لایت کوین چیست؟ همه چیز درباره لایت کوین (LTC)

بیت کوین (BTC) یکی از بهترین رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی است که به دلیل داشتن ویژگی‌های متفاوت توجه سرمایه گذاران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. از همین رو با استقبال هرچه بیشتر افراد از این رمز ارز فعالان حوزه کریپتوکارنسی شاهد مشکلات و ایراداتی در پروژه بیت کوین بودند البته باید به این نکته اشاره کرد که هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌های متفاوت با ایرادات نیز روبرو است برهمین اساس می‌توان گفت که این مشکلات تنها به بلاک چین بیت کوین خلاصه نمی‌شود بلکه سایر پروژه‌های بلاک چینی نیز از ایراداتی برخوردارند.

با در نظر داشتن این موضوع در چندین سال اخیر پروژه‌های متفاوتی برای رفع چالش‌های پروژه قبلی راه اندازی شد که لایت کوین یکی از همین پروژه‌ها است. با در نظر داشتن این موضوع ممکن است این سوال برایتان به میان آید که لایت کوین چیست؟ از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص لایت کوین و ویژگی‌های آن بپردازیم تا بتوانیم به سوال لایت کوین چیست به درستی پاسخ دهیم.

 

لایت کوین چیست و چگونه به وجود آمد؟

اگر بخواهیم به سوال لایت کوین چیست پاسخ مناسبی دهیم بهتر است بدانید که لایت کوین یکی از پیشکسوتان بازار رمز ارزها به شمار می‌آید که از کاربردهای زیادی برخوردار است. پروژه بیت کوین از اهمین بسیار زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث پیچیدگی این فناوری شده است با در نظر داشتن این موضوع تایید تراکنش‌ها در این شبکه با اتلاف وقت بسیار زیادی روبرو برهمین اساس لایت کوین برای برطرف کردن این چالش ظهور کرد. زیرا لایت کوین شرایطی فراهم کرده تا هر تراکنش در 2.5 دقیقه انجام شود البته این موضوع در حالی است که هر تراکنش در شبکه بیت کوین بالغ بر 10 دقیقه زمان می‌برد که این شرایط باعث شلوغی شبکه بیت کوین می‌شود البته بهتر است بدانید که لایت کوین با گذشت زمان پیشرفت‌های بسیار زیادی به همراه داشته است که می‌توان رمز ارز لایت کوین را به عنوان ویژگی‌های این پروژه به حساب آورد.  این ارز در سال 2011 (یعنی 3 سال بعد از پیدایش بیت کوین) به وجود آمد. در آن زمان تعداد ارزهای دیجیتال بسیار کم بود و حجم معاملات رمز ارزها هم قابل مقایسه با الان نبود. خریدو ارز دیجیتال نیز، خیلی سخت تر از این روزها بود. به مرور زمان و با افزایش صرافی ها، این امور راحت تر شدند. تعداد ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافتند و بازار حجم بیشتری از معاملات را به خود دید. ساخت لایت کوین در سال 2011، توسط فردی به نام چارلی لی صورت گرفت. بعدها این رمز ارز به یکی از اعضای ارزشمند بازار تبدیل شد.

 

شبکه لایت کوین

لایت کوین هم به مانند بیت کوین، یک شبکه پرداخت همتا به همتا و غیر متمرکز بود. در این شبکه اثری از واسطه ها و قدرت های کنترل کننده دیده نمی شود. این شبکه را می توان یک جانشین مناسب برای بیت کوین دانست که سرعت تراکنش بیشتری دارد. ساخت یک بلاک بیت کوین که 1 مگابایت حجم دارد، ممکن است بیش از 10 دقیقه زمان ببرد. این موضوع باعث افزایش کارمزد و کاهش سرعت در انجام تراکنش ها می شود. لایت کوین بلاک هایی دارد که ساخت آن ها حدود 2.5 دقیقه وقت می خواهد. این بلاک ها حاوی اطلاعات تراکنش های شبکه لایت کوین هستند.

مفهوم بلاک و بلاک چین

یک انبار کالا را در نظر بگیرید که در آن کالاها تولید و دسته بندی می شوند. هر کدام از این کالاها به همراه راهنمای استفاده و لوازم جانبی در بسته بندی های مختلف قرار می گیرند. بسته های جدید، پس از تولید به جمع بسته های قبلی می پیوندند. بلاک و بلاک چین هم دقیقا چنین شرایطی دارد. هر بلاک، بسته ای است که حاوی اطلاعات تراکنش ها می باشد. اطلاعاتی نظیر آدرس گیرنده و فرستنده، زمان معامله و مبلغ آن. یک بلاک جدید پس از پر شدن، به جمع بلاک های قبلی می پیوندد. این فرآیند ادامه پیدا می کند و یک زنجیره بلاکی متشکل از بلاک های متعدد را به وجود می آورد. به این زنجیره، بلاک چین گفته می شود.

سرعت تولید بلاک در شبکه لایت کوین، حدودا 4 برابر بیت کوین می باشد. این میزان قابل توجه، لایت کوین را به یک شبکه نسبتا سریع تبدیل می کند. سرعت این شبکه را می توان با شبکه مونرو مقایسه کرد. مونرو هم یک شبکه بلاک چینی و یک ارز دیجیتال است که معرفی آن در پست های قبلی بلاگ در دسته بندی معرفی ارز دیجیتال، انجام شده است.

 

مقایسه لایت کوین و بیت کوین

 

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

شبکه لایت کوین، دارای یک ارز دیجیتال است. این ارز در بازار رمز ارزها، با نماد LTC نشان داده می شود. معمولا نام LTC را می توان در بین ارزهای برتر بازار پیدا کرد. رشد قیمت این ارز، معمولا به صورت آهسته و پیوسته است. معمولا LTC به عنوان یک رمز ارز آینده دار شناخته می شود. در بخش های بعدی، به استخراج، قیمت، آینده و خرید این ارز می پردازیم.

استخراج LTC

ارز دیجیتال لایت کوین با استخراج به دست می آید. این شبکه از سیستم ترتیبی برای استخراج استفاده می کند. این سیستم Scrypt نام دارد. ماینرهایی که از این الگوریتم پشتیبانی می کنند، قابلیت اتصال به شبکه لایت کوین و استخراج آن را دارند. میزان کل لایت کوین ها، 84 میلیون کوین است. این میزان 4 برابر بیت کوین 21 میلیونی است. یعنی در شرایط تقاضای برابر، قیمت لایت کوین به 25% قیمت بیت کوین می رسد. این یعنی رشد قیمت حدود 40 برابری لایت کوین! به ازای هر بلاک تولید شده، ماینرها 50 لایت کوین جایزه می گیرند. هاوینگ لایت کوین که مشابه هاوینگ بیت کوین عمل می کند، این پاداش را نصف می کند.

 

قیمت ارز دیجیتال LTC

 

قیمت ارز دیجیتال LTC

این ارز در حال حاضر، 145.67 دلار قیمت دارد. قیمت لایت کوین در 24 ساعت اخیر، با 10.63% افزایش همراه بوده است. میزان افزایش قیمت هفتگی آن هم 23.47% بوده است. لایت کوین با 9,503,216,301 دلار ارزش، در رتبه 13 بازار کریپتو قرار دارد. استیبل کوین بایننس (BUSD) و ارز دیجیتال سولانا (SOL) در اطراف این ارز دیده می شوند. BUSD هم اکنون در رتبه 12 بازار و SOL در رتبه 14 بازار قرار دارند. بالاترین قیمت ارز دیجیتال LTC در یک سال اخیر 413 دلار و پایین ترین قیمت آن 40.6 دلار بوده است.

 

آینده لایت کوین به چه شکل است؟!

آینده این رمز ارز، بسته به میزان تقاضا برای آن و عملکرد شبکه اش می باشد. در بازار امروز که ارزهای دیجیتال یکی پس از دیگری به وجود می آیند و بعضا غوغا می کنند، حفظ و افزایش کیفیت امری بسیار مهم است. اگر لایت کوین بتواند سرعت پیشرفت خود را افزایش دهد، می تواند جایگاه خود در بازار را ارتقا بخشد. این کار، با افزایش میزان خرید این ارز و کاهش فروش آن انجام می شود. اگر این اتفاق رخ دهد، می توانیم آینده ارز دیجیتال LTC را روشن تر ببینیم. در بخش تحلیل فاندامنتال LTC که در پست بعدی قرار داده می شود، آینده این ارز را به طور تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

خرید ارز دیجیتال LTC

 

خرید ارز دیجیتال LTC

این ارز با توجه به اعتبار بالایی که دارد، در اکثر صرافی های بزرگ جهان مورد معامله قرار می گیرد. نرخ معاملات آن در یک روز اخیر حدود 2.2 میلیارد دلار بوده است که نسبت به قبل 29% افزایش یافته است! برای خرید ارز دیجیتال LTC می توانید در صرافی آنلاین بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید. انجام این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد. فقط لازم است که وارد سایت بیت ایمن شوید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. با وارد کردن اطلاعات خود، ثبت نام شما انجام می شود و پس از احراز هویت، می توانید معاملات خود را آغاز کنید. خرید و فروش لایت کوین، بیت کوین و 27 ارز دیجیتال دیگر در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن انجام می شود.

پس از انجام ثبت نام و احراز هویت، وارد حساب کاربری خود شوید و به قسمت کیف پول بروید. در قسمت واریز تومان، مبلغ مورد نظر خود را به تومان وارد کنید. سپس حساب خود را شارژ کنید و به بخش معامله لایت کوین بروید. در این قسمت، به دو روش عادی و فوری می توانید سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید. سفارش عادی برای نوسان گیران مناسب تر است و افراد تازه کار، می توانند به راحتی از طریق سفارش فوری، معامله خود را انجام دهند. با خواندن تحلیل لایت کوین و سایر ارزها در بلاگ بیت ایمن، می توانید تصمیم بهتری در قبال خرید و فروش آن ها بگیرید.

 

کیف پول های لایت کوین

پس از این که خرید لایت کوین را انجام دادید، دو راه پیش رو دارید. راه اول که ساده تر است، نگه داشتن دارایی در کیف پول مجازی صرافی بیت ایمن است. با این حال ما پیشنهاد می کنیم که از راه دوم استفاده کنید که ایمنی بیشتری دارد. راه دوم تهیه یک کیف پول لایت کوین است. با تهیه این کیف پول (نرم افزاری یا سخت افزاری)، می توانید لایت کوین های خود را از داخل سایت صرافی به کیف پول انتقال دهید. هر کیف پولی که شما انتخاب کنید توسط صرافی بیت ایمن پشتیبانی می شود. فقط باید دقت داشته باشید که این کیف پول از ارز دیجیتالی که دارید (مثلا لایت کوین) هم پشتیبانی کند.

کیف پول های Ledger Nano S، Trezor، Trust wallet و Atomic Wallet، کیف پول های مطرحی هستند که قابلیت ذخیره رمز ارز لایت کوین را دارند. پس از خرید لایت کوین، می توانید این کیف پول ها را به صرافی بیت ایمن وصل کنید و لایت کوین خود را به آن ها انتقال دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها