تحلیل تکنیکال نیر پروتکل NEAR؛ تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳

امروز ۵ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال رمزارز نیر پروتکل یا همان نیر (NEAR) همراه شما هستیم. پلتفرم NEAR Protocol تا حدودی شبیه به اتریوم است و به صورت متن باز یا open source تمرکز خود را بر امنیت قرار داده است. همچنین این امکان را به وجود آورده است تا برنامه‌های متعدد بر روی این بلاکچین قابل توسعه و اجرا باشند. شبکه نیر به توسعه دهندگان بابت انجام قراردادهایی که در این شبکه انجام می‌شود هم پاداش می‌دهد و با این کار جذابیت فعالیت در شبکه را بالا برده است.

اگر از دید فاندامنتال به NEAR نگاه کنیم با شرایط خوبی مواجه می‌شویم اما در حال حاضر قصد داریم تحلیل تکنیکال نیر را بررسی کنیم تا به روندهای قیمت این رمزارز و همچنین مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت آن پی ببریم. به نظر شما NEAR می‌تواند به یک رقیب جدی برای اتریوم تبدیل شود؟

در 24 ساعت گذشته قیمت نیر حدود 1 درصد کاهش داشته و با مارکت کپ 5.42 میلیارد دلار در رتبه 18 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR‌ در تایم فریم روزانه (1D)

در ابتدا به سراغ تحلیل تکنیکال نیر در تایم فریم روزانه می‌رویم تا روند کلی قیمت این رمزارز را مشخص کنیم. این کار سبب خواهد شد سنتیمنت حاکم بر بازار را بشناسیم و از حرکت بر خلاف جریان اصلی بازار اجتناب کنیم. توجه داشته باشید به علت حجم بالایی از سرمایه که در بازار در گردش است، معامله در خلاف آن موجب ضرر و زیان سنگین خواهد شد و می‌تواند سود کسب شده و اصل سرمایه شما را از بین ببرد.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR‌ در تایم فریم روزانه (1D)

 

قیمت نیر طی 6 ماه گذشته در یک کانال مستطیل شکل قیمت با سقف و کف 9 و 5 دلار در نوسان بود و خروج از این کانال می‌توانست باعث ادامه روند قیمت از همان سمت شود. این اتفاق طی دو هفته اخیر رخ داد و قیمت NEAR همزمان با افت بیت کوین از کف کانال خارج شد و حمایت مهم 5 دلار را از دست داد. همانطور که گفته شد طبق یک قاعده کلی در تحلیل تکنیکال احتمال ادامه روند وجود دارد و نیر در صورتی که بالاتر از 5 دلار تثبیت نداشته باشد وارد یک روند نزولی خواهد شد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد نیر در حال تکمیل پولبک به ناحیه شکسته شده 5 دلار و جمع‌اوری نقدینگی جهت ادامه روند ریزشی باشد. نحوه شکل‌گیری کندل‌ها و همچنین سیگنالی که اندیکاتور RSI‌از محدوده اشباع خرید می‌دهد دلالت بر تکمیل پولبک و تثبیت قیمت پایین‌تر از 5 دلار دارند. چنانچه این اتفاق رخ دهد و خط آبی رنگ EMA20‌به سمت پایین کراس شود می‌توانیم آغاز روند نزولی را تایید کنیم. در این صورت مهم‌ترین حمایت‌های پیش روی نیر 3.5 و 2.5 دلار خواهند بود.

توجه داشته باشید این تحلیل تا زمانی معتبر است که نیر پایین‌تر از 5 دلار معامله شود. چنانچه به هردلیلی قیمت به بالاتر از 5 دلار برسد شرایط تغییر کرده و فرصت شکل گیری روند صعودی به وجود می‌آید.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بلند‌مدت (HOLD) در بازار ارزدیجیتال نیستید می‌توانید به ترید یا نوسان‌گیری به طور روزانه و در تایم فریم‌های پایین‌تر بپردازید. امکان معامله به صورت اهرم‌دار و در دوجهت خرید و فروش باعث می‌شود این بخش از بازار جذاب جلوه کند و امکان بهره بردن را به صورت روزانه داشته باشید. توجه داشته باشید که این کار ریسک بالایی هم دارد و در صورتی که تسلطی بر تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه ندارید بهتر است از انجام آن پرهیز کنید.

 

تحلیل تکنیکال نیر NEAR‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

بررسی نمودار تحلیل تکنیکال نیر در تایم فریم 30 دقیقه نشان می‌دهد که روند صعودی این توکن به اتمام رسیده و مقاومت 5 دلار مانع از ادامه رشد قیمت شده است. کندل‌ها به پایین‌تر از خط EMA20‌ رسیده‌اند و اندیکاتور RSI نشانه‌ای از قدرت خریداران نمی‌دهد و در فاز منفی در حال حرکت است. مجموعه این عوامل باعث می‌شود که شانس موفقیت در پوزیشن‌های Sell‌ را بیشتر بدانیم. البته در هر صورت باید حد سود و ضرر منطقی را رعایت کنید و از این امر غافل نشوید. اولین حمایت جدی برای قیمت نیر محدوده 4.3 دلار می‌باشد.

تا زمانی که NEAR پایین‌تر از 5 دلار معامله شود این شرایط پایدار است اما در صورت عبور نیز از 5 دلار وضعیت تغییر کرده و احتمال موفقیت پوزیشن‌های buy قوت می‌گیرد. در حال حاضر اما احتمال اصلاح قیمت بیشتر است.

 

سخن آخر

رمزارز NEAR از جمله توکن‌هایی است که به دلیل برخورداری از شرایط خوب و قابل اعتماد به خرید جهت سرمایه‌گذاری توصیه می‌شود. اما این دلیل مناسبی نیست که در هر زمانی به خرید آن اقدام کنید. بررسی تحلیل تکنیکال نیر نشان می‌دهد که قیمت علی‌رغم رشدی که داشته همچنان در فاز نزولی به سر می‌برد و خرید آن می‌تواند سرمایه شما را وارد ضرر کند. در صورتی که می‌خواهید ریسک خرید را پایین بیاورید با زیرنظر گرفتن رفتار قیمت در نواحی مشخص شده در تحلیل تکنیکال امکان این را خواهید داشت که از شروع روند صعودی اطمینان یابید و سپس نسبت به خرید خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها