاه پایدار نیست و می تواند جا به جا شود. تمامی افراد فوق، از نقطه ای نچندان دور شروع به کار کردند و پس از چند سال تلاش و کوشش، توانستند به این جایگاه برسند. شما نیز می توانید از همین امروز شروع کنید و در سالیان آینده یکی از ارکان تاثیرگذار بازار رمز ارزها باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها