پذیرش رسمی دوج کوین (DOGE) توسط تسلا

ایلان ماسک با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد مشتریان تسلا از این پس می‌ توانند با پرداخت دوج کوین محصولات این شرکت را خریداری کنند. می گویند که شرکت اسپیس‌ اکس هم به‌ زودی پذیرش این میم کوین را در دستور کار قرار می‌ دهد. انتشار این پیام با رشد تقریبا 16 درصدی دوج کوین همراه شد. قیمت هر واحد DOGE در (زمان نگارش مقاله) حدود 8 سنت است.

 

دوج کوین واحد پرداخت رسمی شرکت تسلا خواهد شد!!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتر اعلام کرد که مشتریان اکنون می توانند کالاهای این شرکت را با Dogecoin خریداری کنند. اسپیس ایکس، یک شرکت سازه های فضایی به سرپرستی ماسک، امکان پرداخت برای کالا با دوج کوین را نیز در آینده نزدیک فراهم خواهد کرد. شرکت تسلا خودروهای الکترونیکی اعلام کرد که مشتریانش می‌ توانند در ژانویه خرید اقلام منتخب از جمله Cyberquad for Kids را با میم کوین ها آغاز کنند. با این حال، اکنون به نظر می رسد که همه محصولات با میم کوین برتر قابل خرید خواهند بود.

قیمت Dogecoin بلافاصله پس از اعلام 15.8٪ افزایش یافت. سپس از برخی سودها چشم پوشی کرد. تقلید بیت کوین پس از سقوط به 0.076 دلار در اوایل امروز در صرافی بایننس به 0.09 دلار رسید. این دومین باری است که ماسک در 24 ساعت گذشته در مورد ارز دیجیتال مورد علاقه خود توییت می کند. دیروز، توییت او تنها توانست قیمت DOGE را به مدت 26 ثانیه بالا ببرد تا اینکه تمام سودها را کاهش داد.

در حالی که عملکرد قیمت Dogecoin در سال 2022 بسیار بد بود، ماسک که همچنان ثروتمندترین فرد روی کره زمین است، به حفظ آن کمک می کند. در ماه مارس، ایلان ماسک، مالک تسلا، تایید کرد که دوج کوین های خود را هنوز هولد می کند. این غول فناوری همچنین در مسیر تصاحب توییتر است که به عنوان یک توسعه صعودی برای Dogecoin تلقی می شود. طبق گزارش U.Today، ماسک پیشنهاد کرد که DOGE را به عنوان یک گزینه پرداخت در پلتفرم رسانه های اجتماعی تاثیرگذار (مثل توییتر) اضافه کنید تا کاربران بتوانند هزینه اشتراک پریمیوم خود را دوج کوین بپردازند.

 

 

دوج کوین

 

حمایت های ایلان ماسک از Dogecoin

ایلان ماسک 6 ماه پیش در مصاحبه ای بار دیگر از دوج کوین حمایت کرد و در یک اظهار نظر گفت که این ارز دیجیتال بهترین چیزیست که تا به امروز دیده است. ایلان ماسک در پادکستی با لکس فریدمن (Lex Fridman)، اظهار داشت دوج کوین از لحاظ فاندامنتالی بهتر از هر چیز دیگری است که تا به امروز دیده است. طی این پادکست، ایلان ماسک بیت کوین را با دوج مقایسه و از میم کوین محبوب خود حمایت کرد. وی یادآور شد که در مقایسه با بزرگترین ارز دیجیتال در جهان، دوج کوین حجم تراکنش بالاتر و کارمزد بسیار کمتری را ارائه می‌ دهد.

آقای ماسک به کارمزدهای بالای بیت کوین اشاره کرد و گفت:

“نمی‌ توانید از آن (بیت کوین) برای بسیاری از موارد به طور بهینه استفاده کنید.”

 وی همچنین افزود که حتی امکان افزایش مقیاس بیت کوین برای حجم‌ های بالاتر وجود ندارد. بنیانگذار تسلا و اسپیس اکس به سرعت کم تراکنش‌ های بیت کوین در سال 2021 اشاره کرد و آن را «به طرز خنده‌ داری پایین» دانست. با این حال، ایلان ماسک اعتراف کرد که اندازه کوچک بلاک بیت کوین و زمان طولانی همگام سازی آن برای سال 2008 که سرعت اینترنت پایین‌ تر از امروزه بود، منطقی به نظر می‌ رسد.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شادمهر
شادمهر
2 سال قبل

من انقدر تو دوج کوین ضرر کردم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شادمهر

اشکال نداره
بازار بلاخره برمی گرده صبور بودن بهترین کاریه که تو این بازار می شه انجام داد

Taha
Taha
2 سال قبل

اگه قیمت دوج گوین ایجوری باشه بهترین راه اینه که ایلان ماسکو دنبال کنی همون لحظه ک تویت میزنه خرید و فروش انجام بدی

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  Taha

سلام دوست عزیز
بله متاسفانه این ارز با حمایت سلبریتی ها و افراد مشهور به این ارزش بازار رسیده و همچنان این اخبار روش تاثیر می زاره