تحلیل تکنیکال نیر NEAR؛ تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال که تحلیل تکنیکال مهم‌تر است یا تحلیل فاندامنتال پیدا نشده. اما مورد مسلم آن است که تریدر یا سرمایه‌گذار حرفه‌ای به دنبال یافتن پاسخ چنین سوالاتی نیست و بعد از تشخیص یک دارایی با پشتوانه مناسب، به کمک تحلیل تکنیکال مناطق ارزنده برای خرید یا فروش را تشخیص می‌دهد و به کار خود می‌پردازد. چرا که یک دارایی هرچقدر هم از لحاظ فاندامنتال قوی باشد باز هم در زمان‌های گرفتار نوسانات قیمت و مناطق اشباع خرید و فروش خواهد شد و در چنین شرایطی اگر توانایی تحلیل تکنیکال به میزان مناسب را نداشته باشید با تصمیمات اشتباه به سرمایه خودتان ضرر خواهید زد.

امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال یکی از رمز ارزهای محبوب بازار یعنی NEAR همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت این توکن و همچنین محدوده‌های مهمی که قیمت در آن‌ها واکنش نشان خواهد داد بپردازیم. رمز ارز NEAR با مارکت کپ 5.9 میلیارد دلار در رتبه 17 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و قیمت آن طی 24 ساعت گذشته 4.8 درصد افت داشته است.

 

روند قیمت نیر NEAR

همانطور که در مقدمه گفته شد یکی از اهداف تحلیل تکنیکال پایین آوردن میزان تصمیمات اشتباه می‌باشد. با تعیین روند کلی قیمت سعی می‌کنیم از خرید در مناطق اشباع شده یا فروش در میانه روند صعودی و به طور کلی حرکت برخلاف جریان بازار جلوگیری کنیم. متاسفانه بازکردن معاملات در خلاف جریانی که بازار در آن قرار دارد سبب خواهد شد به سرعت سرمایه خود را به ضرر تبدیل کنید. برای تعیین روند قیمت نیر NEAR تایم فریم تحلیلی را بر روی حالت روزانه (1D) تنظیم می‌کنیم و به کمک نمودار سایت tradingview تحلیل تکنیکال این توکن را پیش می‌بریم.

 

روند قیمت نیر NEAR

 

قیمت NEAR طی 4 ماه گذشته روند ثابت صعودی یا نزولی نداشته است و صرفا در یک کانال مستطیل شکل با سقف و کف قیمتی 9 و 5 دلار در نوسان بوده و هرگاه به یکی از این سطوح حمایتی و مقاومتی رسیده، پس از برخورد به آن در جهت مخالف حرکت کرده است. در حال حاضر نیز قیمت بر روی محدوده حمایتی مهم 5 دلار قرار دارد و از این نقطه می‌تواند روند جدیدی را آغاز کند. چنانچه نیر بتواند بالای 5 دلار تثبیت داشته باشد گاوهای بازار را به شروع یک روند صعودی امیدوار خواهد کرد.

در صورت شکل‌گیری این روند محدوده‌های 6.5 و 9 دلار مهم‌ترین مقاومت‌های مسیر خواهند بود. اما اگر NEAR حمایت 5 دلار را از دست بدهد و به پایین‌تر از آن برسد شرایط تغییر کرده و احتمال شکل‌گیری روند نزولی قوت می‌گیرد. حمایت‌های نیر در صورت آغاز روند ریزشی در قیمت‌های 4 دلار و 3 دلار قرار دارند.

در زمان نگارش این تحلیل، کندل های قیمت پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) قرار دارند و اندیکاتور RSI هم در بازه منفی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. این نشانه‌ها بیشتر بر شروع روند ریزشی تاکید دارند ضمن اینکه نحوه شکل‌گیری الگوهای کندلی نیز برای شروع روند صعودی ناامید کننده هستند.

 

شرایط نیر NEAR برای نوسان گیری

بخش جذاب ترید روزانه و نوسان‌گیری در بازار ارز دیجیتال همواره مورد توجه بوده است. میزان نوسان بالا و امکان معامله به صورت اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش باعث افزایش جذابیت روزافزون این بخش اضافه می‌شود. البته ذکر این نکته واجب است در صورتی که تسلط کافی به مباحث تحلیل تکنیکال ندارید بهتر است از انجام این کار اجتناب کنید چرا که ریسک بالایی دارد.

جهت تعیین شرایط نیر برای نوسان‌‌گیری تایم فریم را به حالت 30 دقیقه (30m) تغییر می‌دهیم تا نوسانات جزئی بازار را بهتر مشاهده کنیم.

 

شرایط نیر NEAR برای نوسان گیری

 

روند قیمت NEAR در این تایم فریم نزولی است و به نظر می‌رسد توانایی عبور از سطح 5.3 دلار را هم نداشته. اندیکاتور RSI در همگرایی با قیمت قرار دارد و روند نزولی دارد. همچنین کندل‌ها در پایین‌تر از EMA20 قرار دارند. با توجه به این عوامل احتمال موفقیت برای پوزیشن‌های Sell‌ بیشتر است و در صورت از دست رفتن حمایت 5.1 دلار این احتمال قوت بیشتری می‌گیرد. توجه کنید در تحلیل تکنیکال قطعیت وجود ندارد و ممکن است به دلایلی مانند تغییر شرایط و ایجاد جو مثبت پیرامون بازار ارزدیجیتال شاهد افزایش قیمت NEAR باشیم. چنانچه قیمت نیر به بالای 5.6 دلار برسد تحلیل ارائه شده فاقد اعتبار می‌شود و شانس موفقیت پوزیشن‌های buy افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

بررسی تحلیل تکنیکال NEAR نشان می‌دهد که قیمت این توکن در محدوده‌ای حساس قرار دارد و خرید کردن به قصد سرمایه‌گذاری می‌تواند همراه با ریسک باشد. برای تصمیم‌گیری در مورد خرید، نگهداری یا فروش این رمزارز بهتر است اجازه دهید تا واکنش قیمت به محدوده حمایتی مشخص و تکمیل شود. پس از آن با قطعیت بیشتری می‌توان در مورد نحوه اقدامات مربوط به سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری کرد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها