تحلیل تکنیکال نیر پروتکل NEAR؛ تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۳

رمزارز نیر که با نماد NEAR شناخته می‌شود بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده و یک توکن ERC-20 می‌باشد. پلتفرم NEAR برای حل مشکل مقیاس‌پذیری ایجاد شده تا باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها شود و از پلتفرم‌های موفق در این زمینه است. لازم به ذکر است که ساز و کار این شبکه بر اساس اثبات سهام pos است و امکان استخراج آن وجود ندارد. نیر در طول حیات خود فراز و فرود‌های زیادی را تجربه کرده است و در زمان اوج بازار ارزهای دیجیتال به محدوده 20 دلار هم رسید. امروز با تحلیل تکنیکال نیر near همراه شما هستیم تا ضمن آشنایی با روند کلی قیمت، حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی این ارز را بشناسیم.

در حال حاضر مارکت کپ near حدود 6.6 میلیارد دلار است و در رتبه 17 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت نیر پروتکل

برای تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش یا دارایی بهتر است در ابتدا روند کلی قیمت آن را شناسایی کنید. شناحت روند قیمت به کمک تحلیل تکنیکال سبب خواهد شد از تصمیمات بر خلاف جریان اصلی بازار خودداری کنید. به عنوان مثال اگر بازار در میانه روندی نزولی باشد خرید با دید بلند مدت می‌تواند موجب زیان جدی شما بشود. به همین دلیل به کمک تحلیل تکنیکال سعی داریم روند قیمت نیر را مشخص کنیم تا اولویت تصمیم‌گیری مشخص باشد. برای تعیین روند قیمت نیر به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 4h می‌ٰرویم تا دید بهتری نسبت به بازار داشته باشیم. برای پیشبرد تحلیل تکنیکال هم از نمودار سایت tradingview کمک می‌گیریم.

 

روند قیمت نیر پروتکل

 

با مشاهده نمودار تحلیل تکنیکال near درمی‌یابیم که کندل‌های قیمت توانسته‌اند از سد محدوده مهم مقاومتی 5.6 دلار عبور کنند. عبور از این ناحیه به منزله ورود به کانال جدیدی از قیمت در نظر گرفته می‌شود. با توجه به تثبیت قیمت بالاتر از خط EMA20 و همچنین سیگنال‌های صادر شده از اندیکاتور rsi احتمال رشد قیمت بیشتر بوده و near پتانسیل رسیدن به محدوده 8 دلار را هم دارا است. بعد از رسیدن به این ناحیه باید منتظر واکنش قیمت باشیم. اما در سناریویی دیگر که احتمال وقوع آن کمتر است اگر قیمت near محدوده 5.6 دلار را از دست بدهد و به سمت پایین حرکت کند می‌تواند تا اولین محدوده حمایتی که 4.8 دلار است پیش برود.

 

شرایط نیر پروتکل برای نوسان گیری

ممکن است برخی افراد فعالیت خود در بازار ارزدیجیتال را صرفا معطوف به HOLD یا همان خرید به دید بلندمدت نکنند و بخواهند از مزایای ترید روزانه و نوسان گیری هم بهره ببرند. ترید بخش جذابی از فعالیت در بازار کریپتو است که باعث می‌ؤود بتوانید به صورت دو طرفه یعنی هم از موقعیت‌های فروش و هم از موقعیت‌های خرید سود کسب کنید. البته که ریسک این کار مانند جذابیت آن بالا است و بدون تسلط به تحلیل تکنیکال و تجربه کافی در ترید نباید سمت آن بروید. جهت تعیین وضعیت near برای نوسان گیری بهتر است به سراغ تایم فریم 30 دقیقه برویم تا جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

شرایط نیر پروتکل برای نوسان گیری

 

در این تایم فریم مشاهده می‌شود که قیمت near پولبک خود به ناحیه شکسته شده 5.8 دلار را تکمیل کرده و در حال حاضر بیشتر گارد صعودی دارد. در صورتی که حد ضرر خود را به صورت منطقی تعیین کنید می‌توانید به هدف 6.5 دلار و حتی بالاتر هم پوزیشن buy بگیرید. بدیهی است در صورتی که قیمت near از سطح 5.8 دلار پایین‌تر بیاید تحلیل بالا فاقد اعتبار خواهد شد و اولویت برای پوزیشن‌های sell بیشتر می‌شود.

 

سخن آخر

رمزارز near از جمله توکن‌های محبوب برای سرمایه‌گذاران بازار کریپتو می‌باشد و ریزش اخیر بیت‌کوین هم باعث شده که قیمت سایر ارزها به محدوده‌های جذاب برسد. اگر شما هم قصد خرید near‌ دارید بهتر است منتظر واکنش مثبت در محدوده‌های عنوان شده در تحلیل تکنیکال بمانید و سپس خرید خود را عملی کنید. ضمنا اگر به صورت تریدر روزانه در بازار فعالیت دارید بهتر است در شرایط فعلی اولویت خود را به پوزیشن‌های لانگ اختصاص دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها