تحلیل تکنیکال نیر پروتکل NEAR؛ تاریخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

شبکه‌های بلاکچین و به طور کلی ارزهای دیجیتال در برقراری توازن بین سه عامل مقیاس پذیری، امنیت و غیرمتمرکز بودن چالش دارند و رسیدن همزمان به این سه ویژگی برای آن‌ها دشوار است. لذا سعی دارند در تعامل با یکدیگر عمل کرده و مکمل هم باشند. پروتکل NEAR بستری است که سعی دارد سرعت تراکنش‌ها را افزایش داده و هزینه را پایین بیاورد. پروتکل NEAR‌ سعی دارد این کار را به وسیله پدیده شاردینگ انجام دهد. توکن نیر که با نماد NEAR شناخته می‌شود به عنوان رمزارز اصلی این شبکه شناخته می‌شود و یک توکن حاکمیتی به شمار می‌آید.

امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال نیر همراه شما خواهیم بود تا به بررسی شرایط و روند قیمتی آن بپردازیم. همچنین به کمک تحلیل تکنیکال مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت که قیمت می‌تواند در آن‌ها واکنش نشان دهد را تعیین کنیم. در 24 ساعت گذشته قیمت نیرپروتکل حدود 3 درصد رشد داشته است. ضمنا این رمزارز با دارا بودن 4.6 میلیارد دلار سرمایه در گردش رتبه 19 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR‌ در تایم فریم روزانه (1D)

همانطور که در مقدمه گفته شد یکی از اهداف تحلیل تکنیکال بررسی روند قیمت می‌باشد. این کار سبب خواهد شد از سنتیمنت بازار مطلع شوید و از تصمیم‌گیری برخلاف جریان بازار اجتناب کنید چرا که این کار یکی از عوامل مهم از بین بردن سود و اصل سرمایه می‌باشد. برای تعیین روند قیمت NEAR تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم تا ضمن داشتن دید بهتر نسبت به بازار تحلیل معتبرتری هم ارائه دهیم.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR‌ در تایم فریم روزانه (1D)

 

قیمت نیر طی ماه‌های گذشته نوسان و روند خاصی نداشت و صرفا در یک کانال مستطیل شکل با سقف 9 دلار و کف 5 دلار در نوسان بود اما با ریزش بازار در یک هفته گذشته از این کانال خارج شد و حمایت 5 دلار را از دست داد. معمولا هرگاه قیمت از کانال‌های مستطیل شکل خارج شوند به همان جهت به مسیر خود ادامه می‌دهد و یک روند قیمتی را در پیش می‌گیرد.

پس در مرحله اول این گمان وجود دارد که روند نیر نزولی شده است. اما در حال حاضر نشانه‌هایی برای ریکاوری و حتی تغییر روند مشاهده می‌شود. قیمت NEAR با رسیدن به محدوده 3 دلار حمایت شده و به سمت بالا در حرکت است. این حمایت می‌تواند نشانه خوبی برای طرفداران این توکن باشد. از طرفی اندیکاتور RSI هم سیگنال رشد قیمت داده و وارد فاز مثبت شده است که نشانه‌ای از قدرت گرفتن خریداران در بازار است. با این تفاسیر محتمل‌ترین سناریو در حال حاضر، پولبک قیمت به خط EMA20 و محدوده 5 دلار است.

واکنش قیمت پس از رسیدن به این ناحیه می‌تواند تکلیف ادامه روند نیر را مشخص کند. چنانچه نیر موفق شود از سد مقاومتی 5 دلار عبور کند شرایط تغییر کرده و امیدواری‌ها برای شکل‌گیری روند صعودی افزایش می‌یابد. نکته جالب توجه این است که در صورت وقوع چنین رخدادی مقاومت مستحکمی تا رسیدن به 9 دلار در مسیر نیر وجود ندارد. اما اگر نیر موفق نشود به بالای 5 برسد همچنان در کانال نزولی باقی می‌ماند و باید با حمایت‌ خود در 3 دلار مواجه شود.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

ترید و نوسان‌گیری یکی از بخش‌های جذاب در بازار می‌باشد که امکان معامله به صورت اهرم دار در دو جهت خرید و فروش را فراهم می‌کند. جذابیت بالای این کار سبب علاقه‌مندی افراد زیادی شده است اما چنانچه بر تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه تسلط ندارید از انجام آن پرهیز کنید چرا که ریسک بالایی دارد.

جهت تعیین شرایط نیر برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 30 دقیقه می‌رویم تا جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

در این تایم فریم روند قیمت صعودی بوده و به نظر می‌رسد شرایط برای رسیدن نیر به 5 دلار مهیا است. چرا که کندل‌ها بالای خط EMA20 بسته شده‌اند و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت و به دور از اشباع خرید در حال حرکت است. این وضعیت تا زمانی پابرجاست که قیمت نیر بالای 4 دلار معامله می‌شود. در این صورت احتمال موفقیت در پوزیشن‌های buy‌ بیشتر است. اما چنانچه قیمت به پایین‌تر از 4 دلار برسد وضعیت تغییر کرده و شانس موفقیت در پوزیشن‌های Sell افزایش می‌یابد.

 

سخن آخر

شرایط تکنیکال NEAR‌ برخلاف وضعیت فاندامنتال آن وضعیت مناسبی ندارد و فعلا در روند نزولی قرار دارد. خرید این رمزارز با دید بلند مدت هم می‌تواند تا مدت زیادی سرمایه شما را وارد ضرر کند. در حال حاضر نشانه‌هایی مبنی بر بازگشت قیمت مشاهده نشده اما تاییدیه قطعی زمانی صادر می‌شود که قیمت بالاتر از محدوده‌های مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال اثبات داشته باشد. پس اگر قصد خرید دارید فعلا دست نگه‌دارید و واکنش قیمت در نواحی مربوطه را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها