بروزرسانی جدید لایت کوین در راه است

چارلی لی، بنیان‌ گذار لایت کوین، در توییتر اعلام کرد که انتظار دارد بروزرسانی جدید لایت کوین (MWEB) در تاریخ 19 مه (29 اردیبهشت) فعال شود. این بروزرسانی ارسال‌ کننده توکن لایت کوین (LTC) را قادر می‌ سازد تا آدرس خود و میزان ارز دیجیتال ارسالی را پنهان کند. درست به شیوه‌ ای که پرایوسی کوین‌ های مونرو و زی‌ کش عمل می کنند. در ادامه مروری بر مفهوم پرایوسی کوین ها و لایت کوین خواهیم داشت و 

 

بروزرسانی جدید لایت کوین

لایت کوین یکی از آلت کوین های قدیمی بازار می باشد که در آستانه یک بروزرسانی مهم قرار دارد. ارز دیجیتالی که یکی از پیشکسوتان بازار رمز ارزها به شمار می آید اکنون می خواهد با افزایش امنیت شبکه خود، جایگاه بهتری را در بین رمز ارزها به دست آورد. این ارز در سال 2011 (یعنی 3 سال بعد از پیدایش بیت کوین) به وجود آمد و در 12 سالی که از عمر آن می گذرد دستخوش تغییرات زیادی شد. در آن زمان تعداد ارزهای دیجیتال بسیار کم بود و حجم معاملات رمز ارزها هم قابل مقایسه با الان نبود؛ به همین دلیل لایت کوین هم جایگاه بهتری در بازار داشت.

این روزها که خرید ارز دیجیتال بسیار آسان تر از گذشته است، سرمایه گذاران به دنبال ارزهای دیجیتال پر سود و دلایلی برای خرید آن ها هستند. تقاضا برای خرید ارز دیجیتال LTC هم می تواند با بروزرسانی جدید لایت کوین افزایش پیدا کند. این بروزرسانی جدید لایت کوین که امنیت شبکه آن را افزایش می دهد، می تواند ارز دیجیتال LTC را به خانواده پرایوسی کوین ها اضافه کند. اگر می خواهید با لایت کوین پرطرفدار بیشتر آشنا شوید، به مقاله لایت کوین چیست؟ همه چیز درباره لایت کوین مراجعه کنید.

 

مروری بر مفهوم پرایوسی کوین

پرایوسی کوین یا کوین حریم خصوصی نقشی اساسی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال دارد. البته تعداد این کوین ها خیلی زیاد نیست و با بروزرسانی جدید لایت کوین می تواند یک عضو دیگر هم به خانواده آن ها اضافه شود. برخی افراد، پرایوسی کوین ها را تحسین می کنند، چرا که این ارزهای دیجیتال را به عنوان لازمه رعایت حق کاربران برای داشتن حریم شخصی می دانند. ارزهای دیجیتالی که مخصوص حریم خصوصی هستند، در اکوسیستم رمز ارزی جایگاه ویژه‌ ای را به دست آوردند. با این حال پس از مخالفت دولت ها با استفاده از آن ها، رغبت عموم مردم نسبت به پرایوسی کوین ها کاهش پیدا کرد.

در حالی که بیشتر معاملات این ارزها روی بلاک چین قابل ردیابی است، اما کوین های حریم خصوصی از دامنه‌ ای از پروتکل‌ ها استفاده می‌ کنند که آدرس‌ های دو طرف معامله‌ را مبهم و غیرقابل ردیابی می‌ کند. برخی از این پرایوسی کوین ها، به صورت پیش فرض شخصی و خصوصی هستند. مابقی، ویژگی پنهان کردن هویت را به عنوان یکی از گزینه‌ های ممکن به شما ارائه می‌ دهند. بروزرسانی جدید لایت کوین نیز، این شبکه را در دسته دوم قرار می دهد.

بروزرسانی جدید لایت کوین می تواند امنیت این شبکه را ارتقا دهد و آن را به گزینه ای مطلوب برای دوست داران امنیت تبدیل کند. سایر بروزرسانی های لایت کوین در آینده نیز می تواند تاثیراتی را روی شبکه آن بگذارد که اشتیاق سرمایه گذاران به خرید لایت کوین را افزایش دهد. حال قرار است قابلیت پنهان سازی آدرس در بروزرسانی جدید لایت کوین به آن اضافه شود. البته نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این اتفاق تاثیر چشمگیری روی قیمت لایت کوین داشته باشد؛ چرا که سایر عوامل نیز نقشی پررنگ در تغییر قیمت لایت کوین دارند.

با این حال بروزرسانی ها امکانات شبکه های بلاک چینی را دستخوش تغییراتی می کنند که می تواند استفاده از آن ها را برای علاقه مندان به این حوزه جذاب تر کند. این بروزرسانی جدید لایت کوین هم یکی از این موارد به شمار می رود که می تواند روی احساسات و رفتار سرمایه گذاران در قبال این کوین تاثیر بگذارد. به نظر شما این اتفاق چقدر می تواند قیمت لایت کوین را تحت تاثیر قرار دهد؟

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها